Nareszcie! Są już wyniki GM Competition na stronie [URL=gmshow.gm-school.com]GM SHOWCASE[/URL]! Każda kategoria ma swój TOP10 (oprócz gier RPG, które mają swoje trójmiejscowe podium).
[URL=gmshow.gm-school.com/index.php?content=competition_result]LINK DO WYNIKÓW[/URL]
Linki do ciekawych stron
Dotyczy poprzedniego niusa.
RM_HTTP został przesunięty do innego działu. Teraz są dwa przykłady, jeden do odczytu tekstu strony www, drugi do odczytu zmiennych wygenerowanych przez specjalny plik php (również dołączony do zestawu). Zmieniłem opis funkcji HTTP_Send, ponieważ był błąd krytyczny! Ci co już wcześniej ściągnęli przykład, niech zrobią to ponownie.
Od teraz można sobie odpalić przykład i zobaczyć jak GM pobiera parę danych z GMCLAN . Wysyłanie natomiast to bułka z masłem, wystarczy napisać odpowiedni URL, ale to już pozostawiam wam.
RM HTTP
Nowy skromny przykładzik mojego autorstwa już do zassania. Powiem krótko: prosta obsługa HTTP za pomocą GMSock.
SXMS 3.0 Player
Najlepszy player multimedialny zrobiony w GM czyli SXMS Player doczekał się 3 edycji. Po szczegóły odsyłam was [URL=forums.gamemaker.nl/index.php?showtopic=101769]tutaj[/URL].
Jest to kolejny przykład pokazujący jaka moc drzemie w pluginie SXMS.
Zawody: Games 4 Girls
Wydział Informatyczny na Uniwersytecie w Illinois, Urbana-Champaign organizuje a zawody dla kobiet z uczelni polegające na stworzeniu gry traktującej o kobietach ze szkół średnich. Zawody przeznaczone są tylko dla drużyn żeńskich i wymagają od uczestniczek użycia Game Makera; otrzymają klucz rejestracyjny, pozwalający używać pełnej wersji. Nagrodą będzie 1000 US$ dla zwycięskiej drużyny i dodatkowe pieniądze dla uczelni.
Drużyny muszą zarejestrować się do zawodów przed 14 lutym, a gra musi być oddana do 13 marca.
[URL=g4g.cs.uiuc.edu/]Więcej informacji[/URL]
Nowy artykuł Marmota
Pewnie mało kto z was pamięta, że jestem redaktorem tej strony . Dla przypomnienia, przetłumaczyłem krótki fragment helpa, który znajdziecie w dziale Artykuły.
[URL=gmclan.org/index.php?czytajart=19]Szybki link[/URL]
Nowy przykład
Na życzenie Quetzacotl'a zrobiłem nowy przykład: "czasowy pasek energii". Link w okienku po prawej.
Nowy arcik
Ot taka niespodzianka. Sesja za miesiąc, okres zwiększonej częstotliwości kolokwiów na studiach się zbliża, więc tuż przed tą katogrą postanowiłem skrobnąć coś od siebie. Miłego czytania:
[URL=gmclan.iglu.cz/index.php?artykul=18]Przejrzyste sterowanie klawiszami oraz rekonfiguracja[/URL]
GMirrlicht znowu atakuje!
Ten port świetnego silnika do gier 3D jak i 2D o nazwie Irrlicht może znowu narobić niezłego szumu na game makerowej scenie za sprawą Marracauma (a myślałem, że chłopak dał sobie spokój), który kontynuuje prace nad GMirrlicht'em rozpoczetą pierwotnie przez Xceptiona:
[URL=forums.gamemaker.nl/index.php?showtopic=87769]Link[/URL]
Aktualna wersja (0.71) jest naprawdę szybka (na pentium z 400mhz uzyskuje 250fps!), a mozliwosci naprawdę znakomite.
A najlepsze zostawiłem na koniec. Otóż przykłady są zapisane jako .gmd, czyli jest to wersja dla GM 5.x (ale odpala się także pod 6), więc jest szansa, że to cacko odpali się także i pod ostatnią darmową bez żadnych limitów wersją GM'a czyli 5.0 (niestety aktualnie nie mogę sprawdzić). Była by to wspaniała wiadomość, gdyż ci co nie mają zarejestrowanej wersji, uzyskali by o wiele potężniejsze możliwości graficzne niż oferuje sam GM 6.0
Pirotechnik
Wbrew pozorom żyję i w chwilach wolnych od pracy i nauki nie próżnuję. A oto efekty: w dziale dowlnload ląduje mój najnowszy przykład "Pirotechnik", pokazujący metodę stworzenia kilku ciekawych efektów pirotechnicznych bez użycia systemu cząsteczek (particle system), co może się przydać posiadaczom starszych bądź niezarejestrowanych wersji GM. Przykład nie jest może najszybszy, ale efekt graficzny rekompensuje straty fps. Zapraszam do ściagania.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 72 dni temu
wydana dziś
wydana 6 dni temu