Linki do ciekawych stron

Najbliższe zmiany w Game Makerze

Niedawno pisałem iż YoYoGames planuje drobne modyfikacje Game Makera zanim jeszcze wyjdzie wersja 9. W podcaście dla GMIndie Russell Kay i Mike Dailly ujawnili kilka newsów:

- runner będzie przepisany, aby kod był uruchamiany z maszyny wirtualnej, co przyspieszy wykonywanie GML.
- IDE zostanie zmienione na zbliżone do Visual Studio (zakładki), zamiast okienkowego.
- pojawia się warstwy czy zoom w edytorze plansz
- przerobienie biblioteki 3D (w późniejszym okresie)
- zmiana typu jednego typu liczbowego na int i float
- możliwość odpalania kodu "krok po kroku" w trybie debugowania

Część zmian to tylko kosmetyka, ale dobrze, że ktoś zauważa w końcu niedoróbki w GM.

Komentarze (łącznie 24, wyświetlam 1 - 15):
vadeuru (Wto., 15 Cze. 10, 19:19)
#1

O, i z tego się cieszę,a najbardziej z:
- Zoom w edytorze plansz
- Zmienne typy liczbowe
- Tryb debugowania "krok po kroku"

Muuuuczek567 (Wto., 15 Cze. 10, 19:28)
#2

Ciekawe jest 'zmiana typu jednego typu liczbowego na int i float'. Mam pytanie, czy to bedzie mialo za zadanie przyspieszyc GM-a, czy zmniejszyc zajmowana pamiec? Bardzo utrudni to korzystanie z GM-a? Przyzwyczailem sie juz do niepisania typow danych, ale odkad ucze sie Pascala, moze mi sie to spodobac.

gnysek (Wto., 15 Cze. 10, 19:38)
#3

Myślę, że ma to pomóc z niespodziankami typu zapisywanie w pliku ini liczby 4 jako 3.99999999999999 itp. Raczej niewiele przyspieszy GMa, a dzisiaj mamy tyle ramu, że nawet 1000 liczb int/float zajmuje tak niewiele, że bym się nie martwił.

Adriann (Wto., 15 Cze. 10, 19:44)
#4

miodzio!

Maximal (Wto., 15 Cze. 10, 20:21)
#5

Cieszę się z zakładek - okienka zawsze były niewygodne. Zoom w edytorze też się zdecydowanie przyda. Jednak to ciągle pomniejsze usprawnienia, które do rewolucji w żaden sposób nie prowadzą... Wypadałoby się wreszcie zająć rozwojem potencjału GMa na poważnie.

Ranmus (Wto., 15 Cze. 10, 20:22)
#6

Sądzę, że zamiana double na int/float ma także ułatwić portowalność silnika na inne platformy.

P
Pieter (Wto., 15 Cze. 10, 20:30)
#7

maximal, znasz powiedzenie, że do wielkich rzeczy, dochodzi się małymi kroczkami?

Robert Prus (Wto., 15 Cze. 10, 21:44)
#8

Przepisanie runnera brzmi ciekawie, czy to oznacza szybsze wczytywanie czy więcej fps przy operacjach?

Roki (Wto., 15 Cze. 10, 21:57)
#9

Super, znów trzeba będzie bulić za 9?

vadeuru (Wto., 15 Cze. 10, 22:00)
#10

Ta, teraz 30$ :P Zapewne będzie jakaś kwota, a klucza od 7 nie dostaniesz na 9 (lub 8)

Dacusx (śro., 16 Cze. 10, 00:21)
#11

Tego mi brakuje:
"- możliwość odpalania kodu "krok po kroku" w trybie debugowania"

Ogólnie idą w dobrym kierunku.

P
PsichiX (śro., 16 Cze. 10, 07:30)
#12

nareszcie robi się ciekawie, nowy szef yyg odwala zayebisty kawal roboty :D

Dawidds (śro., 16 Cze. 10, 08:05)
#13

Muszę Was zasmucić :)
Cytat ze źródełka:

"->Proposed<- or ->planned<- Game Maker changes."

Więc znając życie doczekamy się lepszego edytora animacji ;d

gamemakerblog.com/.../psp-update-and-future-game-maker-features

P
PsichiX (śro., 16 Cze. 10, 08:07)
#14

ee, to posmutnialem :/

ALT (śro., 16 Cze. 10, 13:53)
#15

HURA!!! Wreszcie dadzą warstwy w edytorze animacji B)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 27 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 356 dni temu
Beta
2024.1100.0.634 •
2024.1100.0.658
 0.13.0

wydana  4 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
46 użytkowników online na discordzie:
Nikas, s..., Alice, Tymon, Carl-bot, EchoDuck, p..., Jamabaiz (Matrix_), GibkiKaktus, m..., Kuzyn, GMRussell, OdrzuconyKrakers, HappyOrange, fervi, Sevitaus, r..., Skini, MKP (GEM), Moldis, Arrekin, Rozen, MagnusArias, Domeen0, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, szmalu, Miłosz, sutikku, 21Lancz, 🧁Cupcake🧁, p..., Voytec, Ulti, m..., bagno, Tidżi, Mtax, LadyLush, g..., Add92, Shockah, Kandif, PeekoHiko, xVANiLL
Shoutbox
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
gnysek (11:54, 14.08.24)
Ruszyła beta nowego runtime, a stary dostanie już tylko dwa ficzery (UI Layery i obsługę SVG jako vertexy).
Wojo (11:51, 14.08.24)
Co się stało?
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Wojo (08:27, 30.06.24)
Ogólnie to miał być żart ponieważ portal internetowy, którego można opisać jako PH jest portalem przeznaczonym dla dorosłych. Miało być śmiesznie wyszło żenująco, a wiadomości w shoutboxie nie mogę skasować :P
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?