Kto posiada GM:HTML5, niech go czym prędzej odpali i zaktualizuje. Dzisiejsza zmiana wprowadza:
- obsługę WebGL dzięki któremu gry w Firefoxie i Chrome działają nawet szybciej, niż EXE pod windowsem.
- możliwość obracania, kolorowania, skalowania i odbijania w pionie/poziomie instancji oraz tilesów w roomach + nowe okno właściwości instancji (Ctrl+PPM)
- zmiana kolejności wykonywania eventów przy tworzeniu obiektów (pierwszeństwo dla Creation Code instancji ustawionego w roomie lub normalnego eventu Create)
- oraz sporo naprawionych bugów
Pełna lista zmian: store.yoyogames.com/.../release-notes-html5.html
Linki do ciekawych stron
Nie miałem okazji jeszcze pobrać, ale podobno GM ma (lub już to robi) sam włączać WebGL gdy jest możliwość, albo korzystać z canvasów gdy nie tej opcji nie ma. Zatem gry mają finalnie działać i tak w każdej przeglądarce.
Tak mi tłumaczyli w poniedziałek.
We właściwościach możesz wyłączyć WebGL, wymuszać, lub wykrywać automatycznie. Kurczę muszę zrobić jakąś gierkę żeby zrobić test, bo jak teraz patrze to jest nieporównywalnie szybciej niż HTML5.
Już długo nie było na 8.1 upa, mam nadzieję że go tak po prostu nie zostawią, zmiany w room edytorze mogli by dać.
Jak już wspominałem HTML5 zamieni się w Studio (nie będzie osobnego HTML5 wkrótce) - zatem dostaje on już część zmian ze Studia do testów już teraz, żeby potem było mniej bugów na raz.
No tak ale Studio miało być tym samym co 8.1 + możliwość importu a wychodzi na to 8.1 będzie uboższe nie tylko o importowanie ale także o inne ficzery i usprawnienia.
Kurcze, już wszystko mi się miesza... Czyli yoyo games ostatnimi czasy wydało 3 programy tak? 1. Gamemaker 9.0 ; 2. Gm studio 3. Gm html5 . Dobrze to rozumiem ? I gm studio jest od tworzenia gier na telefony, ipody itd, a Gm html5 do tworzenia gier przeglądarkowych? i czy jest darmowa , okrojona wersja Gm html5? Bo szukałem na yoyo games i niestety nie mogłem znaleźć.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 72 dni temu
wydana dziś
wydana 6 dni temu