Artykuły w tej kategorii: 9
W tym artykule dowiesz się, jak zrobić poruszanie typu "kliknij i podejdź", jak w grach typu Diablo, czy wszlekiego rodzaju Point and Clickach.
Skorzystamy z funkcji: mp_linear_step, mp_potential_step, move_towards_point.
Przykłady najprostszego sterowania w grze.
Artykuł omawia podstawowe zmienne dotyczące prędkości i poruszania w GameMakerze. Wyjaśnia też czym są tzw. lengthdiry.
Jak korzystać z definicji która podmieni wybrany przez nas identyfikator na konkretną stałą wartość (aby nie korzystać ze zmiennych), oraz jak stworzyć zmienne które pomogą nam w grupowaniu czy odróżnianiu stanów/flag zachowań w grze.
Prosty kurs tworzenia gier w GameMakerStudio 2 dla początkujących.
Szósta lekcja - Strzelanina z widokiem z góry / Top-down Shooter.
Szósta lekcja - Strzelanina z widokiem z góry / Top-down Shooter.
Prosty kurs tworzenia gier w GameMakerStudio 2 dla początkujących.
Piąta lekcja - Arkanoid / Breakout.
Piąta lekcja - Arkanoid / Breakout.
Prosty kurs tworzenia gier w GameMakerStudio 2 dla początkujących.
Czwarta lekcja - Catch the Clown.
Czwarta lekcja - Catch the Clown.
Prosty kurs tworzenia gier w GameMakerStudio 2 dla początkujących.
Trzecia lekcja - Przewijana strzelanka / Scrolling Shooter / 1945.
Trzecia lekcja - Przewijana strzelanka / Scrolling Shooter / 1945.
Prosty kurs tworzenia gier w GameMakerStudio 2 dla początkujących.
Druga lekcja - Klon Pac-Mana.
Druga lekcja - Klon Pac-Mana.
Prosty kurs tworzenia gier w GameMakerStudio 2 dla początkujących.
Pierwsza lekcja - Catch the Clown.
Pierwsza lekcja - Catch the Clown.
Sprite to nic innego jak jeden z podstawowych zasobów naszego projektu, z którego korzystamy podczas tworzenia gry. Jest to pojedyncza grafika lub animacja wyświetlana na ekranie.
Najnowsze artykuły
06.10.2023
05.10.2023
15.04.2023
13.02.2023
12.10.2022
03.02.2022
Top 10
10/10
10/10
10/10
Najczęściej czytane
1407780×
75610×
68037×
64765×
61023×
58771×
39787×
38803×
Najnowsze zasoby
[Nowy]
Lista bibliotek do GM
03.04.2024
17.11.2023
15.11.2023
14.11.2023
06.10.2023
05.10.2023
24.07.2023
15.04.2023
Najnowsze wersje GameMakera:
Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 4 dni temu
wydana 4 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 202 dni temu
wydana 202 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 6 dni temu
wydana 6 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
Korodzik (~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
I am Lord
(16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek
(13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord
(12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek
(18:47, 01.05.24)
gnysek
(18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord
(17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek
(20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon
(16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon
(16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek
(22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?