Wiekopomna chwila - GM7 na komputery z jabłkiem został właśnie wydany! Z tego też powodu YYG odpaliło własny appstore z którego co prawda na razie można pobrać tylko wspomnianego GM7Mac, ale jak się domyślam będzie to odpowiednik katalogu z grami dla użytkowników komputerów Mac.
appstore.yoyogames.com
Linki do ciekawych stron
Nie taka znowu wiekopomna, bo nadal marnie to działa . Jeszcze sporo bugów zostało. MAGI się np. w ogóle nie odpala bez podania jakiegokolwiek błędu.
pamietaj ze oni korzystaja z opengl, ktore nie wspiera na wszystkich kartach tych samych rozszerzen (DX na wszystkich popularnych kartach dziala tak samo, w sumie nie ma karty ktora nie wspiera wszystkich ficzerow DX), wiec jak gra jest testowana na jakims specyficznym macu to lepiej sprawdz tez na innych, dla pewnosci.
Sprawdzałem też na innych. Poza tym to normalny nowy komputer z intelem i kartą Nvidia - nie powinno być problemów.
Parę wersji temu działało, ale z masą graficznych błędów. Teraz się wyłącza od razu po odpaleniu bez podania przyczyny i generowania loga. Jak będę miał więcej czasu i zaparcia to zacznę się bawić w wykomentowywanie kodu kawałek po kawałku i zobaczę co dokładnie się wysypuje.
Choć podejrzewam, że to jednak kolejny głupi bug. Ogólnie bugi w GM4Mac są z kosmosu - nie jakieś mocno ukryte problemy trudne do znalezienia, tylko bardzo bazowa funkcjonalność. Np. jeszcze niedawno nie działał żaden dźwięk, który nie był ustawiony na 'preload', a wczytywanie zewnętrznego sprite'a powodowało crash.
Z tego co wiem, to Mac dość przestrzega standardów w swoich komputerach i nie puszczają kart jak leci, ale po uprzedniej selekcji - zatem można założyć, że wszystkie modele obsługują OpenGL w podobny sposób. Do tego GM7 wymaga odpowiednich wersji systemu która na pewno też wprowadza odpowiednie ficzery i obsługę ich dla wszystkich kart.
Udało mi się dojść do tego co wywalało grę - najwyraźniej wszystkie funkcje do skinowania message boxów powodują crash. I tak lepiej je zastąpić czymś customowym, więc da się z tym żyć.
Wygląda na to, że muszę zrobić ikonkę, napisać system okienek i znaleźć zastępstwo dla supersound.dll i będę mógł wydać MAGI na Maca .
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 73 dni temu
wydana wczoraj
wydana 7 dni temu