W związku ze zbliżającą się premierą GM:Studio postanowiłem wam przybliżyć trochę, kto jest kim w YoYoGames i czym się zajmuje. Większość tych informacji pojawiała się już na blogu YYG, ale jeśli nie śledzicie ich na bieżąco - [url=gmclan.org/index.php?czytajart=79]tutaj[/url] przeczytacie info o obecnych pracownikach firmy.
Btw. Release Candidate 3 GM:Studio jest już dostępny.
Linki do ciekawych stron
GameMaker:Studio Release Candidate 1 dostępny!
Ukazał się właśnie kandydat do wydania GameMaker:Studio. Wersja 1.0.183 pozwala na eksport plików wykonywalnych na wszystkie platformy. Ta wersja wprowadza sporo zmian w oknach ustawień programu i projektu - wszystkie informacje można znaleźć [url=wiki.yoyogames.com/.../url]. Wszystkie wyeksportowane pliki będą posiadały znaki wodne informujące o tym, że jest to testowa wersja programu i pod żadnym pozorem nie można ich publikować i sprzedawać.
[color=red]Uwaga![/color] Należy bezwzględnie odinstalować obecną wersję aby uniknąć konfliktów wynikających z najnowszych zmian - więcej info w rozwinięciu.
GameMakerowe 3D również w HTML5
Do premiery GM:Studio już coraz mniej czasu, ale to wcale nie znaczy, że po tym dniu naprawiane będą już tylko ewentualne bugi. Wręcz przeciwnie, kilka dużych zmian w GM wciąż czeka na wprowadzenie w trzecim i 4. kwartale roku - a jedna z nich to tryb 3D dla HTML5, działający w przeglądarkach z obsługą WebGL (czyli każdej najnowszej), zatem bez potrzeby pobierania pluginów jak np. w Unity. Oczywiście tryb 3D GM:S obecnie nie należy do najlepszych, ale jak już wcześniej wspomniałem... kilka niespodzianek YYG ma jeszcze w zanadrzu - przez następny rok znajdzie się przynajmniej po jednej dużej zmianie na kwartał, tak jakby co 3 miesiące kawałek GM9 wpadał w wasze ręce.
Tryb 3D działa już w aplikacjach natywnych, a do przeglądarek zajrzy zimą.
Cena GM:Studio ujawniona
W trakcie konferencji GDC ujawniono cenę GM:Studio. Będzie to 99 dolarów za wersję z eksportem PC/Mac, oraz 200 dolarów za każdą z platform: HTML5, iOS, Android, Symbian. Dodatkowo, tam gdzie wymagane, na własną rękę trzeba też załatwić sobie konto deweloperskie do publikowania / testowania gier (głównie iOS).
Nowy przykład - skalowalny view z nieskalowalnym GUI
Zdarzyło wam się kiedyś w grze obracać view, lub robić zoom, manipulując szerokością/wysokością viewa, ale nie zmieniając jego pozycji wyjściowej na ekran? Pewnie mieliście problem z elementami interfejsu, jak np. energia, wynik, itp. które też się przybliżały i obracały.
Dzisiejszy przykład pokazuje jak to obejść, korzystając tylko z jednego viewa.
gmclan.org/index.php?plik=210
Zamknięta beta GM:Studio - załap się do szczęśliwej piątki
Chcecie sprawdzić GM:Studio zupełnie za free i pomóc w wyłapywaniu błędów? Wystarczy wejść na facebookowy profil [url=facebook.com/yoyogames?sk=app_236401419783249]YoYoGames[/url], polubić go przed 1 marca i najpóźniej następnego dnia dowiecie się, czy znajdujecie się w szczęśliwej piątce która załapała się na zamkniętą betę.
Data premiery GM:Studio
Na stronie Game Developers Conference pojawił się profil YYG, a na im informacja iż w trakcie tego eventu nastąpi premiera GameMaker:Studio. Oznacza to, że program będzie można pobierać prawdopodobnie już 7 Marca.
Przypominam, że kupując teraz GM:HTML5 za 99 dolarów dostaniecie update do GM:Studio za free (z eksportem na Windows, Mac i HTML5) zamiast za 199 dolców (pozostałe opcje eksportu, czyli iOS i Android będzie trzeba dokupić).
info: meetings.gdconf.com/index.php?page=cat_tech&action=detail¶ms[event_id]=1¶ms[id]=194
Wykład gnyska z ZTG 2011!
Nie byliście na ZTG w zeszłym roku? Ominęliście dwa wykłady gnyska. Na pierwszym wykładzie mówił ogólnie o programie, na drugim zaś wyjaśniał techniki optymalizacji gier w GameMakerze. Na drugi wykład udało mi się wziąć kamerę i sfilmować gnyska jako wykładowcę. Zalecam założyć słuchawki, albo zwiększyć głoścność bo sala była spora i było straszne echo. Na filmiku możecie również zobaczyć kilka chwil w nowej Almorze od Gear Studio. Film trwa godzinę :-)
[URL=youtube.com/watch?v=w3744mj0Pys]Link do filmu[/URL]
Diźajn Boost Camp w Warszawie zaprasza!
W Warszawie kilka miesięcy temu ruszyła fajna inicjatywa - DBC. To cykliczne spotkania, poświęcone designowi i szeroko pojętej produkcji gier. Można spotkać się z innymi zapaleńcami (są zarówno amatorzy jak i profesjonaliści), pogadać o grach, dobrać się w zespoły, poimplementować swoje pomysły, wziąć udział w challenge'ach, posłuchać wykładów czy choćby pograć w planszówki.
Na spotkanie wpada kilka osób z GMClanu (obecnie TeeGee, Exigo i Platyna), więc jeśli ktoś jest z Warszawy i chciałby sobie jakoś urozmaicić weekendy, to zapraszamy.
Żeby się "zapisać" wystarczy zarejestrować się na forum DBC ([URL=samur.pl/.../URL]). Więcej info na oficjalnej stronce inicjatywy: dbcamp.org
Wyniki Community Awards 2011
Zima za oknami nie rozgrzewa, ale może niektórym po usłyszeniu wyników zrobi się trochę cieplej.
Najlepsza zapowiedź
MechFox - Jaklub ([URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26107]zobacz[/URL])
Najlepsza gra
Warfog 2 - Uzjel ([URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26015]zobacz[/URL])
Najpomocniejszy użytkownik
Ex aequo: Muuuuczek567 i gnysek
Najlepszy przykład/artykuł
Wyszukiwanie binarne - Platyna ([URL=gmclan.org/index.php?czytajart=74]zobacz[/URL]).
Jak widać osób do redakcji nie rekrutowaliśmy przypadkiem ( ), ale jakbyście za rok spróbowali nam odebrać wszystkie możliwe miejsca (tak jak zrobił to Jaklub z najlepszą zapowiedzią) - byłoby super.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 72 dni temu
wydana dziś
wydana 6 dni temu