Linki do ciekawych stron

Game Maker 8.1 już jest!!!

[url=store.yoyogames.com/games/273-gamemaker-for-windows]Pobieranie GM 8.1[/url]

Można już pobierać GM8.1 - przypominamy, klucz kupiony do wersji 8.0 zadziała również z nową wersją.
GM 8.1 zawiera system automatycznych aktualizacji.

Pełną listę zmian opublikujemy wieczorem (wstępna lista dostępna [url=gmclan.org/index.php?artykul=76]tutaj[/url]).

[ROZMIAR=9px]Ważna informacja - GM8.1 ma problem z wprowadzaniem polskich liter - zostanie to poprawione w jednej z kolejnych aktualizacji, w najbliższym czasie. Gry skonwertowane z 8.0 powinny jednak prawidłowo wyświetlić tekst - nie uda się go jednak poprawnie zmodyfikować.[/ROZMIAR]

Komentarze (łącznie 53, wyświetlam 16 - 30):
gnysek (Pią., 15 Kwi. 11, 18:55)
#16

A pamiętasz, że argumenty są obowiązkowe teraz? Nawet clearbuffer(); nie zadziała. Wszystkie skrypty 39dll są do przepisania.

ALT (Pią., 15 Kwi. 11, 19:01)
#17

@up: :...(
To muszę zawiesić prace nad GiT

HuderLord (Pią., 15 Kwi. 11, 19:09)
#18

Tak w zasadzie to po co zmienili obsługę skryptów?

Jaklub (Pią., 15 Kwi. 11, 19:38)
#19

przerobienie skryptów 39dll to nie taka ciężka robota.

HuderLord (Pią., 15 Kwi. 11, 19:44)
#20

Ale to jest durne, nie można użyć funkcji z gexa z pustymi argumentami ale te wbudowane działają bez argumentów.

HuderLord (Pią., 15 Kwi. 11, 19:45)
#21

Mogli by zostawić skrypty z gexów jak były, z racji że nie można ich edytować.

Muuuuczek567 (Pią., 15 Kwi. 11, 20:58)
#22

dot_product i dot_product_3d nie są dostępne w wersji Lite, mimo że w dokumentacji nie ma o tym najmniejszej wzmianki.

Robert Prus (Pią., 15 Kwi. 11, 21:24)
#23

Czyli jak wejdzie dim to będzie można wypełnić tablicę argument[x] i wtedy nie wywali errora, dobrze rozumuję?

gnysek (Pią., 15 Kwi. 11, 21:32)
#24

No taką mam nadzieję.

TheMarcQ (Pią., 15 Kwi. 11, 21:52)
#25

zostaje przy gm7, 8 mnie wkurza, 8.1 nie ma nic nowego co by mnie interesowalo

F
Fanotherpg (Sob., 16 Kwi. 11, 00:20)
#26

Już mam 8.1 zobaczymy co z tego wyjdzie.

S
Snake (Sob., 16 Kwi. 11, 16:28)
#27

IMO głupi pomysł z tą restrykcją co do liczby argumentów, jednak argument_count może się przydać. Niby Mike to zrobił, by przyspieszyć wywoływanie skryptów, ale jak to ma być szybsze skoro sprawdzanie tych argumentów odbywa się podczas runtime ? :P Jedyne co mi się podoba to zoom i pan w roomach oraz zmiany w rysowaniu tekstu.

HuderLord (Sob., 16 Kwi. 11, 16:34)
#28

Nie widzę żadnej zmiany w rysowaniu textu. Chyba że ci chodzi o fonty to tak.

Uzjel (Sob., 16 Kwi. 11, 16:38)
#29

A jak z wydajnością ? Robił ktoś testy ?

Muuuuczek567 (Sob., 16 Kwi. 11, 21:48)
#30

Ja robiłem, rysowanie 1000 losowych linii. Żadnej różnicy.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 38 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 367 dni temu
Beta
2024.1100.0.634 •
2024.1100.0.658
 0.13.0

wydana 15 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
gnysek (11:54, 14.08.24)
Ruszyła beta nowego runtime, a stary dostanie już tylko dwa ficzery (UI Layery i obsługę SVG jako vertexy).
Wojo (11:51, 14.08.24)
Co się stało?
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?