Niecałe 12 godzin pozostało do zakończenia głosowania w Community Awards 2011. Macie ostatnią szansę, aby oddać swoje głosy na najlepszego użytkownika, przykład/artykuł/silnik i zapowiedź. W związku z oszustwami w głosowaniu na grę roku, kilka dni temu musieliśmy podjąć odpowiednie środki (10 banów i 2 blokady) i rozpocząć głosowanie od nowa, co skutkuje przedłużeniem głosowania na najlepszą grę o jeden dzień. Sprawdźcie, czy głosowaliście w [URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=28032]nowym temacie[/URL].
Linki do ciekawych stron
Community Awards 2011 i OxGames Challenge 5!
Co poniektórzy zaczęli już ferie zimowe, inni się na nie szykują, jeszcze inni szykują się do sesji a ci ostatni nie czują różnicy bo już pracują. Szczególnie dla tych co mają lub będą mieć ferie rozpoczęła się zimowa edycja OxGames Challenge 5. Tym razem do wygrania program Game Maker 8.1 Standard od Threefa i jedna z trzech gier od bacy: Batman: Arkham City, Portal 2 lub Rage.
Na forum po raz kolejny ruszyło Community Awards z jedną nową kategorią Zapowiedzi. Przypomnę, że CA jest "uroczystością" GMclanową organizowaną raz na rok. Użytkownicy wybierają najlepsze gry, najlepszego użytkownika, przykład/artykuł/silnik lub zapowiedź. 21.01 rozpocznie się głosowanie w specjalnych tematach. Pamiętajcie, że dyskusje na temat CA11 odbywają się w specjalnie wydzielonym do tego temacie.
EDIT:
W rozszerzeniu wiadomości znajdziecie linki do OGC i głosowania CA.
Studio i 9 - nowe info
Jeszcze nie ukazała się wersja Studio, a już trwają prace nad GM9. Z ostatnich informacji na twitterze dowiadujemy się, że edytor powstanie w C# (zatem pod Linuxem i Mac odpalimy go z użyciem [URL=pl.wikipedia.org/wiki/Mono_(projekt)]Mono[/URL]), przewijają się też informacje o OpenGL. Nie znaczy to, że runner będzie w C#, bo już w wersji studio ma być dostępny runner w C++ dla OS X. Wygląda więc na to, że jeszcze przed GM9 możemy dostać nowe wersje runnerów, które będą korzystać z nowego DirectX czy OpenGL mimo braku zmian w samym GameMakerze. Widzę tu mały bałagan... ale tak długo jak zmiany nie zaczną być opóźniane bądźmy dobrej myśli.
GM:HTML5 z WebGL i kilkoma innymi dużymi zmianami wydany
Kto posiada GM:HTML5, niech go czym prędzej odpali i zaktualizuje. Dzisiejsza zmiana wprowadza:
- obsługę WebGL dzięki któremu gry w Firefoxie i Chrome działają nawet szybciej, niż EXE pod windowsem.
- możliwość obracania, kolorowania, skalowania i odbijania w pionie/poziomie instancji oraz tilesów w roomach + nowe okno właściwości instancji (Ctrl+PPM)
- zmiana kolejności wykonywania eventów przy tworzeniu obiektów (pierwszeństwo dla Creation Code instancji ustawionego w roomie lub normalnego eventu Create)
- oraz sporo naprawionych bugów
Pełna lista zmian: store.yoyogames.com/.../release-notes-html5.html
GM HTML5 zamieni się w Studio, GM9 będzie dostępny po Polsku
W miniony poniedziałek miałem okazję udać się z wizytą do siedziby YYG w Dundee. Nie wszystko co przekazał mi Mike i Russel mogę zdradzić, ale nic się nie stanie jak te dwie wiadomości przekażę. Pierwsza z nich - każdy, kto kupi(ł) GM HTML5, dostanie GM Studio za free. Android, Symbian, Linux i iOS będą opcjami dodatkowymi do wersji S, natomiast Win, WinC++, HTML5, MacOS będą wbudowane.
Druga z informacji - GM9 ma posiadać kilkujęzyczny interfejs, oraz możliwość tłumaczeń gier (zatem w jednym EXE znajdzie się kilka języków).
Liga 24 z nagrodami
W najbliższy piątek (9 grudnia) o godzinie 18 rozpocznie się specjalna, 48-godzinna tura Ligi 24. Na zwycięzców czekają drobne nagrody w postaci [URL=store.steampowered.com/.../URL] na Steamie.
Zapraszamy do udziału!
Nagrody ufundował znany i lubiany [URL=forum.gmclan.org/index.php?showuser=24]Marmot[/URL].
[ROZMIAR=12px][kolor=red]Update 7.12:[/kolor][/ROZMIAR]
Św. Mikołaj jest wyjątkowo hojny w tym roku! Do puli nagród trafiła [URL=store.steampowered.com/app/105600/]Terraria[/URL], którą przekazał [URL=forum.gmclan.org/index.php?showuser=2763]Shocker51374[/URL]. Ponadto chodzą słuchy, że po zakończeniu tury [URL=forum.gmclan.org/index.php?showuser=23]gnysek[/URL] osobiście wybierze jedną grę, którą nagrodzi dodatkową grą ze Steamu.
Nowy artykuł
Dziś na stronie pojawił się artykuł dotyczący referencji w GM. Mam nadzieję, że trochę wyjaśni wam jak GM numeruje zasoby i że to nie zmienne przechowują zasoby, a jedynie zapamiętują ich numer.
gmclan.org/index.php?czytajart=77
9 lat GMCLANu
GMCLAN jest już z wami 9 lat. Przez ten czas włożyliśmy w rozwój strony wiele serca, czasu i własnych funduszy - nigdy się nie poddawaliśmy i zawsze byliśmy z wami. Oby na następne kilkanaście lat nie zabrakło nam tej motywacji, która kierowała nami do tej pory i oby GMCLAN każdego dnia stawał się jeszcze lepszy Dzięki, że z nami jesteście!
Gra z GameMakera na Steamie
Jeśli zastanawiacie się czy gry w GM faktycznie mogą odnieść sukces - to macie kolejny dowód, że tak. Serious Sam: The Random Encounter który trafił do Steama jest grą stworzną właśnie w Game Makerze (i nie przepisaną do innego języka aby na Steam trafić).
Grę znajdziecie tutaj: store.steampowered.com/app/201480
Trailer zobaczycie w tym miejscu: youtube.com/watch?v=UZmLptCae1k
Nie każę wam kupować, ale warto się przyjrzeć, może ktoś z was osiągnie wkrótce podobny sukces
Szczecin GameShow 2011 - zima
Miło nam po raz trzeci zaprosić was na Szczecin Games Show, które odbędzie się w dniach 25 - 27 listopada w Szczecinie, w Galerii Turzyn w samym centrum miasta.
Jak zwykle to okazja zobaczyć nasze prelekcje, a także zagrać przedpremierowo w gry od Gear-Studio (tak, w obie)
Więcej szczegółów wkrótce.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 72 dni temu
wydana 401 dni temu
wydana 6 dni temu