Linki do ciekawych stron

Nowy przykład - geolokalizacja

Był już podobny przykład z pobieraniem danych ze strony WWW - więc pewnie kod będzie znajomy, tym razem jednak pobieramy lokalizację użytkownika i wyświetlamy na mapie świata - taką funkcjonalność ma wprowadzić GM:Studio 1.4, a my mamy to już dziś :)

gmclan.org/index.php?plik=227

Komentarze (łącznie 6):
Threef (śro., 12 Gru. 12, 23:43)
#1

Chyba też muszę się zabrać za grzebanie głębiej w możliwościach Studio.

Piotrek1910 (Czw., 13 Gru. 12, 20:44)
#2

Nie wiem dlaczego może dla tego, że mam darmową wersje studio mam błąd:
In object object0, event Alarm 0, action 1 at line 5: Unknown function or script: http_get
In object object0, event HTTP, action 1 at line 40: Unknown function or script: json_decode

Co sądzicie ?

L
Lechu4444 (Czw., 13 Gru. 12, 21:48)
#3

Dziwie się że od razu tego nie wprowadzili choć pewnie będzie to dostępne tylko w portach na HTML5 noo chyba że na prawdę pracują nad czymś innowacyjnym i będzie to można używać na przykład na Androidach i iOS choć one też już obsługują HTML5. ;P

gnysek (Pią., 14 Gru. 12, 09:11)
#4

@Lechu4444 - mają GPSa. HTML5 nie obsługuje geolokalizacji, bo HTML5 to nie jest język programowania, wiec i zapytań nie umie tworzyć. Geolokalizację obsługuje w przeglądarce JavaScript.
Mówimy tutaj o API do pobiernia lokalizacji na podstawie GPSa - wiki.yoyogames.com/.../GameMaker:Studio_Roadmap

L
Lechu4444 (Sob., 15 Gru. 12, 15:35)
#5

noo tak ale HTML5 to połączenie HTML Javyscript i CSS, z resztą jak masz gry zrobione w GM HTML5 to wiadomo ze nie są robione czystym HTML tylko korzystają z Javascriptu.

w3schools.com/.../html5_geolocation.asp np. coś takiego można znaleźć w necie

gnysek (Sob., 15 Gru. 12, 17:56)
#6

Nie, w specyfikacji HTML5 nie ma CSS i JS. HTML5 obejmuje tylko tagi HTML, polecam stronę W3C ze specyfikacją.
Natomiast gry w HTML5 w GM:S są tak nazywane, bo są wyświetlane w elemencie Canvas HTML5 - ale reszta jest w JS, który renderuje grafikę w tym canvasie.

A W3C schools nie jest w żaden sposób związane z W3C i posiada wiele błędnych informacji - dobrze się podszywają. Zresztą z kodu który widać, to geolokacja nawet w HTML4 działa.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  4 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 202 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  6 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?