Linki do ciekawych stron

Game Maker 8 RC2

Na stronie BugTrackera GM8 Mark Overmars zamieścił wersję Release Candidate 2 Game Makera. Będzie działać ona do końca grudnia, co niestety oznacza minimalne szanse na ukazanie się GM8 w tym roku.

Do pobrania [URL=gm.yoyogames.com/.../URL].

Zmiany:

- Przełączanie pomiędzy następną i poprzednią grafiką w edytorze obrazów działa poprawnie.
- W edytorze używając efektów na grafice, pozostaje ona zaznaczona.
- Dodając ponownie stripa nie ma już błędów.
- Poprawiony błąd odczytu liczb ujemnych z pliku
- Poprawiony błąd ze zwracaniem wartości z mapy dla klucza spoza jej rozmiaru.
- Poprawiony błąd zapisu do exe/testowania gry, gdy jakiś dołączony plik nie istnieje.
- Modyfikacja maski spritów za pomocą myszki oznacza prawidłowo sprity i grę jako zmodyfikowane

Przypominam, to tylko testowa wersja i nie jest powiedziane, że gry w niej tworzone będą działać z pełnym GM8, do tego pliki EXE utworzone wersją RC2 działają również tylko do końca roku.

Nie zalecam edycji waszych projektów w tej wersji GM! Pamiętajcie, aby utworzyć kopię zapasową swoich projektów GM7/GM6 zanim przystąpicie do testowania GM8 RC2, w przeciwnym wypadku możecie nieodwracalnie utracić swoje projekty gdyż ta wersja ciągle nie jest wolna od błędów.

Komentarze (łącznie 39, wyświetlam 16 - 30):
Dawidds (Wto., 17 Lis. 09, 18:48)
#16

HuderLord, ta ciężko to sprawdzić :P ?

Teoretycznie triggery się moga przydać, gdy chcemy przekazać jakąś cześć kodu (stepa) rodzica (parenta, lol) "dziecku" - teraz, jeśli dziecko ma mieć jakiś step, nie odziedziczy on stepa po rodzicu - a jeśli stepa dodamy w rodzicu jako triggera, to będzie się on wykonywał w dziecku.

Jaklub (Wto., 17 Lis. 09, 18:51)
#17

Dawidds: o event_inherited słyszał

M
Modnar23 (Wto., 17 Lis. 09, 19:18)
#18

@HuderLord - skrypt to co innego niż event, a wykonują się jak sobie ustawisz przed po lub w trakcie stepa.

Ale feler w tym że warunek trigera jest sprawdzany cały czas i jeżeli jest on skomplikowany i takich obiektów mamy bardzo dużo, to zużycie zasobów rośnie znacząco. Gdyby więc dodali tam opcję jednorazowego wykonania było by super (przynajmniej dla mnie :P).

Dawidds (Wto., 17 Lis. 09, 19:39)
#19

Jaklub, tak, słyszał, ale jeśli byś chciał, aby w parencie był step a, który wkonuje się tylko w nim, step b, który ma się wykonywać i w nim i w dziecku, i dziecko miało by mieć stepa c (no ogólnie, parę stepów, i chcę zdecydować, który ma być dziedziczony, a który nie), to już bez triggerów masz problem.

M
Modnar23 (Wto., 17 Lis. 09, 19:41)
#20

@HuderLord - chodziło mi o to, że trigger jest lepszy niż skryptowe kombinowanie bo mniej komplikuje program i łatwiej go zastosować.

Dawidds (Wto., 17 Lis. 09, 19:47)
#21

Modnar, co najwyżej:
"MOIM ZDANIEM trigger jest ..."

, bo imho kod jest czytelniejszy niż triggery - wszystko łądnie, przejrzyście w jednym miejscu, i można wszystko bez problemu zmieniać, bez zbędnego klikania.

gnysek (Wto., 17 Lis. 09, 19:54)
#22

Ta, ale jak dużo obiektów ma ten sam warunek, ale inne konsekwencje (czyli powtarza się tylko 1 linijka z IF), to Trigger akurat jest fajny, bo można sobie odseparować kod.

P
PsichiX (Wto., 17 Lis. 09, 19:56)
#23

i tak nie dojdziecie do porozumienia :D

S
slash (Wto., 17 Lis. 09, 20:01)
#24

Taki jest już dawidds...

gnysek (Wto., 17 Lis. 09, 20:08)
#25

Ok, tak szczerze, to Triggery są takim bajerem dodanym na siłę i gdyby ich nikt nie dodał to bym nie płakał. Ale chyba sam muszę sobie napisać własnego mejkera, zamiast czekać, aż Mark O. je wprowadzi, bo im lista zmian się już skończyła. Tam nie ma co udoskonalać, bo całość jest przestarzała.

Dawidds (Wto., 17 Lis. 09, 22:01)
#26

W sumie, jak tak teraz o tym myślę, to jednak te triggery to fajna sprawa :D
Po prostu jakoś, wyobrażałem to sobie jedynie dla prostych warunków typu hp<=0 :P

Że pozwolę sobie pofantazjować, ciekawe, co YYG ma zamiar wprowadzić do gm9 (o ile wyjdzie).

Robert Prus (Wto., 17 Lis. 09, 22:54)
#27

Nowe logo, więcej constansów kolorów i poprawią niewidoczne dla nas bugi. Może zaszaleją i wywalą jakąś ikonę na pasek narzędziowy.

Wzieli by się za optymalizację, gdyż przy instancjach w liczbie około 170 gra zamienia się w pokaz slajdów na moim kompie, a przy 200 particlach fps spada o połowę

Matyxon (Wto., 17 Lis. 09, 22:59)
#28

Nic, po prostu wydadzą 9, podwyższą cenę i będą tylko liczyć na napływ kolejnych frajerów którzy odrazu kupią niczym się nie różniącego Gma

l
lenin (Wto., 17 Lis. 09, 22:59)
#29

dla optymalizacji GMa bez przepisania/napisania od nowa silnika będzie trudno :P A właśnie przecież GM8 miał być już przepisany pod cpp czy jakoś tak, wie ktoś jak z tym sprawa wygląda?

Dawidds (śro., 18 Lis. 09, 07:10)
#30

Może i go pzepisywali od nowa, ale dokonali dokładnej konwersji z Delphi na cpp - nawet mam chyba jeszcze na dysku plik gmk, który prze próbie otwarcia zawiesza gma (i 7 i 8)... ;|

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 74 dni temu
LTS
2022.0.3.83 • 2022.0.3.98
wydana  2 dni temu
Beta
2024.1100.0.686 •
2024.1100.0.707
 0.13.0

wydana 8 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?