Linki do ciekawych stron

Dla kogo GM 8.1?

Ostatnio w komentarzach narobiliście dużo zamieszania w sprawie upgrade GM 8.1 i cen, zatem wyjaśnię to raz jeszcze od początku:

Mam GM 8.0 -> 8.1 i pozostałe 8.x dostaję za darmo

Kupię GM 8.0 teraz (20 euro) -> dostaję 8.1 i pozostałe 8.x za darmo

Kupię GM 8.1 przed 1 czerwca (20 euro) -> dostaję pozostałe 8.x bez 8.0 za darmo

Kupię GM 8.1 po 1 czerwca (30 euro) -> dostaję pozostałe 8.x bez 8.0 za darmo

Mam nadzieję, że to rozwieje wasze wątpliwości.

Wczoraj, gdy w beta testach dezaktywowano klucze aby sprawdzić ponownie proces rejestracji, a Game Maker wrócił do wersji Lite, dokonałem zaskakującego odkrycia - wersja Lite 8.1 nie pozwoli na eksportowanie do *.exe pozwoli na granie w wyeksportowaną grę tylko 10 minut. Będzie też możliwość publikowania gry bezpośrednio na stronie YoYoGames bez ograniczeń, ale aby dać grę znajomym i pozbyć się ograniczeń 10 minut - trzeba będzie zakupić wersję PRO.
Co ciekawe - tymczasowo tworzony plik exe w czasie testowania gry również nie zadziała, gdy skopiujemy go w inne miejsce.
Kolejny argument za kupnem GM 8.1 Pro przed czerwcem? Zdecydowanie tak.

Edit: Po mojej interwencji i wysunięciu argumentu iż np. w naszym kraju cena GM8 już nie jest zachęcająca, a odebranie EXE w wersji Lite tylko to pogorszy, Mike obiecał rozpatrzyć opcję plików EXE grywalnych do 10 minut w wersji Lite.

Jako jedna z nielicznych osób załapałem się na betę GM 8.1. Na sam początek przywitało mnie okno aktualizacji - więc tak naprawdę to już beta wersji 8.1.40... zmian jest kilka, to w edytorze kodu, to w ustawieniach gry, kilka dodatkowych funkcji, niektóre dodane będą wraz z kolejnymi aktualizacjami (to właśnie aktualizacje są dziś testowane).

Sprawdzając jednak jak działa owy system aktualizacji odkryłem, iż wszystkie paczki aktualizacji są na serwerze YYG przechowywane jako archiwa ZIP chronione hasłem. Co to oznacza? Prawdopodobnie ostro ukróci piractwo. Aby pobrać aktualizację, do serwera wysyłane jest zapytanie - wystarczy odpowiednio skonfigurować serwer, a nie pozwoli pobrać na pliku bez odpowiedniego parametru - tym parametrem może być suma kontrolna naszej licencji.

Zatem jeśli nie chcecie zostać w tyle i dostawać aktualizacje GM na bieżąco, warto pomyśleć nad zakupem licencji GM8/8.1 przed 1 czerwca 2011, kiedy to cena wzrośnie do 39.99 dolarów.

Game Maker 8.1 nadchodzi - nowa cena od czerwca!

Już tylko dni dzielą nas od premiery GM8.1, w związku z tym YoYoGames podzieliło się z nami kilkoma informacjami. Na razie pominę listę zmian, gdy program się już ukaże przygotuję wersję przetłumaczoną, wraz z opisem nowych funkcji. Jeśli jednak was to bardzo interesuje - glog.yoyogames.com/?p=3045 - lista angielska (niepełna).

Ważną zmianą jest zmiana nazwy Pro na Standard - od 1 czerwca kosztującej 40 dolarów! Kto więc ma jeszcze GM8, powinien się pospieszyć.

Update z 8.0 do 8.1 będzie oczywiście darmowy, tak samo jak wszystkie kolejne aktualizacje linii 8.x (od teraz będzie opcja auto-update, zatem poprawki mogą ukazywać się nawet codziennie).

