Na stronie Game Developers Conference pojawił się profil YYG, a na im informacja iż w trakcie tego eventu nastąpi premiera GameMaker:Studio. Oznacza to, że program będzie można pobierać prawdopodobnie już 7 Marca.
Przypominam, że kupując teraz GM:HTML5 za 99 dolarów dostaniecie update do GM:Studio za free (z eksportem na Windows, Mac i HTML5) zamiast za 199 dolców (pozostałe opcje eksportu, czyli iOS i Android będzie trzeba dokupić).
info: meetings.gdconf.com/index.php?page=cat_tech&action=detail¶ms[event_id]=1¶ms[id]=194
Linki do ciekawych stron
Wykład gnyska z ZTG 2011!
Nie byliście na ZTG w zeszłym roku? Ominęliście dwa wykłady gnyska. Na pierwszym wykładzie mówił ogólnie o programie, na drugim zaś wyjaśniał techniki optymalizacji gier w GameMakerze. Na drugi wykład udało mi się wziąć kamerę i sfilmować gnyska jako wykładowcę. Zalecam założyć słuchawki, albo zwiększyć głoścność bo sala była spora i było straszne echo. Na filmiku możecie również zobaczyć kilka chwil w nowej Almorze od Gear Studio. Film trwa godzinę :-)
[URL=youtube.com/watch?v=w3744mj0Pys]Link do filmu[/URL]
Diźajn Boost Camp w Warszawie zaprasza!
W Warszawie kilka miesięcy temu ruszyła fajna inicjatywa - DBC. To cykliczne spotkania, poświęcone designowi i szeroko pojętej produkcji gier. Można spotkać się z innymi zapaleńcami (są zarówno amatorzy jak i profesjonaliści), pogadać o grach, dobrać się w zespoły, poimplementować swoje pomysły, wziąć udział w challenge'ach, posłuchać wykładów czy choćby pograć w planszówki.
Na spotkanie wpada kilka osób z GMClanu (obecnie TeeGee, Exigo i Platyna), więc jeśli ktoś jest z Warszawy i chciałby sobie jakoś urozmaicić weekendy, to zapraszamy.
Żeby się "zapisać" wystarczy zarejestrować się na forum DBC ([URL=samur.pl/.../URL]). Więcej info na oficjalnej stronce inicjatywy: dbcamp.org
Wyniki Community Awards 2011
Zima za oknami nie rozgrzewa, ale może niektórym po usłyszeniu wyników zrobi się trochę cieplej.
Najlepsza zapowiedź
MechFox - Jaklub ([URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26107]zobacz[/URL])
Najlepsza gra
Warfog 2 - Uzjel ([URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26015]zobacz[/URL])
Najpomocniejszy użytkownik
Ex aequo: Muuuuczek567 i gnysek
Najlepszy przykład/artykuł
Wyszukiwanie binarne - Platyna ([URL=gmclan.org/index.php?czytajart=74]zobacz[/URL]).
Jak widać osób do redakcji nie rekrutowaliśmy przypadkiem ( ), ale jakbyście za rok spróbowali nam odebrać wszystkie możliwe miejsca (tak jak zrobił to Jaklub z najlepszą zapowiedzią) - byłoby super.
Ostatni dzień głosowania!
Niecałe 12 godzin pozostało do zakończenia głosowania w Community Awards 2011. Macie ostatnią szansę, aby oddać swoje głosy na najlepszego użytkownika, przykład/artykuł/silnik i zapowiedź. W związku z oszustwami w głosowaniu na grę roku, kilka dni temu musieliśmy podjąć odpowiednie środki (10 banów i 2 blokady) i rozpocząć głosowanie od nowa, co skutkuje przedłużeniem głosowania na najlepszą grę o jeden dzień. Sprawdźcie, czy głosowaliście w [URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=28032]nowym temacie[/URL].
Community Awards 2011 i OxGames Challenge 5!
Co poniektórzy zaczęli już ferie zimowe, inni się na nie szykują, jeszcze inni szykują się do sesji a ci ostatni nie czują różnicy bo już pracują. Szczególnie dla tych co mają lub będą mieć ferie rozpoczęła się zimowa edycja OxGames Challenge 5. Tym razem do wygrania program Game Maker 8.1 Standard od Threefa i jedna z trzech gier od bacy: Batman: Arkham City, Portal 2 lub Rage.
Na forum po raz kolejny ruszyło Community Awards z jedną nową kategorią Zapowiedzi. Przypomnę, że CA jest "uroczystością" GMclanową organizowaną raz na rok. Użytkownicy wybierają najlepsze gry, najlepszego użytkownika, przykład/artykuł/silnik lub zapowiedź. 21.01 rozpocznie się głosowanie w specjalnych tematach. Pamiętajcie, że dyskusje na temat CA11 odbywają się w specjalnie wydzielonym do tego temacie.
EDIT:
W rozszerzeniu wiadomości znajdziecie linki do OGC i głosowania CA.
Studio i 9 - nowe info
Jeszcze nie ukazała się wersja Studio, a już trwają prace nad GM9. Z ostatnich informacji na twitterze dowiadujemy się, że edytor powstanie w C# (zatem pod Linuxem i Mac odpalimy go z użyciem [URL=pl.wikipedia.org/wiki/Mono_(projekt)]Mono[/URL]), przewijają się też informacje o OpenGL. Nie znaczy to, że runner będzie w C#, bo już w wersji studio ma być dostępny runner w C++ dla OS X. Wygląda więc na to, że jeszcze przed GM9 możemy dostać nowe wersje runnerów, które będą korzystać z nowego DirectX czy OpenGL mimo braku zmian w samym GameMakerze. Widzę tu mały bałagan... ale tak długo jak zmiany nie zaczną być opóźniane bądźmy dobrej myśli.
Wesołych Świąt!
Mnóstwa świątecznego ciepła i radości oraz świetnych gier w nadchodzącym roku 2012 życzy cała redakcja!
To już oficjalne - nasz człowiek w YoYoGames
Dokładnie 4 tygodnie temu Mike przysłał mi mejla z propozycją pracy w YoYoGames. CV, próbki kodu, proste zadania testowe, wizyta w Szkocji i dziś można już powiedzieć to oficjalnie: od lutego będę programistą GML w YoYoGames (Junior Dev), zajmującym się nowymi grami (głównie) na iPhone oraz Androidy, oraz testami i lokalizacją kolejnych wersji GameMakera.
Dobry prezent nie tylko pod choinkę, ale też na 10 lat istnienia GMCLANu które przypadają właśnie w przyszłym roku
GM:HTML5 z WebGL i kilkoma innymi dużymi zmianami wydany
Kto posiada GM:HTML5, niech go czym prędzej odpali i zaktualizuje. Dzisiejsza zmiana wprowadza:
- obsługę WebGL dzięki któremu gry w Firefoxie i Chrome działają nawet szybciej, niż EXE pod windowsem.
- możliwość obracania, kolorowania, skalowania i odbijania w pionie/poziomie instancji oraz tilesów w roomach + nowe okno właściwości instancji (Ctrl+PPM)
- zmiana kolejności wykonywania eventów przy tworzeniu obiektów (pierwszeństwo dla Creation Code instancji ustawionego w roomie lub normalnego eventu Create)
- oraz sporo naprawionych bugów
Pełna lista zmian: store.yoyogames.com/.../release-notes-html5.html
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 72 dni temu
wydana dziś
wydana 6 dni temu