Linki do ciekawych stron

Unity 3D, Unreal 3 i Havok darmowe

Nieczęsto w naszym serwisie pojawiają się wiadomości nie dotyczące Game Makera, ale myślę, że dzisiejsza informacja jest warta wspomnienia. Mianowicie trzy duże profesjonalne silniki są od teraz dostępne dla przeciętnych śmiertelników całkiem za darmo.

Pierwszy z nich to Unity 3D, które pozwala tworzyć gry zarówno normalne jak i pod przeglądarki, dla platform Windows/Mac (a także iPod i Wii w płatnej wersji). Link

Drugi, to Unreal Dev Kit. Stworzono na nim gry takie jak Unreal Tournament czy Gears of War. Link

Trzeci, to Havok, silnik fizyki znany z takich gier jak Wolfenstein czy BioShock. Link

Komentarze (łącznie 22, wyświetlam 1 - 15):
b
bluks (Czw., 10 Gru. 09, 18:57)
#1

Co do Unyryla to czytałem, że morzna w nim robić gry za darmo, ale nie morzna ich sprzedawać. Czy w tej wersji jest to jurz nie aktualne?

J
Japanstache (Czw., 10 Gru. 09, 19:10)
#2

Nie rozumiem Bluks.

E
Egzekutor (Czw., 10 Gru. 09, 19:43)
#3

Bluks: nie tolerujemy prowokacji ;/

gnysek (Czw., 10 Gru. 09, 19:52)
#4

@bluks, oczywiście ostrzeżenie :)

Robert Prus (Czw., 10 Gru. 09, 20:56)
#5

Omg, najwyższy czas z tą darmowością!

b
bluks (Czw., 10 Gru. 09, 21:49)
#6

Ale o co wam chodzi? Pytam się czy gry zrobione w Unreal Dev Kit można sprzedawać, czy trzeba dla nich dopłacić te pół kilkaset tysięcy jak w trzeciej wersji. Bo że można w nim robić darmowe gry to wiem. I interesuje mnie czy to jest nadal aktualne w pierwszej wersji.

Dawidds (Czw., 10 Gru. 09, 21:56)
#7

Nie no, ciężko wpisać w Google "udk", wybrać odpowiednią stronę (w tym przypadku udk.com) i kliknąć "Licensing" w górnym menu strony, lepiej zapytać komentarzu.

gnysek (Czw., 10 Gru. 09, 22:06)
#8

Ale piszesz "morzna" zamiast można. 3 błędy to warn.

b
bluks (Czw., 10 Gru. 09, 22:12)
#9

A to to chodziło. :)
@Dawidds:Tak lepiej napisać w komentarzach, bo wszystko może się zmienić i informacje mogą być nieaktualne.

Dawidds (Czw., 10 Gru. 09, 22:18)
#10

Jasne, na oficjalnej stronie były by podane nieaktualne informacje... =|
To trochę poważniejsza firma niż yoyogames, a nawet ono aktualizuje informacje na swojej stronie.

gnysek (Czw., 10 Gru. 09, 23:18)
#11

Wszystkie 3 silniki są darmowe do użytku nic nie skłamałem. A że przy sprzedaży zaczynają się schody i ewentualne prowizje... no cóż, nawet nasz US tutaj partycypuje.

Roki (Pią., 11 Gru. 09, 07:59)
#12

Ej, kurde to Unity trudne jak nie wiem :/

HuderLord (Pią., 11 Gru. 09, 19:55)
#13

Ściągam UDK zobaczy się czy jest dla mnie na poziomie w miarę ogarniającym xD.

Robert Prus (Pią., 11 Gru. 09, 21:45)
#14

No to czekamy na GMHavoc :)

P
PsichiX (Pią., 11 Gru. 09, 21:48)
#15

a nie bylo takowego? :0 no to trzeba sie zabrac zanim ktos wyprzedzi :D tak czy inaczej, w sumie wolal bym zrobic wrapper PhysXa, jest darmowy a ma wg. mnie najlepsza efektywnosc, razem z havociem

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 69 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 128 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
38 użytkowników online na discordzie:
LadyLush❄, 🧁Cupcake🧁, DungeonFairy🧚, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, Dominator2v, Kowu, m..., YoungKrystian, r..., Uzjel, lethian, HappyOrange, Moldis, Arrekin, Jayu, LeD, Domeen0, Dyno, Deusald, Korodzik, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, blackamul, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., Alkapivo, moeglich, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, Cosplyfanka, exigo
Shoutbox
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
I am Lord (16:56, 28.01.24)
Co jest nie tak z tymi particlami z IDE, masakra jakaś. Ile to trzeba kombinować żeby użyć je prosto z kodu
p
pablo1517 (17:57, 27.01.24)
Czyli GML nie dostał jakiś drastycznych zmian?
gnysek (14:47, 26.01.24)
Czy ja wiem... generalnie zamysł ten sam, tylko IDE nieco inne.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?