Artykuły w tej kategorii: 9
W tym artykule dowiesz się, jak zrobić poruszanie typu "kliknij i podejdź", jak w grach typu Diablo, czy wszlekiego rodzaju Point and Clickach. Skorzystamy z funkcji: mp_linear_step, mp_potential_step, move_towards_point.
gms2 gms1 gm8 gm7 gm6 gm5
Kliknięć
549
Autor
gnysek
Ocena
10/10
1 głos
Komentarze
Przykłady najprostszego sterowania w grze.
gms2 gms1
Kliknięć
552
Autor
gnysek
Ocena
10/10
1 głos
Komentarze
Artykuł omawia podstawowe zmienne dotyczące prędkości i poruszania w GameMakerze. Wyjaśnia też czym są tzw. lengthdiry.
gm5 gm6 gm7 gm8 gms1 gms2
Kliknięć
574
Autor
gnysek
Ocena
10/10
1 głos
Komentarze
Jak korzystać z definicji która podmieni wybrany przez nas identyfikator na konkretną stałą wartość (aby nie korzystać ze zmiennych), oraz jak stworzyć zmienne które pomogą nam w grupowaniu czy odróżnianiu stanów/flag zachowań w grze.
gms1 gms2
Kliknięć
544
Autor
gnysek
Ocena
10/10
1 głos
Komentarze
Prosty kurs tworzenia gier w GameMakerStudio 2 dla początkujących.
Szósta lekcja - Strzelanina z widokiem z góry / Top-down Shooter.
gms2
Kliknięć
546
Autor
gnysek
Ocena
–/10
0 głosów
Komentarze
Prosty kurs tworzenia gier w GameMakerStudio 2 dla początkujących.
Piąta lekcja - Arkanoid / Breakout.
gms2
Kliknięć
511
Autor
gnysek
Ocena
–/10
0 głosów
Komentarze
Prosty kurs tworzenia gier w GameMakerStudio 2 dla początkujących.
Czwarta lekcja - Catch the Clown.
gms2
Kliknięć
515
Autor
gnysek
Ocena
–/10
0 głosów
Komentarze
Prosty kurs tworzenia gier w GameMakerStudio 2 dla początkujących.
Trzecia lekcja - Przewijana strzelanka / Scrolling Shooter / 1945.
gms2
Kliknięć
507
Autor
gnysek
Ocena
–/10
0 głosów
Komentarze
Prosty kurs tworzenia gier w GameMakerStudio 2 dla początkujących.
Druga lekcja - Klon Pac-Mana.
gms2
Kliknięć
504
Autor
gnysek
Ocena
–/10
0 głosów
Komentarze
Prosty kurs tworzenia gier w GameMakerStudio 2 dla początkujących.
Pierwsza lekcja - Catch the Clown.
gms2
Kliknięć
712
Autor
gnysek
Ocena
–/10
0 głosów
Komentarze
Sprite to nic innego jak jeden z podstawowych zasobów naszego projektu, z którego korzystamy podczas tworzenia gry. Jest to pojedyncza grafika lub animacja wyświetlana na ekranie.
gms2
Kliknięć
7250
Autor
Uzjel
Ocena
10/10
4 głosy
Komentarze

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.06.2.162 • 2024.6.1.208
wydana 12 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 284 dni temu
Beta
2024.800.0.597 •
2024.800.0.620
 0.11.0

wydana  2 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Wojo (08:27, 30.06.24)
Ogólnie to miał być żart ponieważ portal internetowy, którego można opisać jako PH jest portalem przeznaczonym dla dorosłych. Miało być śmiesznie wyszło żenująco, a wiadomości w shoutboxie nie mogę skasować :P
Wojo (09:40, 28.06.24)
Tymon jak co wizytę musiałem potwierdzić wiek
gnysek (14:15, 17.06.24)
Bo Łapusz woli alkohol, niż się organizować. Co tam Pixel Heaven, sprawdźcie jego zbiórki na książki...
Adriann (21:02, 13.06.24)
Bardzo słusznie, straszna patola z tą organizacją :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?