Z racji iż poprzednia wersja jest strasznie wielką kobyłą, pochłaniającą całą masę pamięci oraz pod lekkim natchnieniem [URL=/forum/index.php?showforum=29]Ligi 24[/URL] zmusiłem się do napisania nowej wersji przykładu ze zniszczalnym terenem.
Ta wersja pracuje na zwykłych spritach, usuwa niepotrzebne obiekty/sprity i nie wymaga tak masywnych zasobów pamięci, choć od razu widać ubytki w wydajności (mniejszy FPS) gry przy większych ilościach obiektów - jednak myślący użytkowini i z tym problemem sobie poradzi.
Ściągnąć można ją [URL=index.php?plik=111]tutaj[/URL].
Linki do ciekawych stron
Game Maker 7 jest już dostępny!
Nowy Game Maker jest już dostępny! Nie bawiąc się w szczegóły, możecie go znaleźć na [URL=yoyogames.com]yoyogames.com[/URL].
Sprawdzając co nowego nie natrafiłem na nic ciekawego, ale to już rozmowa o gustach więc sprawdźcie sami! Koniecznie.
Fakt że sama premiera przeciągnęła się o 40 minut był głównie spowodowany przeciążeniem serwera strony YoYo Games - po prostu zaklikali go na śmierć.
Gamemakerowa fuzja
Mark Overmars brata się z YoYo Games. Na głównej stronie on sam wyjaśnia w liściku "co i jak". Jego tłumaczenie znajdziecie klikając w poniższy link "czytaj więcej".
Pisanie DLLi - artykuł
Mamy na stronie nowy artykuł autorstwa niezmordowanego Tymona, który dla dobra wspólnego gotów jest uczynić wszystko! Artykuł pomoże nam w napisaniu DLLa dla Game Makera w języku C++.
[URL=index.php?czytajart=36]Przeczytaj artykuł[/URL]
Mała aktualizacja z 20:23
Pojawił się właśnie długo oczekiwany przykład Dziadkakleofasa! Znajdziecie go [URL=index.php?plik=110]tutaj[/URL].
Aktualizacja z 12.01.2007 20:34
Dodałem małe rozszerzenie, dotyczy ono pisania DLLi w Object Pascal. [URL=index.php?czytajart=36]Miłego czytania[/URL]!
Game Maker 7.0 Beta 2
Dostępna jest już druga beta Game Makera 7. Pobrać ją można pod [URL=gamemaker.nl/beta.html]tym[/URL] adresem. Przypominam, że mogą jej używać tylko osoby z legalnym kluczem (a więc takim kupionym, a nie pobranym z neta). Pełna wersja oczekiwana jest pod koniec stycznia, wtedy też przestanie działać wersja beta.
The best of 2006
Zbliża się nowy rok, więc chciałbym wszystkim życzyć, aby był lepszy od tego który właśnie mija, i aby każdy przeżył go w szczęściu i zdrowiu, ale najbardziej chciałbym, aby pojawiły się w nim w końcu jakieś naprawdę porządne produkcje w Game Makerze.
I właśnie do tego chciałbym nawiązać w pozostałej części newsa. Mam nadzieję, że pomożecie mi, wybrać wśród wszystkich gier i dem jakie w tym mijającym roku się ukazały, wybrać najlepszą. Marzy mi się dodanie na stronie takiej alei sławy, gdzie umieścilibyśmy najlepsze nasze gry, i właśnie dzisiejszy dzień będzie początkiem dążenia do tego celu. Czekam na wasze propozycje, te najczęściej się powtarzające dam za tydzień do ankiety i zdecydujemy którą z waszych produkcji okrzyknąć najlepszą grą 2006.
Nowa ankieta
Dodałem nową ankietę, która zawiera trochę nietypowe ale bardzo ciekawe dla mnie pytanie.
Kto zagłosuje ostatni, ten parówka!
Już jest GM 7.0 Beta!
Po niespełna dwóch latach czekania, wreszcie wyszła nowa wersja programu Game Maker, tym razem oznaczona numerkiem 7. Co prawda jest to beta i nie zaleca się jej do normalnego tworzenia gier, ale można już zacząć powoli zaznajamiać się z nowościami, które Mark Overmars nam zaserwował. A co nowego? Głównie w oczy rzuca się nowy system rozszerzeń / dodatków, które możemy tworzy przy pomocy Lib Builder'a, DLL oraz GML. Z innych ciekawszych zmian warto także napisać, że wreszcie można poprawnie odczytywać rysunki formatu PNG z kanałem alfa. Poza tym jakichś rewolucyjnych zmian nie dostrzegłem. I pamiętajcie, nowe rozszerzenie to teraz nie .gm6 a .gmk.
Zapraszam do zapoznania się z ową betą, którą możecie pobrać stąd:
[URL=gamemaker.nl/.../URL]
Przykłady
Co się rozpisywać.
[URL=index.php?plik=108]Playlista[/URL] - autorstwa Dawidsu i mojego, pokazuje bardzo prosty sposób na wykonanie równie prostej playlisty.
[URL=index.php?plik=109]Punkty kontrolne[/URL] - mojego autorstwa, pokazuje jak można wykonać tzw. punkty kontrolne (i nie tylko to), w grach wyścigowych.
Pewnie w tym tygodniu pojawi się jeszcze kilka dość ciekawych przykładów.
To tyle, miłego RIPowania
2 artykuły
Na stronie wreszcie znalazł się znakomity [URL=gmclan.org/index.php?czytajart=34]artykuł o GML[/URL] autorstwa Marmota. Przy okazji wrzuciłem też mój [URL=gmclan.org/index.php?czytajart=35]felieton[/URL], który przeleżał na dysku kilka dobrych lat. Miłego czytania.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 17 dni temu
wydana 346 dni temu
wydana 3 dni temu