Linki do ciekawych stron

Game Maker 8.1 już jest!!!

[url=store.yoyogames.com/games/273-gamemaker-for-windows]Pobieranie GM 8.1[/url]

Można już pobierać GM8.1 - przypominamy, klucz kupiony do wersji 8.0 zadziała również z nową wersją.
GM 8.1 zawiera system automatycznych aktualizacji.

Pełną listę zmian opublikujemy wieczorem (wstępna lista dostępna [url=gmclan.org/index.php?artykul=76]tutaj[/url]).

[ROZMIAR=9px]Ważna informacja - GM8.1 ma problem z wprowadzaniem polskich liter - zostanie to poprawione w jednej z kolejnych aktualizacji, w najbliższym czasie. Gry skonwertowane z 8.0 powinny jednak prawidłowo wyświetlić tekst - nie uda się go jednak poprawnie zmodyfikować.[/ROZMIAR]

Komentarze (łącznie 53, wyświetlam 31 - 45):
M
Modnar23 (Sob., 16 Kwi. 11, 23:34)
#31

Chyba znalazłem pierwszy drobny błąd w GM 8.1 Standard. Otóż, jeżeli funkcja script_execute otrzyma jako argument dowolny string, wykona pierwszy skrypt na liście zasobów. Mało tego, script_exists() zwróci w tym przypadku prawdę. Choć jest mało prawdopodobne, żeby ktoś podawał tekst jako argument tej funkcji, ale według mnie tak być nie powinno.

gnysek (Nie., 17 Kwi. 11, 08:58)
#32

No to można zgłaszać ;) Btw. gry importowane z GM8 mają ignorować tę nowość z argument_count od kolejnej poprawki (8.1.66?)

sunflower (Nie., 17 Kwi. 11, 09:35)
#33

Modnar: to w sumie nie jest nic niespodziewanego. Argument jest tak naprawdę numerem danego skryptu, który to numer może zostać podany wprost albo jako nazwa skryptu, jak przypuszczam. W takiej sytuacji fakt, że wykonuje się pierwszy skrypt z brzegu, jest zupełnie zrozumiały, bo widocznie program w tej sytuacji (i prawdopodobnie w wielu innych, kiedy użytkownik podaje w miejsce argumentu numerycznego stringa) automatycznie traktuje stringi jako 0.

Fakt, goście z YYG mogliby to zrobić tak, że w miejscu, gdzie jako argument podaje się string, zaczyna pojawiać się błąd albo przynajmniej ostrzeżenie, ale na ogół tego typu błąd (bądź co bądź ze strony twórcy) nie jest na tyle powszechny, żeby to szczególnie dokuczało.

@gnysek: o, a w jaki sposób? Będą rozpoznawać po formacie *.gmk (co by oznaczało również zapis do tego formatu), czy jeszcze jakoś inaczej?

gnysek (Nie., 17 Kwi. 11, 10:56)
#34

Tego jeszcze nie wiem.

Robert Prus (Nie., 17 Kwi. 11, 13:12)
#35

gmk z 7 a gmk z 8 miały w sobie informacje o wersji o ile dobrze pamiętam, ponieważ gmk z 8 siódemką się wczytać nie dało.

TheMarcQ (Nie., 17 Kwi. 11, 22:31)
#36

Nie informacje, ale program inaczej pliki byly zapisywane, np.(hipotetycznie, bo nie znam budowy gm'a) w gm7 na poczatku byla lista roomow z wlasciwosciami a potem obiektow z kodem itp., a w gm8 na odwrot. co dawalo efekt, ze gm7 wyczytywal w pliku utworzonym przez gm8 ze room o_hero powinien miec w create zmienna=8; co bylo dla gm7 niezrozumiale i wyrzucal blad o niezgodnosci wersji lub zlym pliku

gnysek (Nie., 17 Kwi. 11, 23:09)
#37

TheMarcQ, a o nagłówku pliku nie słyszałeś? Pierwsze kilka bajtów zazwyczaj zawiera informację o typie pliku i to na tej podstawie wykrywało (dzięki temu jak plik ma 200mb to nie trzeba wczytać całego, wystarczy 3-4 bajty).

T
123tomek (śro., 20 Kwi. 11, 23:31)
#38

"Tak, tu jest problem. Ale z drugiej strony GM8 i GM81 sobie nie przeszkadzają bo mają różne rozszerzenia więc mozna nowe projekty jechać w 8.1 a stare w 8.0"

Czyli dobrze rozumie, że można mieć równocześnie 2 instalacje tak jak np. gm 8 i 6.x i jeszcze 4.x? Czy chodzi o to, że gm 8.1 inaczej traktuje pliki zapisane w gm 8.0 ale otwiera je w gm8.1?

Bo to podawanie argumentow troszkę może mi namieszać w projekcie, który mam już ukończony i trwają ostateczne testy a korci mnie aby go przepuścić już przez 8.1.

Robert Prus (Czw., 21 Kwi. 11, 08:10)
#39

Instalacje sobie nie przeszkadzają o ile instalowałeś w różnych folderach. Sam mam na dysku gma 6.1, 7 i 8.

gnysek (Czw., 21 Kwi. 11, 10:10)
#40

81 ma własnie rozszerzenie i nie miesza (w przeciwieństwie do poprzednich wersji). Poza tym zmieniła się nazwa programu (z Game Maker na GameMaker), więc Windows nie pomiesza tych EXE.

baca (Czw., 21 Kwi. 11, 13:38)
#41

Ta wersja mi się nie podoba. Exe 4mb dlaczego? Dodali kopie zapasową runera, czy kompilowali w trybie debug, że jest dwukrotny przyrost masy.

gnysek (Czw., 21 Kwi. 11, 14:21)
#42

Spakuj i nie płacz. Mamy dziś erę dysków 1TB, a ty o 4mb płaczesz?

baca (Czw., 21 Kwi. 11, 14:29)
#43

Tu nie chodzi o te głupie 2mb tylko o zasadę. Pozatym nic szczególnego nie dali a taki przyrost.

TheMarcQ (Czw., 21 Kwi. 11, 22:13)
#44

Jak windows: z kazda wersja minimalnie wiecej opcji, coraz wiecej zabezpieczen, coraz mniejsza wydajnosc i wlasnie rozmiar

Jaklub (Czw., 21 Kwi. 11, 22:51)
#45

czyli rozmiar robi się coraz mniejszy?

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.0.169 • 2024.8.0.216
wydana  5 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 327 dni temu
Beta
2024.800.0.618 •
2024.800.0.642
 0.12.0

wydana 11 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
gnysek (11:54, 14.08.24)
Ruszyła beta nowego runtime, a stary dostanie już tylko dwa ficzery (UI Layery i obsługę SVG jako vertexy).
Wojo (11:51, 14.08.24)
Co się stało?
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Wojo (08:27, 30.06.24)
Ogólnie to miał być żart ponieważ portal internetowy, którego można opisać jako PH jest portalem przeznaczonym dla dorosłych. Miało być śmiesznie wyszło żenująco, a wiadomości w shoutboxie nie mogę skasować :P
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?