W miniony poniedziałek miałem okazję udać się z wizytą do siedziby YYG w Dundee. Nie wszystko co przekazał mi Mike i Russel mogę zdradzić, ale nic się nie stanie jak te dwie wiadomości przekażę. Pierwsza z nich - każdy, kto kupi(ł) GM HTML5, dostanie GM Studio za free. Android, Symbian, Linux i iOS będą opcjami dodatkowymi do wersji S, natomiast Win, WinC++, HTML5, MacOS będą wbudowane.
Druga z informacji - GM9 ma posiadać kilkujęzyczny interfejs, oraz możliwość tłumaczeń gier (zatem w jednym EXE znajdzie się kilka języków).
Linki do ciekawych stron
Runner w C++ działa znacznie szybciej (z tego co zrozumiałem pozwala na 2x tyle spritów na ekranie) - chociaż WebGL i tak go przebija - wczoraj widziałem demo z 50000 spritów na ekranie i 60FPS (100 000 i 30 FPS) - obecnie przeglądarka jest szybsza od EXE
Ale na Linuxa będzie dostępny niedługo GM7 - ten sam co na Macu: yoyogames.com/.../194_gm4piScreenshot.jpg - widziałem go w akcji i pierwszy level tej gry działał.
W edytorze roomów bedzie mozna teraz obracać obiekty od razu, zmieniać blending itp. Taki nowy creation code dojdzie (instance creation)
gnysek może wiesz w jaki sposób export na androida będzie wyglądał? Do kodu który kompilujemy(silnik native + sdk.jar+jakieś klasy) to by było najlepsze rozwiązanie z punktu developera, czy może gotowa binarka? Chodzi główniemi o integracje z systemami reklamowymi typu AdMob.
Jeśli chodzi o Makera, to GM9 będzie na wszystkie, GM Studio tylko na windowsa ale z eksportem na wszystkie.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 75 dni temu
wydana 3 dni temu
wydana 9 dni temu