Linki do ciekawych stron

Nowy przykład

Na życzenie Quetzacotl'a zrobiłem nowy przykład: "czasowy pasek energii". Link w okienku po prawej. ;)

Komentarze (łącznie 12):
g
~gnysek (Czw., 20 Sty. 05, 09:04)
#1

mogłeś chociaż zrobić że ten pasek eleganco zanika za pomocą draw_set_alpha();

Ranma_man (Czw., 20 Sty. 05, 10:12)
#2

Mogłem, ale mi sie nie chcialo. ;)

Q
~Quetzacotl (Czw., 20 Sty. 05, 14:33)
#3

dobrze, ze nie zrobil bo to by skomplikowalo kod, a mial to byc jak najbardziej uproszczony przyklad paska hp uniwersalnego, aby mozna go bylo latwo przerabiac itd
Po za tym jest przyjazniejszy dla laika ;]

g
~gnysek (Nie., 23 Sty. 05, 09:51)
#4

czemu wyciemnianie to by było tak: (w step) alpha=1;
if alpha>0+0.1 then alpha-=0.1 else alpha=0; //ewnetualnie kod niszczący pasek
a w draw:
draw_set_alpha(alpha);

Q
~Quetz (Nie., 23 Sty. 05, 15:08)
#5

Widzisz i nie wiedzialbym o co chodzi :P bo nie wiem na jakiej zasadzie dziala alpha

Marmot (Nie., 23 Sty. 05, 16:12)
#6

Alpha to przeźroczystość. Poprostu nadaje to jakąś tam półprzeźroczystość temu objektowi.

Ranma_man (Nie., 23 Sty. 05, 20:57)
#7

Jejku, będziecie się kłócic o głupie alpha. To jest tylko przykład, a nie pokaz efektów. Jak komuś będzie takowych brak, to sobie dorobi. :) Poza tym Quetzacotl sobie tego nie życzył więc nie zrobiłem. Ba, nawet się obawiałem czy nie za dużo skryptów i obiektów pobocznych zrobiłem. :)

g
~gnysek (śro., 26 Sty. 05, 20:39)
#8

a ja dalem kupe lat temu przykład (na forum ejst chyba jeszcze) i do dziś go nie dali na stronę...

Ranma_man (Pią., 28 Sty. 05, 15:04)
#9

Przejrzałem i nie wiem o który chodzi. :|

gnysek (Nie., 30 Sty. 05, 11:36)
#10

prosta pauza

A
~Adrian (Pon., 23 Maj. 05, 14:07)
#11

jakie mam numer i haslo

Tymon (Pon., 23 Maj. 05, 14:58)
#12

Pytanie w stylu "Ile mam lat ?" :P

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  4 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 202 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  6 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?