Z klocków na kod
Skrypty podzielę tak na kategorię, jak jest to w klockach. Przydatne informacje dam w "//" Dzięki nim w kodzie GML możemy pisać komentarze, ale o tym później.
Więc zacznijmy.
PAMIĘTAJ! Jeżeli chcesz mieć działanie równoznaczne z other, to dajesz na początku with(other). Jeżeli ma to być z innym objektem to with(nazwaobjektu).
Zakładka Move.
Ramka Move
Start moving in a direction - action_move("111111111",5); // założenie w tym jest takie, że każda z tych jedynek oznacza kierunek. Jest to tak jak w klocku i np. 2 jedynka oznacza pójście w górę. Liczba na samym końcu oznacza prędkość. Jeżeli po liczbie oznaczającej prędkość dopiszemy +speed będzie się to będziemy mieli taki wynik jaki mamy po zaznaczeniu relative.
Set direction nand speed of motion - motion_set(0,5); // pierwsza cyfra oznacza kierunek, a druga prędkość. W przypadku gdy chcemy zrobić to na relative, to przed pierwszą liczbą dajemy direction+ a przy drugiej speed+
Set the horizontal speed - hspeed=5 // wartość liczbowa to prędkość. Jeżeli chcemy dać na to Relative, to po tym piszemy +hspeed
Set the vertical speed - vspeed=5 // wartość liczbowa to prędkość. Jeżeli chcemy dać na to Relative, to po tym piszemy +vspeed
Move towards a point - move_towards_point(0,0,5) // pierwsza cyfra oznacza X, druga Y, a trzecia Speed. Jak w innych przypadkach jak chcemy relative to dodajemy X+ , jeżeli do wartości Y to Y+ , a jak speed to speed+ . Oczywiście dajemy to przed daną liczbą.
Set a path for instance - path_index=nazwa_path; // nazwa_path zastępujesz własną nazwą
speed=0; // tu ustalasz prędkość
path_position=0; // a tu pozycję
Set the gravity - gravity_direction=0 // kierunek grawitacji, jeżeli chcemy relative to dopisujemy +gravity_direction
gravity=0 // moc grawitacji. Jeśli ma być relative to dajemy na końcu +gravity.
Set the friction - friction=0 // wartość ustala moc wiatru, jeżeli chcemy żeby był Relative, to dopisujemy +friction
Ramka Jump
Jump to a given position - x=0 // jak relative chcecie, to dopisujecie przed liczbą x+
y=0 // jeżeli ma być relative to dopisujecie y+ przed wartością liczbową
Jump to a start position - x=xstart;
y=ystart;
Jump to a random position - move_random(0,0); // pierwsza wartość liczbowa oznacza snap hor, a druga snap vert
Snap to a grid - move_snap(16,16); // liczby te oznaczają wielkość grida
Ramka React
Reverse horizontal direction - hspeed*=-1
Reverse vertical direction - vspeed*=-1
Move to a contact position (z solid) - move_contact_solid(0,-1); // pierwsza liczba oznacza wartość direction, a druga maximum
Move to a contact position (z all) - move_contact_all(0,-1); // wartości są tak samo oznaczane jak powyżej
Bounce against objects (z solid) - move_bounce_solid(false); // jeżeli chcemy not precisely piszemy false, a jak precisely to true
Bounce against objects (z all) - move_bounce_all(false); // oznaczenie wartości tak jak powyżej