Dostępna jest już druga beta Game Makera 7. Pobrać ją można pod tym adresem. Przypominam, że mogą jej używać tylko osoby z legalnym kluczem (a więc takim kupionym, a nie pobranym z neta). Pełna wersja oczekiwana jest pod koniec stycznia, wtedy też przestanie działać wersja beta.
Linki do ciekawych stron
The best of 2006
Zbliża się nowy rok, więc chciałbym wszystkim życzyć, aby był lepszy od tego który właśnie mija, i aby każdy przeżył go w szczęściu i zdrowiu, ale najbardziej chciałbym, aby pojawiły się w nim w końcu jakieś naprawdę porządne produkcje w Game Makerze.
I właśnie do tego chciałbym nawiązać w pozostałej części newsa. Mam nadzieję, że pomożecie mi, wybrać wśród wszystkich gier i dem jakie w tym mijającym roku się ukazały, wybrać najlepszą. Marzy mi się dodanie na stronie takiej alei sławy, gdzie umieścilibyśmy najlepsze nasze gry, i właśnie dzisiejszy dzień będzie początkiem dążenia do tego celu. Czekam na wasze propozycje, te najczęściej się powtarzające dam za tydzień do ankiety i zdecydujemy którą z waszych produkcji okrzyknąć najlepszą grą 2006.
Nowa ankieta
Dodałem nową ankietę, która zawiera trochę nietypowe ale bardzo ciekawe dla mnie pytanie.
Kto zagłosuje ostatni, ten parówka!
Już jest GM 7.0 Beta!
Po niespełna dwóch latach czekania, wreszcie wyszła nowa wersja programu Game Maker, tym razem oznaczona numerkiem 7. Co prawda jest to beta i nie zaleca się jej do normalnego tworzenia gier, ale można już zacząć powoli zaznajamiać się z nowościami, które Mark Overmars nam zaserwował. A co nowego? Głównie w oczy rzuca się nowy system rozszerzeń / dodatków, które możemy tworzy przy pomocy Lib Builder'a, DLL oraz GML. Z innych ciekawszych zmian warto także napisać, że wreszcie można poprawnie odczytywać rysunki formatu PNG z kanałem alfa. Poza tym jakichś rewolucyjnych zmian nie dostrzegłem. I pamiętajcie, nowe rozszerzenie to teraz nie .gm6 a .gmk.
Zapraszam do zapoznania się z ową betą, którą możecie pobrać stąd:
gamemaker.nl/beta.html
Przykłady
Co się rozpisywać.
Playlista - autorstwa Dawidsu i mojego, pokazuje bardzo prosty sposób na wykonanie równie prostej playlisty.
Punkty kontrolne - mojego autorstwa, pokazuje jak można wykonać tzw. punkty kontrolne (i nie tylko to), w grach wyścigowych.
Pewnie w tym tygodniu pojawi się jeszcze kilka dość ciekawych przykładów.
To tyle, miłego RIPowania
2 artykuły
Na stronie wreszcie znalazł się znakomity artykuł o GML autorstwa Marmota. Przy okazji wrzuciłem też mój felieton, który przeleżał na dysku kilka dobrych lat. Miłego czytania.
Zmiany, zmiany...
Ostatnio pojawiło się kilka zmian i uaktualnień na stronie, warto by było chyba o nich wspomnieć. Więc.
Do przykładu Splitscreen została dodana jego wersja pod GM 6.1, co myślę że ułatwi chociaż trochę życie nowym użytkownikom.
Poprawiony został też przykład Zniszczalny teren - działa szybciej, oraz dodałem do niego możliwość narzucenia tekstury.
Dodany został też link do strony Tsukuru Archive. Jest to strona z naprawdę dużą bazą grafik głównie do gier RPG, ale i nie tylko!
Ostatnio pojawił się też regulamin GMCLANu, radzę się z nim zapoznać i go sumiennie przestrzegać, a żeby nie było później problemów.
I to na razie tyle. Liczymy cały czas na wasz udział w życiu strony. Jeśli macie jakiś artykuł, przykład, link czy nawet tylko pomysł - piszcie śmiało do jednego z redaktorów!
Na czym surfujesz?
No i mamy kolejną ankietę, utrzymaną w podobnym do poprzedniej temacie. Odpowiadajcie, moi drodzy parafianie.
Tłumaczenie kursu
Ponieważ na stronie pojawia się ostatnio coraz więcej nowych osób, które zaczynają swoją przygodę z Game Makerem, postanowiłem, że przetłumaczę na nasz ojczysty język kursy które znaleźć można na oficjalnej stronie. Dzisiaj pierwszy z nich - jak stworzyć pierwszą grę.
Bezpośredni link
Co tam słychać panie Mareczku?
Informacje może nie będą świeże, bo sprzed dwóch tygodni, ale nie wszyscy śledzą stronę GM'a. Przejdźmy jednak do szczegółów...
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 39 dni temu
wydana 55 dni temu
wydana 11 dni temu