Linki do ciekawych stron

Zjazd Twórców Gier zakończony

Ponad 200 osób od 15 lipca do dzisiejszego poranka bawiło się w Gdańsku na Zjeździe Twórców Gier. Było upalnie (30 stopni!), ale mimo to na 40 godzinach wykładów i prelekcji wygłaszanych przez prelegentów różnych dziedzin (programowanie, grafika, audio, literatura) nie brakowało chętnych słuchaczy.
Tym którzy przybyli dziękujemy, reszta niech żałuje, można było zgarnąć naprawdę ciekawe nagrody (koszulki, kubki, klawiatury Microsoftu, ESET Security z licencją na rok).

Kandydatami na następny rok są Kraków (UJ) i Gdańsk (UG).

Wczoraj odbyły się pierwsze wykłady w trakcie ZTG 2010. Pojawiło się sporo GMCLANowiczów, więc możemy uznać, że nasz pierwszy (nieoficjalny) zjazd w końcu się odbył!
Jak już wspomniałem, doszły do nas jojo z YoYoGames - i tu dobra wiadomość - zostawiłem kilka dla was, rozdamy je przy okazji najbliższego konkursu na GMCLANie (szczegóły omówię dziś z Ranmą).
W rozszerzeniu dwie fotki z imprezy:

Przeczytaj dalszą część »

Zjazd Twórców Gier rozpoczęty!

Od dzisiaj, do poniedziałku (19 lipca) potrwa Zjazd Twórców Gier 2010, odbywający się w Gdańsku. Dziś odbieraliśmy już pierwsze osoby, załatwialiśmy sprzęt i odbywa się właśnie pierwsza integracja (na której mnie zabrakło...). Wpadło kilka osób z GMCLANu którym serdecznie dziękujemy za przybycie - a reszta niech żałuje. YoYoGames wysłało nam paczkę która mam nadzieję dotrze jutro, a w niej... joja! Ten gadżet do zdobycia tylko na ZTG!
Więcej informacji i nowinek z ZTG2010 już jutro wieczorem, po pierwszym dniu konferencyjnym.

P.S. Wszystkie wykłady postaramy się nagrać kamerą, więc będziecie mieli możliwość obejrzeć je w późniejszym terminie.

Małe zmiany w redakcji.

Lipiec zaczyna nam się zmianami personalnymi.

Decyzją Ranmusa nowym kolejnym adminem został PsichiX.
Swoją rezygnację ze stanowiska moderatora złożył natomiast Marmot.

Ci którzy znają portal ModDB (dla modderów gier) na pewno wiedzą już o tym, że powstał zupełnie nowy portal tych samych twórców - IndieDB, który może okazać się portalem społeczności Niezależnych Twórców Gier na skalę światową!

Co możecie znaleźć na tym serwisie? Oczywiście pokaźną bazę danych gier tworzonych przez amatorów jak i profesjonalnych twórców, bazę silników spośród których możecie wybrać odpowiedni dla Waszych potrzeb, forum do dyskusji o tworzeniu gier, oraz co chyba najważniejsze - także dostęp do portalu (na razie w fazie beta) Desura, który będzie się zajmował dystrybucją gier (konkurencja dla Steama?).

Już teraz zapraszam do prezentowania tam swoich gier (tych o lepszej jakości, co byśmy pokazali dobry Polski poziom :) )

IndieDB - indiedb.com
Desura - desura.com

Wersja RC Final Game Makera na Mac

Dzisiaj ukazała się ostatnia wersja Release Candidate (kandydat do wydania) Game Makera na platformę Apple. Przy okazji na światło dzienne wyszły dwie nowości w GM. Po pierwsze, wersja Lite może być w sumie używana 10godzin (liczy się tylko czas działania programu). Po drugie, GM4Mac jest w stanie sam się aktualizować do nowej wersji.

Nie wiadomo jednak czy te zmiany zostaną wprowadzone również do GM8.

Najbliższe zmiany w Game Makerze

Niedawno pisałem iż YoYoGames planuje drobne modyfikacje Game Makera zanim jeszcze wyjdzie wersja 9. W podcaście dla GMIndie Russell Kay i Mike Dailly ujawnili kilka newsów:

- runner będzie przepisany, aby kod był uruchamiany z maszyny wirtualnej, co przyspieszy wykonywanie GML.
- IDE zostanie zmienione na zbliżone do Visual Studio (zakładki), zamiast okienkowego.
- pojawia się warstwy czy zoom w edytorze plansz
- przerobienie biblioteki 3D (w późniejszym okresie)
- zmiana typu jednego typu liczbowego na int i float
- możliwość odpalania kodu "krok po kroku" w trybie debugowania

Część zmian to tylko kosmetyka, ale dobrze, że ktoś zauważa w końcu niedoróbki w GM.

Zjazd Twórców Gier 2010, to już III edycja corocznego ogólnopolskiego spotkania amatorskich i niezależnych twórców gier oraz ich współpracowników - grafików, muzyków, scenarzystów, redaktorów oraz graczy! W tym roku odbędzie się ona w Gdańsku, na terenie Uniwersytetu Gdańskiego w dniach 15-19 lipca (czwartek-poniedziałek, w tym segment prelekcyjny zaplanowany jest na 17-18 lipca).

Więcej informacji w rozszerzeniu newsa, oraz na stronie zjazdtworcowgier.pl

Przeczytaj dalszą część »

Game Maker 9?

Mike Dailly, nowy dyrektor rozwoju YYG zaczyna nas powoli odzwyczajać od opieszałości firmy (a wraz z nim Rusell Kay) - od czasu ich zatrudnienia nie ma tygodnia bez jakiejś wieści. Dzisiaj pochwalił się, że w ich studiu jest już DevKit PlayStation na którym mogą wykonywać końcowe szlify jeśli chodzi o Game Makera na PSP, na konsoli została też pokazana jedna z wyróżnionych w ostatnim konkursie gier.

Co więcej, już niedługo pojawią się nowe dodatki do Game Makera 8, a także zapowiedziany zostanie Game Maker 9!

To spory szok, ale może nowe władze YYG w końcu zgotują nam jakąś rewolucję?

Pojawiła się też oficjalna Facebookowa grupa YoYoGames (zobacz).

Inventory na wzór Diablo II.

Na stronie pojawił się nowy przykład, wykonany przez Jakima. Przedstawia on, w jaki sposób w tylko jednym obiekcie i kilku skryptach zmieścić inventory. Przykład charakteryzuje się świetnym wykonaniem i komentarzami opisującymi kod.

Link do przykładu

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 16 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 214 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 18 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
11 użytkowników online na discordzie:
Gameduro, Papaj, Alice, Carl-bot, Draczeq, p..., Kowu, Dyno, blackamul, LeD, l...
Shoutbox
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?