Linki do ciekawych stron

Dwie pożądane zmiany w GM:Studio 1.0.240

W dzisiejszym update dwie ciekawe zmiany. Pierwsza z nich - przywraca działanie polskich fontów. Wystarczy dodając czcionkę zwiększyć zakres z 32-127 na 32-255 i ustawić zakres znaków na EastEurope.
Druga zmiana - to nowy event DrawGUI, wykonywany po evencie draw, który pozwala na malowanie gui z pominięciem skalowania, pozycji i obrotu widoków. To znaczy, ze view_xview[0] itp. w tym evencie może być pomijane.

Komentarze (łącznie 15):
Piotrek1910 (Wto., 12 Cze. 12, 20:29)
#1

Wreszcie coś porządnego ale szkoda, że nie w gm 8.1 bo gm:s nie mam :D

Uzjel (Wto., 12 Cze. 12, 20:56)
#2

A wszystko to dzięki gnyskowi :p

S
Stig (śro., 13 Cze. 12, 09:06)
#3

Fajnie by było jeszcze ustawiać osobny depth dla tego nowego eventu :P

Nirvan (śro., 13 Cze. 12, 10:55)
#4

Ale o DLLach jak nic nie było nic nie ma

gnysek (śro., 13 Cze. 12, 12:09)
#5

Ale czego konkretnie? W manualu jest dział Advanced Use > Extensions > Using extensions i tam są screeny jak DLLe ustawić. A jak coś nie działa, to albo kod DLLi jest zły, albo jest bug w GM który należy zgłosić -> bugs.yoyogames.com wraz z przykładem (wyeksportowany plik GMZ - File -> Export).

Nirvan (śro., 13 Cze. 12, 16:39)
#6

Ja tam z tego nie moge się połapać bo na pewno coś źle robię, to init Function ma byc funkcją ze skryptów w którym jest coś w stylu "return external_call(global.dll_init,argument0, argument1);" czy co? Jest też literówka w "using an extension" "GameMaker:Stusio" i kiedy naprawicie ten bug z migającym górnym paskiem przy zmaksymalizowanych pomniejszych oknach? (np. newsów)

gnysek (śro., 13 Cze. 12, 17:20)
#7

Ja nie odpowiadam za naprawianie bugów :) A mrugające okna, to cos z delphi, tego nie przeskoczymy bez zmiany na C#.

Borek (Nie., 17 Cze. 12, 12:34)
#8

Czcionki graficzne nie działają nadal, ale wysłałem raport i w następnym updacie będzie poprawione :) Nareszcie, bo już na te polskie fonty czekam dwa miesiące...

gnysek (Nie., 17 Cze. 12, 12:36)
#9

No, właśnie coś w ostatnich buildach widziałem, ze okno do fontów jest przerabiane, ale z racji, ze to nie są zbyt stabilne wydania nie miałem okazji sprawdzić. Chyba dopiero teraz Russell wprowadza to o czym mi mówił, że będzie można też dodać te chińskie czcionki gdzie jest ponad 255 znaków.

gnysek (Wto., 19 Cze. 12, 13:33)
#10

Borku, napisałem w tamtym tickecie jak działa nowa funkcja, a wieczorem na GMCLANie postaram sie zrobić art. Dużo nie ułatwili, ale działa :P

Borek (Wto., 19 Cze. 12, 14:07)
#11

No właśnie nie mogę zaczaić tej nowej funkcji :) Niech poprawią błąd z wczorajszej wersji, jak używam funkcji add_font_sprite i przypisuję ją do global.Font to wywala mi błąd runnera podczas zmieniania rooma, tam już ktoś to napisał, zobaczymy czy to w końcu poprawią. Szczerze mówiąc mam już dosyć z tymi czcionkami, a na dzień dzisiejszy po updacie muszę wywalić wszystkie czcionki żeby w ogóle móc testować grę... Także cofnąłem się o dwie wersje wstecz.

gnysek (Wto., 19 Cze. 12, 20:41)
#12

Na tej wersji co ja mam, to działa tak, że w tym stringu musisz podać po kolei jakie litery są w sprite i wtedy one działają. Ale widziałem, że dziś dwa fixy na to już poszły i jeszcze jakiś bug się narobił, wiec prędzej jak jutro to pewnie nie wyjdzie kolejny fix.

Jaklub (Wto., 19 Cze. 12, 22:58)
#13

"porządane"

poprawcie proszę

Jaklub (śro., 20 Cze. 12, 00:16)
#14

teraz jest kul i dżezi

gnysek (śro., 20 Cze. 12, 13:22)
#15

Szkocja mi się już odbija w ortografii.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.06.2.162 • 2024.6.1.208
wydana 12 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 284 dni temu
Beta
2024.800.0.597 •
2024.800.0.620
 0.11.0

wydana  2 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
27 użytkowników online na discordzie:
Alice, Carl-bot, RogerDodg3r, p..., LadyLush, GibkiKaktus, Grela, TobiasM (Morgo), HappyOrange, Tival, DungeonFairy🧚, MKP (GEM), Moldis, yazaa, Dyno, Deusald, LeD, ZYGZAK, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Voytec, m..., bagno, l..., Alkapivo, Jayu, Krzysiek1250, Shockah
Shoutbox
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Wojo (08:27, 30.06.24)
Ogólnie to miał być żart ponieważ portal internetowy, którego można opisać jako PH jest portalem przeznaczonym dla dorosłych. Miało być śmiesznie wyszło żenująco, a wiadomości w shoutboxie nie mogę skasować :P
Wojo (09:40, 28.06.24)
Tymon jak co wizytę musiałem potwierdzić wiek
gnysek (14:15, 17.06.24)
Bo Łapusz woli alkohol, niż się organizować. Co tam Pixel Heaven, sprawdźcie jego zbiórki na książki...
Adriann (21:02, 13.06.24)
Bardzo słusznie, straszna patola z tą organizacją :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?