Kto posiada GM:HTML5, niech go czym prędzej odpali i zaktualizuje. Dzisiejsza zmiana wprowadza:
- obsługę WebGL dzięki któremu gry w Firefoxie i Chrome działają nawet szybciej, niż EXE pod windowsem.
- możliwość obracania, kolorowania, skalowania i odbijania w pionie/poziomie instancji oraz tilesów w roomach + nowe okno właściwości instancji (Ctrl+PPM)
- zmiana kolejności wykonywania eventów przy tworzeniu obiektów (pierwszeństwo dla Creation Code instancji ustawionego w roomie lub normalnego eventu Create)
- oraz sporo naprawionych bugów
Pełna lista zmian: store.yoyogames.com/.../release-notes-html5.html
Linki do ciekawych stron
Jedyną darmową wersją GM-a jest w tej chwili GM 8.1 Lite (z tych nowych), która jest okrojoną wersją GM 8.1 Standard. GM:HTML5 jest wersją tymczasową, w fazie rozwoju. W ostatnim stadium rozwoju stanie się wersją Studio (czyli z chwilą wydania GM:HTML5 zmieni nazwę na GM Studio). W ten sposób na rynku będą tylko: GM 8.1 Lite/Standard i GM Studio.
Nie ma wersji Lite GM:HTML5.
No tak , dzięki już prawie wszystko rozumiem. Dodatkowo we wcześniejszym newsie Gnysek napisał o tym że powstaje GM 9 . Ciekawe czy gm 9 będzie posiadał na tyle ciekawe funkcje odróżniające go od GM8 , że warto będzie zapłacić za niego kolejne pieniądze Frapującą rzeczą jest też to, jaki odstęp czasu będzie dzielił wydanie GM9 i GM Studio(oficjalna pełna wersja). No cóż, należy się jedynie cieszyć, że GM rozwija się i staje się coraz bardziej profesjonalnym środowiskiem programowania.
GM9 będzie przepisany od nowa, pod najnowsze systemy (możliwe, że nawet bez obsługi XP, a jedynie Visty,7 i 8), z nowymi ficzerami graficznymi.
Ciekawie, czy dodadzą kiedyś możliwość dodawania pluginów. Chodzi mi o dodatki do edytora oparte o SDK takie jak chociażby własne usprawnienia w edytorze itp. ZenCoding itp.
Liczę, że GM9 i Studio będą już w C++.
@Raalsky: mają mieć runner w C++ (przynajmniej Studio), więc owszem.
@Piotrek1910: Zobacz sobie "Construct 2"
@Muuuuczek567: To, że runner to wiem. Chodzi mi o cały edytor.
Nie lubię C# - kolejna podróbka dobrych produktów (w tym przypadku Javy) z dopiskiem "Copyright by MicrosoftR". Podobnie z JScript - Jakby to IExplorer nie mógł po prostu dobrego języka jakim jest JavaScript wykorzystywać. Silverlight - Prawie Flash. I weź tu się o patenty nie sprzeczaj.
@Ralsky: akurat C# jest lepszy od Javy i tego nie da się zanegowac. Co do Silverlighta - to ten projekt zdechł, tak samo jak zaraz Flash - teraz jest era HTML5.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 72 dni temu
wydana dziś
wydana 6 dni temu