GameMaker:Studio 1.1.732 wprowadza dwie naprawdę ciekawe zmiany, na które od dawna czekaliśmy!
Po pierwsze, działa post- i pre- inkrementacja/dekrementacja. Tzn.:
[CZCIONKA=Courier]i++; i--; --i; ++i;[/CZCIONKA]
Kto nie wie jak to działa, znaki za zmieniają wartość po wykonaniu wyrażenia, a te przed zmienną, przed wykonaniem wyrażenia. Przykład w dalszej części newsa
Druga zmiana, to ustawianie wartości zmiennych przy definiowaniu:
[CZCIONKA=Courier]var a = 1, b = 3;[/CZCIONKA]
Reszta zmian do zobaczenia pod adresem: goo.gl/fElAF
Przykład dla pre i postinkrementacji:
asd
kod
t[0] = "a";
t[1] = "b";
t[2] = "c";
a = 0;
t[a++] // pokaze t[0] a potem zmieni wartosc a na 1
a = 0;
t[++a] // zmieni wartosc a o 1 i pokaze t[1]