Game Makera miało kupić Atari, nie YoYoGames

O tym, że Mark Overmars sprzedał Game Makera, wiemy. Ale, że miało być to Atari - wyszło dopiero teraz. Już prawie podpisano kontrakt, a tu nagle pojawił sie Sandy Duncan, pracujący wtedy w jednym z działów Xboxa w Europie i zaproponował ciekawszą wizję przyszłości Game Makera. Jak znam Atari, to projekt już dawno wylądowałby w śmietniku - więc trafiło nam się mniejsze zło, a ostatnie przebudzenie YYG jest nadzieją na przyszłość. A wy jak myślicie?

GM 8.1 - zmiany w edytorze plansz.

Chociaż data wydania GM 8.1 w jakiejkolwiek wersji wciąż owiana jest tajemnicą, znamy kilka szczegółów nt. edytora plansz:
- można przybliżać i oddalać widok w czasie edycji
- można ustawiać obiekty poza planszą
- gdy nie ma tła, oraz poza planszą używana będzie kratka taka sama jak w przypadku przeźroczystości w edytorze grafiki
- możliwość wybrania koloru siatki
- wybrać kolor wypełniania, gdy nie ma ustawionego koloru tła (efekt smużenia)

Do tego przebąkiwanie o nowym typie struct, zakładkach zamiast okien MDI do edycji zasobów, oraz małe rozszerzenia do struktur danych.

Szczecin GameShow 2011

W dniach 21 - 22 maja odbędzie się druga edycja Szczecin Games Show - imprezy na której GMCLAN i Gear-Studio miało własne stoisko ;)

Szczegóły tego co przygotujemy wkrótce, a o samej imprezie na bieżąco tutaj: gameshow.szczecin.pl

Game Maker w HTML5

Tym razem można uznać, iż YYG nas zaskoczyło - pracują bowiem nad eksporterem gier do HTML5 - co oznacza, że być może w niedługiej przyszłości w niektóre gry będzie można grać używając przeglądarki internetowej. Pomijając sam fakt, że gry via www wkroczą dzięki Game Makerowi na nowy poziom, to po raz pierwszy były by one również grywalne na Linuxie.

youtu.be/btc1YuUgqek

P.S. Zauważcie iż gra działa pod Internet Explorer 9

Kto by zliczył wszystkie gry YYG?

W ostatnim czasie YYG mocno skupiło się na wydawaniu gier na wszelakie urządzenia przenośne - i wydało ich tak dużo, że ja sam się już zgubiłem... na iPody itp. oraz Androidy ukazało się już 7 gier pod szyldem YYG, na PSP/PS3 jedna - razem 8 tytułów.
Programiści skupiają się obecnie na ulepszaniu konwerterów na wszystkie ze wspomnianych platform - może stąd właśnie obsuwa z obiecanym GM8.1, który miał wyjść miesiąc temu? Co parę dni Mike Dailly "ćwierka" na swoim twitterze o tym, że znów coś przyspieszyli w GM - pozostaje więc liczyć, że się tym podzielą dość szybko. Mnie już jednak to czekanie zaczyna nudzić...

Pierwsza gra z GM już na PSP/PS3

W z dzisiejszym update PlayStationStore zagościła pierwsza produkcja Game Makerowa na PSP - jest to GreenTechPLUS+ (gra która wygrała jeden z konkursów YYG). Grę można już pobierać ze sklepu oraz grać na PSP i PS3. Jej cena to 12 złotych (tak, polska cena).

Grafika: https://gmclan.org/upload/screens/news/greentechplus.jpg

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 16 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 214 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 18 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
18 użytkowników online na discordzie:
Papaj, Alice, Carl-bot, Draczeq, p..., Add92, 21Lancz, Kowu, Tival, LadyLush, Chell, Arrekin, Dyno, Morro, LeD, l..., Krzysiek1250, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?