Dziś na stronie pojawił się nowy przykład, który pozwala na dodanie do GM brakujących funkcji typu sprite_get_index('nazwa') itp. dla wszystkich typów zasobów, wykorzystujący zmianę w GM:Studio dzięki której zasoby są numerowane kolejno bez luk od 0 do n wg. kolejności w drzewie zasobów, a nie wg. raz nadanego ID które nawet w przypadku skasowania nie wracało do puli (<=8.1).
[url=gmclan.org/index.php?plik=212]Przykład[/url]
Linki do ciekawych stron
GM:Studio będzie też wspierał Windows Phone 8
YoYoGames ujawniło dziś informację o kompatybilności programu z Windows 8 oraz Windows Phone 8. W przypadku tego pierwszego brzmi to raczej jak chwyt marketingowy (ale może chodzi o integrację z Modern (aka Metro)), tak informacja o wsparciu dla telefonów Windows Phone 8 to już zupełna nowość.
[kolor=red]Update:[/kolor] Potwierdziła się informacja, chodzi o integrację z menu Modern oraz Windows Store w Windows 8, a więc coś czego do tej pory nie było.
GM:Studio 1.1, doszła wersja FREE!
Wraz z wydaniem GameMaker Studio 1.1, pojawiło się kilka nowości:
- wersja FREE [kolor=red]DARMOWA!!![/kolor] (z eksportem na Windows i Mac, ograniczona liczba zasobów do 5 - 10 na grupę)
- wersja STANDARD - j.w. ale bez ograniczeń, za 49 dolarów
- wersja PRO pozwala na testowanie gier na Androidzie bez wykupywania go (do tego Windows + Mac, pozostałe do wykupienia) - ceny jak do tej pory
- wersja MASTER COLLECTION za 499 dolarów - wszystko co oferuje studio
- inAppPurchase - dokupywanie zawartości do gry (do odblokowania, tzw. DLC)
- wyświetlanie reklam w grze
- nowy system audio
- nowy room editor (obracanie, kolorowanie, skalowanie, kopiowanie i wklejanie)
Więcej nowego info:
yoyogames.com/news/117
yoyogames.com/gamemaker/studio
Dostawcy reklam w GM:Studio 1.1
Ukazała się już oficjalnie lista firm, których reklamy będzie można wyświetlać w grach tworzonych w GM:Studio. Wyświetlanie reklam pojawi się we wrześniowym update 1.1.x (wraz z innymi nowościami).
Dostawcy reklam które można będzie wyświetlać w grach to: AdColony, AdMob, iAds, MoPub, SupersonicAds (z możliwością dodania kolejnych firm w najbliższych miesiącach).
Poza tym mozna będzie korzystać z GooglePlayLicensing do sprawdzania czy dany user zapłacił za grę czy posiada pirata Dodatkowo, dla statystyk będzie również Google Analytics.
GM:Studio v 1.0.298 - aktualizacja licencji
Dziś wyszedł nowy update GMS, który trzeba pobrać i wpisać ponownie licencje, ponieważ nastąpiły zmiany adresów IP serwerów z listą licencji.
Lista zmian: store.yoyogames.com/.../release-notes-studio.html
Instalka (jeśli macie problem z updatem): store.yoyogames.com/.../GMStudio-Installer-1.0.298.exe
Nowe moduły w przyszłych wersjach GM:Studio - jest pełna lista
To co do tej pory nie opuszczało biura YYG, jest już oficjalnie potwierdzone - pełna lista nowych modułów w GM:Studio i jego kolejnych wersjach jest już publicznie dostępna. Co nowego?
[color=red]Update[/color]
Kolejność nieco uległa zmianom: wiki.yoyogames.com/index.php/GameMaker:Studio_Roadmap
Studio 1.1.x
Całkiem nowy debugger, działający także na platformach mobilnych; Nowy system audio, obsługujący OGGi, oraz umożliwiający zmianę prędkości, wysokości dźwięki czy pauzowanie go; Pełna kompilacja binarna, przyspieszająca kod gry nawet 10x; Shadery; Dodatkowe opcje w room edytorze.
Zmiany dla wersji 1.2 i 1.3 w rozwinięciu.
Dwie pożądane zmiany w GM:Studio 1.0.240
W dzisiejszym update dwie ciekawe zmiany. Pierwsza z nich - przywraca działanie polskich fontów. Wystarczy dodając czcionkę zwiększyć zakres z 32-127 na 32-255 i ustawić zakres znaków na EastEurope.
Druga zmiana - to nowy event DrawGUI, wykonywany po evencie draw, który pozwala na malowanie gui z pominięciem skalowania, pozycji i obrotu widoków. To znaczy, ze view_xview[0] itp. w tym evencie może być pomijane.
Nowe reguły ostrzeżeń na forum
Od dziś wprowadziliśmy zmianę na forum. Otóż powyżej drugiego ostrzeżenia (nie licząc tych cofniętych), przydzielane są dodatkowo czasowe blokady konta (1, 3, 7, 14 dni itd.). Dokładne informacje znajdują się w [url=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=3332]regulaminie[/url]. Oczywiście wg. własnego uznania możemy takowej kary nie zastosować, lub zmienić ją na większą - wspomniane wartości są jednak domyślnymi które system forum wrzuca nam z automatu - tak dla ułatwienia.
Pamiętajcie, na forum jest miejsce na żarty i humor, ale wszystko ma swoje granice
GameMaker:Studio wydane
GameMaker:Studio jest już dostępne w pełnej wersji.
[url=yoyogames.com/news/105][/url]
Za program zapłacimy:
GM:Studio - eksport Windows i OSX: 99 dolarów
+ eksport HTML5: 99 dolarów (nie 199, jak podawano wcześniej)
+ eksport Android: 199 dolarów
+ eksport iOS: 199 dolarów
W ciągu najbliższych miesięcy program będzie nadal rozwijany (kilka nowych ficzerów) oraz równolegle rozpoczną się prace nad GM:Next, który pokryje i przewyższy możliwości Studia w ciągu najbliższego roku.
Koniec bety GM:Studio
Jak można przeczytać na stronie [url=yoyogames.com/news/104]YYG[/url], dziś oficjalnie zakończyła się beta GM:Studio.
Wkrótce pojawią się informacje nt. pełnej wersji.
Dodatkowo na forum [url=gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=540208]GMC[/url] można doczytać, że GM:HTML5 nie będzie już dostępny jako osobny produkt od momentu premiery GM:Studio.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 72 dni temu
wydana dziś
wydana 6 dni temu