Linki do ciekawych stron

W miniony poniedziałek miałem okazję udać się z wizytą do siedziby YYG w Dundee. Nie wszystko co przekazał mi Mike i Russel mogę zdradzić, ale nic się nie stanie jak te dwie wiadomości przekażę. Pierwsza z nich - każdy, kto kupi(ł) GM HTML5, dostanie GM Studio za free. Android, Symbian, Linux i iOS będą opcjami dodatkowymi do wersji S, natomiast Win, WinC++, HTML5, MacOS będą wbudowane.
Druga z informacji - GM9 ma posiadać kilkujęzyczny interfejs, oraz możliwość tłumaczeń gier (zatem w jednym EXE znajdzie się kilka języków).

Komentarze (łącznie 21, wyświetlam 1 - 15):
Uzjel (Wto., 13 Gru. 11, 12:58)
#1

Super info :) Bardziej przybliżoną datę wydania?
Czym się różni Win od WinC++ ?

gnysek (Wto., 13 Gru. 11, 13:01)
#2

Runner w C++ działa znacznie szybciej (z tego co zrozumiałem pozwala na 2x tyle spritów na ekranie) - chociaż WebGL i tak go przebija - wczoraj widziałem demo z 50000 spritów na ekranie i 60FPS (100 000 i 30 FPS) - obecnie przeglądarka jest szybsza od EXE :D

Nirvan (Wto., 13 Gru. 11, 14:12)
#3

łe to trzeba szybko kupić betę za promocyjną cenę :D

Muuuuczek567 (Wto., 13 Gru. 11, 14:45)
#4

Wow. To uzasadnia podwyżkę cen. Może będę miał szansę kupić za pieniądze stypendialne :D

bedziom (Wto., 13 Gru. 11, 16:35)
#5

Wow, na Gwiazdkę chcę Game Makera HTML 5 :D

Platyna (śro., 14 Gru. 11, 00:52)
#6

Linux? Zajebiście! Ale czy sam GMem będzie śmigał pod Linuxem czy tylko gry?

Sernat19 (śro., 14 Gru. 11, 07:12)
#7

Gry.

gnysek (śro., 14 Gru. 11, 11:13)
#8

Ale na Linuxa będzie dostępny niedługo GM7 - ten sam co na Macu: yoyogames.com/.../194_gm4piScreenshot.jpg - widziałem go w akcji i pierwszy level tej gry działał.

Borek (śro., 14 Gru. 11, 11:26)
#9

No i świetnie :) GM staje się przyszłościowy, 12 lat nauki nie pójdzie w las :P

gnysek (śro., 14 Gru. 11, 12:07)
#10

W edytorze roomów bedzie mozna teraz obracać obiekty od razu, zmieniać blending itp. Taki nowy creation code dojdzie (instance creation)

baca (Pią., 16 Gru. 11, 06:58)
#11

gnysek może wiesz w jaki sposób export na androida będzie wyglądał? Do kodu który kompilujemy(silnik native + sdk.jar+jakieś klasy) to by było najlepsze rozwiązanie z punktu developera, czy może gotowa binarka? Chodzi główniemi o integracje z systemami reklamowymi typu AdMob.

Platyna (Pią., 16 Gru. 11, 07:17)
#12

GM na Linuxa! Wiiiiii. ^.^
Ale dlaczego 7? Ile trzeba będzie czekać by Linux i Max nie były w tyle?

gnysek (Pią., 16 Gru. 11, 11:09)
#13

Jeśli chodzi o Makera, to GM9 będzie na wszystkie, GM Studio tylko na windowsa ale z eksportem na wszystkie.

baca (Pią., 16 Gru. 11, 16:06)
#14

Rozumiem, że na moje pytanie nie znasz odpowiedzi.

Piotrek1910 (Sob., 17 Gru. 11, 11:40)
#15

Ej kiedy będzie Game maker studio ?

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.1.152 • 2024.4.1.202
wydana  3 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 221 dni temu
Beta
2024.600.0.560 • 2024.600.0.577
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (10:09, 21.05.24)
Ale z jakimi błędami...
I am Lord (09:52, 20.05.24)
o piszą o nas 😁
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?