Ten artykuł został stworzony dla starszych wersji GameMakera i może nie być aktualny.

Z klocków na kod

Sobota, 11 Września 2004, 21:37
Czas czytania 11 minut, 45 sekund
Zgodne z GM: gm5 gm6 gm7 gm8
Artykuł zawierający opisy podstawowych klocków, dzięki któremu będzie nam łatwiej przejść z klocków na GML
Ten artykuł posiada kilka stron.

Zakładka Score

Ramka Score
Set the score - score=0 // jak chcemy relative to dajemy przed liczbą score+

If score has a value (z equal to) - if (score=0)

If score has a value (z smaller then) - if (score<0)

If score has a value (z larger then) - if (score>0)

Draw the value of score - draw_text(0,0,"Wynik:"+string(score)) // wartości liczbowe to x i y więc relative znów nie muszę podawać :)

Show the highscore table (z simple) - highscore_show(score);

Show the highscore table (z extendent) - highscore_show_ext(score,nazwabackground,true,255,0,"Courier New",10); // pierwsza wartość liczbowa to kolor tła, a druga to kolor czcionki. Resztę chyba rozpoznacie

Clear the highscore table - highscore_clear();

Tabelka Lives
Set the number of lives - lives=0 // relative to dodanie lives+ przed liczbą

If lives is a value (z equal to) - if (lives=0)

If lives is a value (ze smaller then) - if (lives<0)

If lives is a value (z larger then) - if (lives>0)

Draw the number of lives - draw_text(0,0,"Żyć:"+string(lives)) // dwie pierwsze wartości to x i y, więc o relative znowu nie piszę, ponieważ go dobrze znacie

Draw the lives as image - {
var xx, temp;
xx=lives;
temp=sprite_index
sprite_index=nazwasprite;
repeat(lives) {draw_sprite(nazwasprite,-1,0+(xx-1)*sprite_width,0); xx-=1}
sprite_index=temp;
}
// trochę to jest trudne więc lepiej używać klocka do tego :) (jeżeli jesteś n00b :) )

Ramka Health
Set the health - health=0 // relative to dodanie przed liczbę health+

If health is a value (z equal to) - if (health=0)

If health is a value (ze smaller then) - if (health<0)

If health is a value (z larger then) - if (health>0)

Draw the health bar - action_draw_health(x1,y1,x2,y2,0,"green to red"); // chyba podanie relative jest zbędne :)

Set the window caption info - action_set_caption(true,"wynik:",true,"żyć:",true,"zdrowie:"); // jeżeli chcesz żeby czegoś nie wyświetlało, to zamieniasz true na false

Z klocków na kod
Komentarze (łącznie 11):
l
~lion (Sob., 11 Wrz. 04, 21:48)
#1

Nie lepiej najpierw go skończyć, a potem dodawać?:]

Marmot (Sob., 11 Wrz. 04, 22:00)
#2

Chciałem żeby beginnerzy już mieli :) . Pozatym codzienne dodawanie nowego to dobre na naukę. Stopniowa nauka jest najlepsza.

A
Sadam (Sob., 11 Wrz. 04, 22:02)
#3

Marmot się wycwanił - Będzie codziennie dodawał po kilka definicji i że niby daje codziennie upy :D

Marmot (Sob., 11 Wrz. 04, 22:05)
#4

Jutro postaram się dać przynajmniej cały Move i fragment następnego, bo dzisiaj chciałem napisać część tego arta jako zapowiedź, a narazie jestem troszkę... śpiący :)

A
Anaconda (Nie., 12 Wrz. 04, 11:19)
#5

Hehe Marmot, ukradłeś mi pomysł na tutka :P

Marmot (Nie., 12 Wrz. 04, 11:38)
#6

:P

Marmot (Nie., 12 Wrz. 04, 17:16)
#7

Poprawiłem arta bo ten execute script troszkę zadługi był :)

l
lion (śro., 15 Wrz. 04, 17:46)
#8

Wescie napiszcie cos troche bardziej potrzebniejszego, bo po co beginerom kod jak maja gotowe klocki :] a zreszta sie tutaj nie wysililes, uzyc action decodera to nie problem

Marmot (Wto., 11 Paź. 05, 23:32)
#9

Wiecie co? Dopiero teraz zauważyłem, że to jest najdłuższy art na GMCLAN XD .

B
Belar (Sob., 27 Maj. 06, 14:11)
#10

Napisane zbyt skomplikowanie wg mnie =/ Jetsem początkujący i chcialbym się nauczyca tu... zonk

P
Patrysław (Beaver Interactive) (Nie., 28 Maj. 06, 11:08)
#11

W 'Download->Game Maker->Narzędzia' masz Action Decodera, a w 'Artykuły->Game Maker' znajduje się FAQ. Poza tym przeczesz tutoriale i przykłady. Możesz też pytać się na forum.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 54 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 193 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  4 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
32 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, Carl-bot, Voytec, Wielki Druid, Add92, Kowu, OdrzuconyKrakers, fervi, Sevitaus, r..., Cysior, MKP (GEM), Arrekin, Tobi1Kenobi, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, ZYGZAK, Miłosz, m..., bagno, Tidżi, Danieo, HappyOrange, l..., Krzysiek1250, Shockah, Kandif, 🧁Cupcake🧁, TobiasM (Morgo), xVANiLL
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?