Linki do ciekawych stron

Game Maker 8.1 nadchodzi - nowa cena od czerwca!

Już tylko dni dzielą nas od premiery GM8.1, w związku z tym YoYoGames podzieliło się z nami kilkoma informacjami. Na razie pominę listę zmian, gdy program się już ukaże przygotuję wersję przetłumaczoną, wraz z opisem nowych funkcji. Jeśli jednak was to bardzo interesuje - glog.yoyogames.com/?p=3045 - lista angielska (niepełna).

Ważną zmianą jest zmiana nazwy Pro na Standard - od 1 czerwca kosztującej 40 dolarów! Kto więc ma jeszcze GM8, powinien się pospieszyć.

Update z 8.0 do 8.1 będzie oczywiście darmowy, tak samo jak wszystkie kolejne aktualizacje linii 8.x (od teraz będzie opcja auto-update, zatem poprawki mogą ukazywać się nawet codziennie).

Komentarze (łącznie 20, wyświetlam 1 - 15):
k
kriso99 (Pon., 21 Mar. 11, 14:49)
#1

super, wiedziałem że w czerwcu

gnysek (Pon., 21 Mar. 11, 14:57)
#2

Że wyjdzie w czerwcu? Nie, wyjdzie za kilka dni. W czerwcu cena się zmieni.

Borek (Pon., 21 Mar. 11, 15:28)
#3

"New GML commands such as draw_self() "
"You can now use the mouse wheel to ZOOM in/out in the Room editor."
NARESZCIE!....

gnysek (Pon., 21 Mar. 11, 16:01)
#4

Sporo zmian nie jest wypisanych, a były wspominane nawet na forum. Wydaje mi się, że co najmniej z 5 nowych funkcji dojdzie.
Ale są wymienione polskie znaki (accents) w newsie ;) To ja ubłagałem :D

Borek (Pon., 21 Mar. 11, 16:09)
#5

No z tymi polskimi znakami to mnie szlag trafiał jak cholera. Musiałem w notatniku pisać i wklejać do GMa :) Dlatego później już zrezygnowałem z komentowania z polskimi znakami. Tyle że komentowanie, to komentowanie, ale jak miałem dwie wersje językowe gry i musiałem polskie teksty wrzucać to masakra...

gnysek (Pon., 21 Mar. 11, 16:18)
#6

No dlatego ja mam wczytywane z pliku. Najlepsze, że w GM7 np. polskie znaki jeszcze w Execute Piece of Code dało radę wpisać, bo z racji że to okienko blokowało wszystko pod spodem, nie dało się tworzyć obiektów itp. pod spodem, ale w tym nowym edytorze niektóre polskie znaki usuwały cały kod... i czasem nie dało sie tego cofnąć.

Robert Prus (Pon., 21 Mar. 11, 18:08)
#7

"No more Softwrap" yay! ^^

kt1117 (Pon., 21 Mar. 11, 20:53)
#8

Co to Softwrap?

Robert Prus (Pon., 21 Mar. 11, 21:36)
#9

Przez ten 'Softcrap' nie dało sie zarejestrowac gma bez neta a kupiony klucz mogłes użyć tylko 3(gm7) lub 5(gm8) razy.

HuderLord (Pon., 21 Mar. 11, 22:30)
#10

ej skoro teraz tego nie ma, to co będzie jak będę miał ewentualnego formata windowsa? Mam do wykorzystania ostatnią aktywację ale skoro teraz tego softwrapa nie ma to co z tą aktywacją, przepada?

T
123tomek (Wto., 22 Mar. 11, 23:31)
#11

A co sądzicie o zmianie nazewnictwa z Pro na Standard? Czy czasem za chwilkę nie wyskoczą z wersja Advanced za 199$.

baca (śro., 23 Mar. 11, 06:40)
#12

@Up Raczej nie będzie tak drogiego. Gnysek czemu nas oszukujesz on będzie kosztował 39.99$ a nie 40$;).

Muuuuczek567 (śro., 23 Mar. 11, 10:56)
#13

Standard? Ciekawe, jeśli będzie Pro, to jakie nowe rzeczy będzie miała? Może narzędzia do konwertowania na iOS/system Playstation?

kt1117 (śro., 23 Mar. 11, 13:43)
#14

Co Ci to da, że będziesz mógł skonwertować na PS, jak nie odczytasz tego na normalnym, bo taki płytki wypalają tylko w kilku miejscach na świecie?

mentos_96 (śro., 23 Mar. 11, 18:34)
#15

Skręci płytkę z drutu - polak potrafi.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 17 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 215 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 19 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
10 użytkowników online na discordzie:
Papaj, Carl-bot, Draczeq, p..., Kowu, Moldis, Dyno, LeD, Tidżi, HappyOrange
Shoutbox
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?