Po prawie 4 miesiącach pracy w tajemnicy, YYG udostępniło dzisiaj GameMaker:Studio na Steamie (tak, tym od Valve). Do 9 października obowiązuje zniżka 10% na moduły.
GM obsługuje również Workshop, gdzie można publikować gry, a potem zgłaszać do greenlighta.
store.steampowered.com/app/214850
Linki do ciekawych stron
Co by nie było to wydaje się, że GM:S na Steam i to jeszcze jako jedna z pierwszych dostępnych aplikacji to strzał w dziesiątkę. $_$
Na stronie YYG masz to samo, a to dla tego, że wkrótce pewnie przejdą na IDE z C# (ja w jedną noc napisałem proste IDE do GM, czytające XMLe, a w sumie zrobiłem to od dupy strony bo jakby zrobić klasy dla każdego typu zasobów i opisujące je zachowania, to praktycznie w 3-4 dni można zrobić IDE które nie tylko odczytuje, ale pozwala na edycję i zapis, włącznie z edycją kodu - kiedyś do tego siądę)
rozumiem, że w studio wszystko świetnie działa i można robić sobie szybciutko gry na 8 platform, czy tam ile? Bo z tego co słyszałem to bardziej to jest zabugowane niż GM4Mac także...
Nie no nie jest aż tak zabugowane, tylko wiele rzeczy działa inaczej niż byliśmy przyzwyczajeni - dość drastyczne są zmiany mimo, ze tak naprawde niewiele sie zmieniło (a co to dopiero będzie w GM:Next).
Asocjacyjne na bank, obiekty, klasy, OOP itd. Ogółem, naprawdę mnóstwo rzeczy, ale bym się tego nie spodziewał przed końcem 2013 - dopiero koło marca zaczną robić nowe IDE (teoretycznie Runnery są napisane tak, że mają być kompatybilne z nowym studio bez większych zmian, dlatego obecnie Windowsowy jest już w C++ chociaż IDE jest w Delphi).
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 25 dni temu
wydana 354 dni temu
wydana 2 dni temu