Linki do ciekawych stron

Cztery pliczki

Od dzisiaj z GMCLAN można pobrać silniki 3D GM Irrlicht 0.5 i GM Irrlicht 0.6, Xtreme3D wraz z bibliotekami dla niego (!!) oraz bibliotekę z zbiorem klocków do tworzenia gier multiplayer.

Poza tym jak niektórzy wiedzą, Xception pracuje nad nową wersją silnika Xtreme3D, który wprawdzie nie dorasta Irrlichtowi do pięt, ale zawsze to zróżnicowanie. Była już wersja 1.5 alpha, 1.5 beta, teraz czekamy na 1.5 Full :)

Dll'e w natarciu

Na GMCLAN systematycznie będę wrzucał wartościowe dodatki w postaci dll dla Game Makera.

Dzisiaj jest to jeden z najnowszych dodatków, a mianowicie GM ODE czyli złożony engine fizyczny. Jak autor napisał na oficjalnym forum, planuje połączyć go z GM Irrlichtem. Oj będzie się działo! Tymczasem zapraszam do ściągania.

Plik
Screen

Złożony System Ruchów - przykład

I tak oto na download ląduje mój pierwszy przykład: "Złożony System Ruchów" dla gry platformowej. Przykład ten wyróżnia się z pośród innych tego typu tym, że dla zwiększenia realizmu poruszania się bohatera gry, uwzględniono w nim siły tarcia i bezwładności. Oznacza to że postać rozpędza się od 0 do prędkości stałej i hamuje od prędkości stałej do 0, zamiast ruszać z miejsca i stawać dęba gdy puścimy klawisz ruchu. Praktyczne zastosowanie przykład ten może znaleźć przy robieniu ślizgawki w platformówce lub do dodania realizmu ruchom bohatera. Zapraszam do przetestowania.

Linki

Dzisiaj dodałem parę zasobów do działu linków. To wszystko :)

2 programy..

Witam w dzisiejszym pięknym dniu . Pierwsze od czego chciałem zacząć, to powitanie w szeregu redaktorów nowego członka, a mianowicie Mosta23, znanego już z Game Maker'owego Bloga. No nic miejmy nadzieję, że niedługo się wam przedstawi wrzucając coś siekawego, jednak teraz przejdę do konkretów. W tej chwili na stronie ląduje mała cząstka downloadu ze starej gmclan, a mianowicie Action Decoder i Lib Builder. Wiem, że to mało, jednak jeszcze dziś zostanie dodane jescze coś, a co, to sami zobaczycie. Tym czasem chcę was zachęcić postiwania na forum i w komentarzach i nie zapominajcie o Shoutboxie :) Pozdrowienia.

Artykuł , pełna gra + source code

Dodałem nowy artykuł zatytułowany "Jak stworzyć grę logiczną". Jest to opis algorytmów wykorzystanych przezemnie do stworzenia klona chińskiej gry "GO" Do artykułu dołączony jest kod programu oraz plik wykonywalny.

Do artykułów

Nowy przykład

Do działu Game Maker - przykłady dodałem nowy plik. Jest to przykład jak zrobić coś w stylu ninja rope używanej w popularnej gierce "worms"

Trochę artów

Korzystając z chwili wolnej od nauki wrzuciłem cztery artykuły ze starej strony. Trzy dotyczą GM'a, a czwarty algorytmiki ogólnej. Zapraszam do przeczytania tych, którzy jeszcze tego nie zrobili. :)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
r revenge0399
(~ostatnie 15 minut)
Discord
33 użytkownicy online na discordzie:
LadyLush❄, 🧁Cupcake🧁, DungeonFairy🧚, MKP, OdrzuconyKrakers, Carl-bot, p..., Grela, Kowu, Tival, m..., YoungKrystian, Kalor, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, debil debilowski, Uzjel, lethian, Moldis, LeD, Domeen0, Dyno, Miłosz, Ulti, m..., bagno, Mtax, g..., l..., moeglich, Draczeq, Krzysiek1250, Shockah, Kandif
Shoutbox
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?