Tymony 2009 zakończone, głosy podliczone, oto lista zwycięzców.
Najlepszy przykład
Błyskawice (autor: copoconaco)
Najbardziej pomocny użytkownik
PsichiX
Najlepsza gra
Fuaru (autor: Saus)
Zwycięzcom gratulujemy!
[URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=21056]Wyniki głosowania[/URL]
Linki do ciekawych stron
Nowe przykłady
Dobrze zaczynać nowy rok od nowych przykładów, bo jakie pierwsze dni taki podobno cały rok. Dzisiaj przykłady które wykonał Uzjel, są naprawdę świetne i są starannie wykonane. Oba wymagają jednak GM8.
[url=gmclan.org/index.php?plik=180]Particles w praktyce[/url]
[url=gmclan.org/index.php?plik=179]Karty - gra pamięciowa[/url]
Przykład dodał też Dawidds
[url=gmclan.org/index.php?plik=181]Ruch platformowy[/url]
Tymony 2009
Zaczął się rok 2010, czas podsumować rok ubiegły i wybrać najlepsze gry, przykłady, silniki i najbardziej pomocnych użytkowników GMCLANu.
Zgłoszenia trwają do wtorku, 5 stycznia [url=forum.gmclan.org/index.php?showforum=51]na forum[/url]
5th YoYoGames Competition
Piąty konkurs YoYoGames [URL=glog.yoyogames.com/?p=705]wystartował[/URL]!
Tematem tegorocznej edycji jest gra na urządzenie przenośne.
Gra może być sterowana wyłącznie strzałkami, spacją oraz Escapem (dozwolone dodatkowo P jako pauza), a maksymalna rozdzielczość ekranu ma wynosić 480x272px.
Gry można zgłaszać do końca marca bieżącego roku.
Do wygrania tradycyjnie 1000 za pierwsze, 500 za drugie i 250 dolarów za trzecie miejsce.
Kolejne dwa przykłady i nie tylko
Do zasobów GMClanu przybyły dwa nowe przykłady.
[URL=gmclan.org/index.php?plik=177]Pierwszy[/URL] z nich, autorstwa Slasha, pokazuje w jaki sposób można zrobić ciekawą grę logiczną polegającą na łączeniu rur. Gorąco polecam gdyż przykład równie dobrze spisuje się jako niezwykle wciągająca gra
[URL=gmclan.org/index.php?plik=178]Drugi[/URL], tym razem mojego autorstwa, przedstawia sposób implementacji fizyki liny podobnej do tej z Wormsów. Może być dość skomplikowany dla początkujących.
Powiem to z lekkim opóźnieniem, ale 3 sprawa to fakt, że kilka dni temu nasza redakcja powiększyła się o świeże mięso. A jest nim powszechnie znany i lubiany Dawidds. Życzymy mu sukcesów redaktorskich.
Nowy przykład
Podkuszony problemem Egzekutora, a mianowicie "da się jakoś zatrzymać grę funkcją "sleep" nie zatrzymując obiektu?" napisałem przykład z rozwiązaniem który, mam nadzieję, przyda się nie tylko mu.
Przykład znajdziecie [url=index.php?plik=176]tutaj[/url].
GM 8 już jest
Długo na to czekaliśmy, rewolucji nie ma, ale w końcu jest upragniony Game Maker 8.
Z większych zmian odnotować warto nowy edytor kodu, edytor grafik, triggery i kilka nowych funkcji, oraz pełną obsługę grafik PNG (zmieniły się też argumenty funkcji od grafik! ).
Przypominamy też, że klucze GM7 kupione po 1 stycznia 2009 działają także z GM8.
[url=yoyogames.com/gamemaker/try]Game Maker 8 - Download[/url]
[url=gmclan.org/index.php?czytajart=70]Lista zmian (tłumaczenie)[/url]
GM8 jeszcze przed świętami
W nocy zniknęła strona do zgłaszania błędów w Game Makerze, a teraz zamknięty został temat do głosowania nad DRM w GM8. Z głosowania wynika, że wybrany zostanie jednak Softwrap, a co za tym idzie... GM8 wg. obietnic szefostwa YYG powinien wyjść przed końcem roku. A zniknięcie bug trackera jest tylko potwierdzeniem tych planów - wraz z nią zniknęła też wersja RC Game Makera.
I chociaż wiemy, że GM8 rewolucją nie będzie, a raczej będzie to 7.1, to cieszy, że ostatnimi czasy YYG zaczyna liczyć się z naszym zdaniem i nasze opinie nie są już bezwartościowe.
P.S Na twitterze Sandy poinformował mnie, że dostanę przedwczesny prezent świąteczny...
Edit: Na Glogu Sandy potwierdził, że postarają się aby GM8 wyszedł przed świętami.
GM8 - teraz lub za 4 miesiące - wybierajcie
Po aferze z logo Sandy Duncan w końcu zaczął się liczyć z naszą opinią, w związku z tym dzisiaj na glogu YYG padło pytanie o premierę GM8:
"Wolicie dostać GM8 w tym miesiącu, ale do rejestracji używać będziemy wciąż oprogramowania Softwrap, czy poczekać 3-4 miesiące aż napiszemy własny system rejestracji?".
Sandy zaznaczył też, że w GM8 została by zastosowana nowa wersja oprogramowania Softwrap, która powodowała by znacznie mniej problemów i błędów niż obecny system rejestracji.
Wyraźcie swoją opinię głosując w [url=gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=457106] tym temacie na Game Maker Community[/url].
Silnik OGRE dla GM oraz przykład Animacji Szkieletowej
W zasobach GMClanu pojawił się nowy silnik GMogre3D dający fantastyczne możliwości grafiki trójwymiarowej, oraz przykład Animacji Szkieletowej wykorzystującej transformacje d3d do ruchu kości, zamiast używania kłopotliwych lengthdirów. Zapraszamy do pobierania!
[URL=gmclan.org/index.php?plik=174]GMogre3D[/URL]
[URL=gmclan.org/index.php?plik=175]Animacja Szkieletowa[/URL]
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 73 dni temu
wydana wczoraj
wydana 7 dni temu