Był już podobny przykład z pobieraniem danych ze strony WWW - więc pewnie kod będzie znajomy, tym razem jednak pobieramy lokalizację użytkownika i wyświetlamy na mapie świata - taką funkcjonalność ma wprowadzić GM:Studio 1.4, a my mamy to już dziś
gmclan.org/index.php?plik=227
Linki do ciekawych stron
Nie wiem dlaczego może dla tego, że mam darmową wersje studio mam błąd:
In object object0, event Alarm 0, action 1 at line 5: Unknown function or script: http_get
In object object0, event HTTP, action 1 at line 40: Unknown function or script: json_decode
Co sądzicie ?
Dziwie się że od razu tego nie wprowadzili choć pewnie będzie to dostępne tylko w portach na HTML5 noo chyba że na prawdę pracują nad czymś innowacyjnym i będzie to można używać na przykład na Androidach i iOS choć one też już obsługują HTML5. ;P
@Lechu4444 - mają GPSa. HTML5 nie obsługuje geolokalizacji, bo HTML5 to nie jest język programowania, wiec i zapytań nie umie tworzyć. Geolokalizację obsługuje w przeglądarce JavaScript.
Mówimy tutaj o API do pobiernia lokalizacji na podstawie GPSa - wiki.yoyogames.com/index.php/GameMaker:Studio_Roadmap
noo tak ale HTML5 to połączenie HTML Javyscript i CSS, z resztą jak masz gry zrobione w GM HTML5 to wiadomo ze nie są robione czystym HTML tylko korzystają z Javascriptu.
w3schools.com/html/html5_geolocation.asp np. coś takiego można znaleźć w necie
Nie, w specyfikacji HTML5 nie ma CSS i JS. HTML5 obejmuje tylko tagi HTML, polecam stronę W3C ze specyfikacją.
Natomiast gry w HTML5 w GM:S są tak nazywane, bo są wyświetlane w elemencie Canvas HTML5 - ale reszta jest w JS, który renderuje grafikę w tym canvasie.
A W3C schools nie jest w żaden sposób związane z W3C i posiada wiele błędnych informacji - dobrze się podszywają. Zresztą z kodu który widać, to geolokacja nawet w HTML4 działa.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 73 dni temu
wydana wczoraj
wydana 7 dni temu