W ciągu kilku ostatnich dni padło to samo pytanie o alarmy na forum, w związku z czym wydaje się, że temat nie jest dla wszystkich jasny. Dla tego opisałem dla was działanie alarmów, ów najczęściej popełniany błąd, oraz tworzenie własnej zmiennej która działa jak alarm.
[URL=gmclan.org/index.php?artykul=64]Link[/URL]
Linki do ciekawych stron
Kupiłeś GM? Trzeba było czekać do czerwca!
Tego naprawdę bym się nie spodziewał i jestem tak wstrząśnięty, że mam ochotę wykipieć niczym gejzer w parku Yellowstone.
Otóż osoby które kupią Game Makera 7 po 1 czerwca 2009 dostaną wersję 8 za darmo, natomiast reszta... no właśnie, reszta niekoniecznie. Sandy Duncan i Mark Overmars mają w ciągu kilku najbliższych tygodni podjąć decyzję w tej sprawie i na razie nic nam nie obiecują.
Czyżby opóźniające się prace nad GM8 (trwające bodaj dwa lata) aż tak mocno nadwyrężyły budżet YoYoGames?
Ankieta do sprawdzenia.
Artykuł - Wprowadzenie do teorii grafów
W zasobach w dziale algorytmów pojawił się nowy trzy-częściowy artykuł. Ma on za zadanie przybliżenie czytelnikowi podstawowych zagadnień związanych z grafami.
Dla większości może być trochę niezrozumiały, lecz mam nadzieję, że chociaż kilka osób coś z tego wyciągnie
Miłej lektury!
[URL=gmclan.org/index.php?czytajart=59]LINK[/URL] -> Część 1
[URL=gmclan.org/index.php?czytajart=62]LINK[/URL] -> Część 2
[URL=gmclan.org/index.php?czytajart=63]LINK[/URL] -> Część 3
Sprite Editor w wersji 0.9
Lato coraz bliżej a wraz z nim wyczekiwany lata świetlne GM8 zbliża się do nas wielkimi krokami (oby nie podzielił losu Duke Nukem Forever).
Mark Overmars wypuścił kolejną, poprawianą wersję edytora grafiki do nowego GMa, z numerkiem 0.9 (co oznacza prawie finalną wersję). Chętnych do przetestowania poprawionej aplikacji odsyłam [URL=gamemaker.nl/GMImageEditorTest.zip]tutaj[/URL].
Oby 0.9 oznaczało też rychłe nadejście wersji 8.0.
Przykład prostego radaru
Do zasobów GMClanu przybył bardzo prosty przykład ukazujący jak wykonać radar do gry top-down. Przykład jest przeznaczony dla początkujących użytkowników GMa.
[URL=gmclan.org/index.php?plik=168]LINK[/URL]
Przykład zapiywania postępu w grze.
Dzisiaj na stronie wylądował przykład zapisywania gry w pliku bez używania wbudowanych w GM opcji, co pozwala lepiej zarządzać wczytywaniem danych z pliku. Dodatkowo przykład pokazuje jak stworzyć grę w której etap kończy się po zebraniu wszystkich kryształków.
[URL=gmclan.org/index.php?plik=167]Link[/URL]
Przykład smugi w trybie BulletTime
Dodany został nowy przykład, zrobiony i opisany możliwie jak najprościej, użyto wydajnej techniki rysowania smugi. Z racji iż nie spotkałem się z takim wcześniej, dla tego go zamieszczam w serwisie, na pewno się przyda wielu osobom
Do pobrania: [URL=gmclan.org/index.php?plik=166]TUTAJ[/URL]
Przykład efektów z ogniem w roli głównej
Dodano przykład efektów graficznych obsługujących ogień, ponieważ wiele osób w ostatnim czasie poszukiwało jakichś tego rodzaju przykładów. Jako ciekawostkę dodam że zostały użyte kontenery danych, ponieważ te same operacje na obiektach działały dwudziestokrotnie wolniej! A więc życzę udanych eksperymentów pirotechnicznych i tworzenia własnych efektów
Przykład znajdziecie [url=gmclan.org/index.php?plik=165]TUTAJ[/url]
Nowy artykuł o szyfrowaniu
Dzisiaj na forum ktoś natchnął mnie na napisanie artykułu jak prosto zaszyfrować dane w naszej grze.
Miłej lektury!
[URL=gmclan.org/index.php?czytajart=58]Link do artykułu[/URL]
Przykład na Dzień Dobry!
Żeby nie było, że nowy redaktor się obija macie o to taki przykład i niusa. Mimo, że przykład już się kiedyś pojawił na forum wiele osób ciągle o to pyta.
Niech wam służy,
Wsiadanie do auta - [URL=gmclan.org/index.php?plik=164]tutaj[/URL]
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 10 dni temu
wydana 339 dni temu
wydana 23 dni temu