Linki do ciekawych stron

To co do tej pory nie opuszczało biura YYG, jest już oficjalnie potwierdzone - pełna lista nowych modułów w GM:Studio i jego kolejnych wersjach jest już publicznie dostępna. Co nowego?

Update
Kolejność nieco uległa zmianom: wiki.yoyogames.com/.../GameMaker:Studio_Roadmap

Studio 1.1.x
Całkiem nowy debugger, działający także na platformach mobilnych; Nowy system audio, obsługujący OGGi, oraz umożliwiający zmianę prędkości, wysokości dźwięki czy pauzowanie go; Pełna kompilacja binarna, przyspieszająca kod gry nawet 10x; Shadery; Dodatkowe opcje w room edytorze.

Zmiany dla wersji 1.2 i 1.3 w rozwinięciu.

Studio 1.2.x
Rozszerzenia działające na iOS i Androidach; 3D w przeglądarkach; Nowe opcje systemu kontroli wersji, obsługa gita; Import obrazów wektorowych z flasha; Serwis dla developerów

Studio 1.3.x
Obsługa sieci i socketów dla gier multiplayer; Kompilacja przez zewnętrzną maszynę, dzięki czemu gry będą mogły być kompilowane przez jeden komputer w sieci automatycznie z repozytorium, zamiast przez konkretnego developera.

Przypominam - wszystko to dostajecie za darmo, w ramach licencji na GM:Studio.

źródło: wiki.yoyogames.com/.../GameMaker:Studio_Roadmap

Komentarze (łącznie 20, wyświetlam 1 - 15):
art22pl (Nie., 08 Lip. 12, 23:49)
#1

a czy wiesz może ile będziemy czekać ? , no i w końcu multi będzie :-) . Ogólnie Studio w miarę szybko wprowadzało nowe aktualizacje ...

gnysek (Pon., 09 Lip. 12, 00:49)
#2

No więc jedna z pierwszych zmian dla 1.1.x do piątku ma być gotowa w wersji alpha z tego co wiem... nic wiecej nie jestem w stanie powiedzieć, bo wróciłem z urlopu dopiero.

P
PsichiX (Pon., 09 Lip. 12, 11:41)
#3

NO NARESZCIE SHADERY.
doczekać się nie można było.
Będzie o czym pisać arty :D

Uzjel (Pon., 09 Lip. 12, 12:39)
#4

A dodawanie, reklam?

gnysek (Pon., 09 Lip. 12, 13:04)
#5

Hm, ja w tej wersji w ustawieniach widzę taką opcję, dajesz swoje ID od jednego z 3 dostawców i powinno działać. (GlobalGameSett)

TeeGee (Pon., 09 Lip. 12, 14:32)
#6

To do tej pory nie było w Studio kompilacji do binarki?

gnysek (Pon., 09 Lip. 12, 14:47)
#7

No w sumie już jest, tylko tych pozostałych rzeczy brakuje zeby to wersją 1.1 nazwać :) To będzie wygladać tak, ze kazda z tych rzeczy pojawi się po kolei, a jak wszystkie będą działac, to dopiero numerek sie pojawi.

propaganja (Pon., 09 Lip. 12, 16:38)
#8

warto by kupić.. tylko jak to jest, kompatybilność wsteczna? w sensie wrzuce stary projekt w gm studio i sie nic nie spierdzieli?

gnysek (Pon., 09 Lip. 12, 17:09)
#9

No nie, trochę funkcji uszło niestety (tzw. obsolete).

a
maciej01 (Pon., 09 Lip. 12, 20:52)
#10

pełna kompilacja binarna? podejrzewam że koniec z execute_string :(

gnysek (Pon., 09 Lip. 12, 21:33)
#11

Przecież to już dawno wyleciało...

a
maciej01 (Pon., 09 Lip. 12, 21:38)
#12

oj, przepraszam - nie mam gm studio, więc nie wiedziałem :P

TeeGee (Wto., 10 Lip. 12, 10:41)
#13

No nic, fajnie to brzmi. Zwłaszcza shadery i wbudowany normalny dźwięk. Może z czasem będzie warto zacząć używać. Dalej mnie boli, że nie ma wersji na Maca a GM9/next ma być kolejnym oddzielnym produktem, przez co nie wiem czy warto w GMS 'przyinwestować'.

gnysek (Wto., 10 Lip. 12, 11:08)
#14

GM:Next to raczej przed wrzesniem 2013 nie wyjdzie...

TeeGee (Wto., 10 Lip. 12, 11:30)
#15

Wiem, ale jak się czas liczy "projektami" to jesień 2013 nie jest znowuż tak daleko.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 gnysek
(~ostatnie 15 minut)
Discord
40 użytkowników online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Jamabaiz (Matrix_), Dominator2v, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, Filyps, fervi, YoungKrystian, Kalor, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., antek, Uzjel, lethian, VanhGND, Pako, Arrekin, yazaa, Dyno, Deusald, Miłosz, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., l..., moeglich, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?