Linki do ciekawych stron

Game Maker 8.1 już jest!!!

Pobieranie GM 8.1

Można już pobierać GM8.1 - przypominamy, klucz kupiony do wersji 8.0 zadziała również z nową wersją.
GM 8.1 zawiera system automatycznych aktualizacji.

Pełną listę zmian opublikujemy wieczorem (wstępna lista dostępna tutaj).

Ważna informacja - GM8.1 ma problem z wprowadzaniem polskich liter - zostanie to poprawione w jednej z kolejnych aktualizacji, w najbliższym czasie. Gry skonwertowane z 8.0 powinny jednak prawidłowo wyświetlić tekst - nie uda się go jednak poprawnie zmodyfikować.

Komentarze (łącznie 53, wyświetlam 1 - 15):
baca (Pią., 15 Kwi. 11, 13:52)
#1

"Połączenie przerwane przez serwer"?

Borek (Pią., 15 Kwi. 11, 14:38)
#2

Do dupy, nie będę używał GM 8.1 dopóki nie zrobią ( a pewnie nie zrobią ), tak jak było wcześniej ze skryptami czyli np. scStart_Game(); i wsio, a teraz jeżeli skrypt wykorzystuje 3 argumenty, to trzeba je wszystkie podać czyli scStart_Game(x,x,x); co jest dla mnie totalnie do dupy, bo nie będę przepisywał trzeci raz projektu, który ma 500 skryptów. Wcześniej jak się nie podało argumentu, to był jako false i tyle.

gnysek (Pią., 15 Kwi. 11, 14:53)
#3

No to jest zmiana na stałe niestety. Jedyne co można poprawić to używać argument[X] i sprawdzać, czy argument_count > X żeby też nie wywalało errora.

Adamentium (Pią., 15 Kwi. 11, 15:04)
#4

Jak długi może być ten "najbliższy czas"?

Muuuuczek567 (Pią., 15 Kwi. 11, 15:11)
#5

Mnie podoba się drugi tutorial.

gnysek (Pią., 15 Kwi. 11, 15:14)
#6

Adamentium - nie mam pojęcia. Mike nie ma polskiego windowsa więc mu trudniej :P Niektóre bugi naprawiał jeszcze tego samego dnia w czasie bety.

HuderLord (Pią., 15 Kwi. 11, 15:30)
#7

O lol ale lipa extremePhysics 2.2 gex nie działa. Tzn. chyba tylko funkcje debugujące nie działają.

Borek (Pią., 15 Kwi. 11, 15:33)
#8

Kompatybilność to będzie największy problem teraz, no oczywiście dla tych, co mają już bardziej rozbudowane projekty...

gnysek (Pią., 15 Kwi. 11, 16:03)
#9

Tak, tu jest problem. Ale z drugiej strony GM8 i GM81 sobie nie przeszkadzają bo mają różne rozszerzenia więc mozna nowe projekty jechać w 8.1 a stare w 8.0

Jaklub (Pią., 15 Kwi. 11, 16:26)
#10

O BOSHE!!@!1 GM8 JUŻ JEST!!!1

jeden wykrzyknik wystarczy, gnysiu

TeeGee (Pią., 15 Kwi. 11, 16:34)
#11

Wymaganie użycia wszystkich argumentów faktycznie zje mi trochę czasu, ale ogólnie nowa wersja mi się podoba. Fonty wyglądają dużo ładniej :).

gnysek (Pią., 15 Kwi. 11, 16:41)
#12

Hm, a ciekawe czy dodali już tą funkcję dim do tablic... mozna by oszukać wtedy argument[X].

Robert Prus (Pią., 15 Kwi. 11, 16:43)
#13

Rozwiń myśl, proszę.

gnysek (Pią., 15 Kwi. 11, 18:28)
#14

Bo dim ma wypełniać tablice, nie będzie już tak, że dajesz t[15]=0 i reszta też jest zerowa. jak dasz t[15] to t[14] zwróci error. Dlatego będzie dim.

ALT (Pią., 15 Kwi. 11, 18:40)
#15

Ja też przeciwko 8.1,nie wiem czemu nie wczytuje mi 39dll.dll ,mam załączonąl komende dllinit!
A tam ciągle błąd :
Data structure with index does not exist.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 gnysek
(~ostatnie 15 minut)
Discord
40 użytkowników online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Jamabaiz (Matrix_), Dominator2v, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, Filyps, fervi, YoungKrystian, Kalor, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., antek, Uzjel, lethian, VanhGND, Pako, Arrekin, yazaa, Dyno, Deusald, Miłosz, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., l..., moeglich, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?