[url=store.yoyogames.com/games/273-gamemaker-for-windows]Pobieranie GM 8.1[/url]
Można już pobierać GM8.1 - przypominamy, klucz kupiony do wersji 8.0 zadziała również z nową wersją.
GM 8.1 zawiera system automatycznych aktualizacji.
Pełną listę zmian opublikujemy wieczorem (wstępna lista dostępna [url=gmclan.org/index.php?artykul=76]tutaj[/url]).
[ROZMIAR=9px]Ważna informacja - GM8.1 ma problem z wprowadzaniem polskich liter - zostanie to poprawione w jednej z kolejnych aktualizacji, w najbliższym czasie. Gry skonwertowane z 8.0 powinny jednak prawidłowo wyświetlić tekst - nie uda się go jednak poprawnie zmodyfikować.[/ROZMIAR]
Linki do ciekawych stron
Do dupy, nie będę używał GM 8.1 dopóki nie zrobią ( a pewnie nie zrobią ), tak jak było wcześniej ze skryptami czyli np. scStart_Game(); i wsio, a teraz jeżeli skrypt wykorzystuje 3 argumenty, to trzeba je wszystkie podać czyli scStart_Game(x,x,x); co jest dla mnie totalnie do dupy, bo nie będę przepisywał trzeci raz projektu, który ma 500 skryptów. Wcześniej jak się nie podało argumentu, to był jako false i tyle.
No to jest zmiana na stałe niestety. Jedyne co można poprawić to używać argument[X] i sprawdzać, czy argument_count > X żeby też nie wywalało errora.
Adamentium - nie mam pojęcia. Mike nie ma polskiego windowsa więc mu trudniej Niektóre bugi naprawiał jeszcze tego samego dnia w czasie bety.
Kompatybilność to będzie największy problem teraz, no oczywiście dla tych, co mają już bardziej rozbudowane projekty...
Tak, tu jest problem. Ale z drugiej strony GM8 i GM81 sobie nie przeszkadzają bo mają różne rozszerzenia więc mozna nowe projekty jechać w 8.1 a stare w 8.0
Wymaganie użycia wszystkich argumentów faktycznie zje mi trochę czasu, ale ogólnie nowa wersja mi się podoba. Fonty wyglądają dużo ładniej .
Bo dim ma wypełniać tablice, nie będzie już tak, że dajesz t[15]=0 i reszta też jest zerowa. jak dasz t[15] to t[14] zwróci error. Dlatego będzie dim.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 72 dni temu
wydana dziś
wydana 6 dni temu