Linki do ciekawych stron

Zdarzyło wam się kiedyś w grze obracać view, lub robić zoom, manipulując szerokością/wysokością viewa, ale nie zmieniając jego pozycji wyjściowej na ekran? Pewnie mieliście problem z elementami interfejsu, jak np. energia, wynik, itp. które też się przybliżały i obracały.
Dzisiejszy przykład pokazuje jak to obejść, korzystając tylko z jednego viewa.

gmclan.org/index.php?plik=210

Komentarze (łącznie 3):
a
adam014 (Wto., 21 Lut. 12, 21:25)
#1

Mam to samo zrobione w KnockOucie ;) Przyda mi się tylko draw_set_portview ;)

taxi_driver (Pią., 24 Lut. 12, 18:48)
#2

Poniewaz ja jestem na etapie uczenia sie (w odroznieniu od pozostalych gm-clanowiczów) to dodam tylko ze obiekt korzystajacy z d3d_set_projection_ortho(x,y,w,h,angle) powinien byc umieszczony na najnizszej uzytej głębokosci:
"Make sure that the last thing you do is draw the overlay, that is, put the code in a separate object and give that object the lowest depth of all objects in the room."
gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=507045
Pewnie chodzi tutaj o specyfike rysowania przez GM od najwiekszej głębokości w kierunku coraz "płytszych"... ale to tylko moje przypuszczenia.
W kazdym razie d3d_set_projection_ortho(x,y,w,h,angle) mozna wykorzystywac do gier tak do 3d jak i 2d.
wiki.yoyogames.com/.../D3d_set_projection_ortho

HuderLord (Pią., 24 Lut. 12, 19:06)
#3

No to raczej oczywiste że HUD będziesz robił z niższym depthem by inne obiekty go nie przysłaniały.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.1.152 • 2024.4.1.202
wydana 25 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 243 dni temu
Beta
2024.600.0.576 • 2024.600.0.602
wydana  2 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
Adriann (21:02, 13.06.24)
Bardzo słusznie, straszna patola z tą organizacją :D
I am Lord (08:35, 13.06.24)
Ale co jak co, zrobiło się o imprezie głośno.
I am Lord (08:35, 13.06.24)
No słyszałem już że drama była :D
gnysek (19:58, 10.06.24)
Po 16-17 każdemu :)
Tymon (18:19, 10.06.24)
To komu udało się wejść na PH?
gnysek (13:35, 03.06.24)
Przypominam, ze w sobotę i niedzielę na Pixel Heaven się mozemy zobaczyc
Wojo (03:18, 30.05.24)
gmclan wiecznie żywy
gnysek (10:09, 21.05.24)
Ale z jakimi błędami...
I am Lord (09:52, 20.05.24)
o piszą o nas 😁
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?