Z klocków na kod
Zakładka Control
Ramka Questions
If a position is collision free (bez not) - if place_free(0,0) // pierwsza liczba to x, a druga y, przez co relative jest taki sam jak był wcześniej z tymi wartościami
If a position is collision free (z not) - if not place_free(0,0) // wszystko tak jak powyżej. Pamiętaj, że w każdym przypadku NOT dodajemy not po if. Pamiętajcie że jak nie podam że jest z not, a będzie napisane not, to wynik z not wystarczy zrobić tak, że wycinamy not. UWAGA! Nie jest tak we wszystkich przypadkach!
If there is a collision at the position (z solid) - if not place_free(0,0) // liczby oznaczają x i y, dlatego też relative jest dobrze już wam znany
If there is a collision at the position (z all) - if not place_empty(0,0) // wszystko tak jak powyżej
If there is an object at a position - if position_meeting(0,0,nazwaobjektu) // wartości liczbowe to x i y, więc relative chyba nie muszę podawać :)
If the number of instances is a value (z equal to) - if (instance_number(nazwaobjektu)=0) // liczba oznacza value do porównania
If the number of instances is a value (z smaller then) - if (instance_number(nazwaobjektu)<0) // liczba oznacza to co powyżej
If the number of instances is a value (z larger then) - if (instance_number(nazwaobjektu)>0) // liczba tutaj też oznacza to co powyżej
With a chance perform next action - if (ceil(random(0))=true) // liczba oznacza wartość sides. Jeżeli chcemy mieć NOT, to zamieniamy true na false
If the user answer yes to a question - if show_question("twoje pytanie")=true // jeżeli chcemy NOT, to piszemy false zamiast true
If an expression is true - if (nazwaexpression)=true // tu znowu jak chcemy not to piszemy false zamiast true
If a mouse button is pressed - if mouse_check_button(mb_left)=true // jeżeli chcemy inny przycisk niż lewy to piszemy zamiast left, right albo middle. Jeżeli natomiast chcemy NOT, to zamieniamy true na false
If instance is aligned with grid - if place_snapped(16,16)=true // 16 i 16 to domyślne wartości. Możesz je zmienić w każdej chwili. Jak chcesz mieć na NOT, to zamień true na false
Ramka Others
Else - else
Repeat next action - repeat(1) // liczba oznacza ile razy ma być dana akcja powtarzana
Exit this event - exit;
Start of block - {
End of block - }