Linki do ciekawych stron

Game Maker 8 RC2

Na stronie BugTrackera GM8 Mark Overmars zamieścił wersję Release Candidate 2 Game Makera. Będzie działać ona do końca grudnia, co niestety oznacza minimalne szanse na ukazanie się GM8 w tym roku.

Do pobrania tutaj.

Zmiany:

- Przełączanie pomiędzy następną i poprzednią grafiką w edytorze obrazów działa poprawnie.
- W edytorze używając efektów na grafice, pozostaje ona zaznaczona.
- Dodając ponownie stripa nie ma już błędów.
- Poprawiony błąd odczytu liczb ujemnych z pliku
- Poprawiony błąd ze zwracaniem wartości z mapy dla klucza spoza jej rozmiaru.
- Poprawiony błąd zapisu do exe/testowania gry, gdy jakiś dołączony plik nie istnieje.
- Modyfikacja maski spritów za pomocą myszki oznacza prawidłowo sprity i grę jako zmodyfikowane

Przypominam, to tylko testowa wersja i nie jest powiedziane, że gry w niej tworzone będą działać z pełnym GM8, do tego pliki EXE utworzone wersją RC2 działają również tylko do końca roku.

Nie zalecam edycji waszych projektów w tej wersji GM! Pamiętajcie, aby utworzyć kopię zapasową swoich projektów GM7/GM6 zanim przystąpicie do testowania GM8 RC2, w przeciwnym wypadku możecie nieodwracalnie utracić swoje projekty gdyż ta wersja ciągle nie jest wolna od błędów.

Komentarze (łącznie 39, wyświetlam 1 - 15):
Dawidds (Pon., 16 Lis. 09, 14:13)
#1

Oj gnysek, przesadzasz.
Zawsze będzie można ręcznie przekopiować kod z GM8 RC2 do GM8 ;d

I pewny nie jestem, ale stawiam, że LateralGM spokojnie otworzy gmk z gm8, i pozwoli je jak coś wyeksportować jako gm6.

gnysek (Pon., 16 Lis. 09, 14:22)
#2

Można ręcznie, ale jak nagle jakiś bug się znajdzie który uszkodzi taki plik? W becie 1 tak było, że jak zapisałeś grę nie dała się otworzyć.

Np. eksport zasobów powoduje błędy przy wczytywaniu i nie wczytuje dokładnie tego samego.

Jaklub (Pon., 16 Lis. 09, 17:16)
#3

robiłem sprita, obejrzałem się, a tu nazwy innych spritów znikły. wait what

Adriann (Pon., 16 Lis. 09, 20:05)
#4

U mnie działa fajnie,nie znalazłem błędów,narazie....

Robert Prus (Pon., 16 Lis. 09, 20:47)
#5

Jakąś listę co poprawili można poprosić?

HuderLord (Pon., 16 Lis. 09, 21:00)
#6

Game maker help> what is new

Nie jest tego super wiele ale funkcje na dla spritów są chyba napisane od zera

HuderLord (Pon., 16 Lis. 09, 21:07)
#7

O_O wprowadzili możliwość dołączania do gry szyfrowanych zewnętrznych zasobów. Niby fajnie ale tydzień po premierze pewnie będzie już jakiś programik deszyfrujący :P

HuderLord (Pon., 16 Lis. 09, 21:12)
#8

a nie pomyłka to tylko rozbudowany merge_game

gnysek (Pon., 16 Lis. 09, 21:12)
#9

@Makary155: już jest :)

Tiger (Wto., 17 Lis. 09, 10:59)
#10

Mi tam się podoba nowy edytor kodu GML :D .

HuderLord (Wto., 17 Lis. 09, 15:14)
#11

a mi nie kolorki zmienili i trzeba ustawić sobie własne samemu takie jakie były.

M
Modnar23 (Wto., 17 Lis. 09, 15:41)
#12

A mi się jedna rzecz w trigerach nie podoba. Powinna być możliwość jednorazowego wywołania trigera, tak jak np. wywołuje się UserEvent albo Create.

HuderLord (Wto., 17 Lis. 09, 15:55)
#13

Triggery są w ogóle nie potrzebne wszystko co zrobisz na trigerach, zrobisz także na scryptach tworząc swoje funkcje.

P
PsichiX (Wto., 17 Lis. 09, 15:58)
#14

triggery automatyzują, ze skryptami robisz obejście

HuderLord (Wto., 17 Lis. 09, 16:17)
#15

Jedno mnie ciekawi. Kiedy one się wykonują? Przed stepem czy po?

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 77 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 136 dni temu
Beta
2024.200.0.505 • 2024.200.0.523
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
41 użytkowników online na discordzie:
MKP, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, RogerDodg3r, p..., GibkiKaktus, Grela, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, 21Lancz, Kowu, Kuzyn, Filyps, fervi, YoungKrystian, r..., antek, Uzjel, Arrekin, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Morro, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Miłosz, bagno, 🧁Cupcake🧁, Mtax, l..., Krzysiek1250, Shockah, Kandif, exigo, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?