Russell w jednym z tweetów wspomniał dziś, że funkcje sieciowe (konkretnie: do obsługi socketów) pojawią się w GM:Studio 1.2 a nie 1.4 jak wcześniej informowano.
Jest też pierwszy screen tej funkcjonalności: sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/65561_561423000543257_144864660_n.png
Wspomniany tweet:
twitter.com/RussellKay/status/304197775493591040
Linki do ciekawych stron
To już pewne - eksport GM:S na Linuxa, oraz debugowanie po wifi
Wczoraj na Twitterze Mike Dailly potwierdził (wspominając o debugerze), że GM:S pozwoli na eksport na Linuxa.
Przy okazji dowiedzieliśmy się też, że nowy debuger będzie działał jako serwer-klient, co oznacza, że debugując gry na telefonach i tabletach, okno debugera będzie wyświetlane na PC, co zdecydowanie ułatwi debugowanie. Do tego dochodzi fakt, ze wystąpienie błędu w trakcie debugowania ma otwierać obiekt/skrypt w miejscu, gdzie błąd nastąpił - nie wiadomo jednak czy GM:S czy dopiero GM:Next pozwoli na ustawianie breakpointów, nie mniej to i tak zmiany na dużo lepsze.
Przy okazji wiemy też, że YYG dopiero zabrało się za robienie debuggera, który jest składnikiem wersji 1.2 GM:S - nie wiadomo na jakim etapie jest kompilacja LLVM, ale prawdopodobnie operacje ++ i -- mogły się pojawić w GM właśnie dzięki pracom nad tą zmianą.
Wyniki CA2012!
Oto zwycięzcy tegorocznych wyborów!
Użytkownik roku:
I Miejsce [URL=forum.gmclan.org/index.php?showuser=3900]Threef[/URL]
Gra roku:
I Miejsce [URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26295]Cinders[/URL] - [URL=forum.gmclan.org/index.php?showuser=1408]TeeGee[/URL]
Demo:
I Miejsce [URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29103]Top Hat[/URL] - [URL=forum.gmclan.org/index.php?showuser=1486]Nikas[/URL]
Zapowiedź:
I Miejsce [URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29103]Top Hat[/URL] - [URL=forum.gmclan.org/index.php?showuser=1486]Nikas[/URL]
Przykład/Silnik/Artykul:
I Miejsce [URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=28204]Silnik MMO(TCP+UDP)[/URL] - [URL=forum.gmclan.org/index.php?showuser=7191]ediepl[/URL]
Więcej wyników w rozszerzeniu.
Głosujemy!
Rozpoczynamy głosowanie Community Awards 2012!
[URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29663]CA12 - Użytkownik[/URL]
[URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29660]CA12 - Gra[/URL]
[URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29661]CA12 - Demo[/URL]
[URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29662]CA12 - Zapowiedź[/URL]
[URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29659]CA12 - Przykład/Silnik/Artykuł[/URL]
Community Awards 2012 Rozpoczęte!
Rozpoczynamy Community Awards 2012!
W tym roku nowa kategoria: DEMO
Zachęcam do podawania swoich propozycji w odpowiednich tematach
[URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29569]CA12 - Użytkownik[/URL]
[URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29570]CA12 - Gra[/URL]
[URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29571]CA12 - Demo[/URL]
[URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29572]CA12 - Zapowiedź[/URL]
[URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29573]CA12 - Przykład/Silnik/Artykuł[/URL]
I oczywiście temat do dyskusji:
[URL=forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29574]CA12 - Dyskusja[/URL]
Wesołych Świąt!
Ogromnej choinki, ton prezentów, dużo radości z rodziną i wystrzałowego Sylwestra jak zwykle życzy redakcja!
50% zniżki na GMStudio
Od 20 grudnia do 4 stycznia na GM:Studio w każdej wersji będzie można kupić ze zniżką do 50%. Spieszcie się i radujcie, hoł, hoł hoł.
Konfigurowanie wrzucania postów na ścianę Facebooka dla Androida
Opisy YYG są zawiłe i nie wyjaśniają wszystkiego, dlatego przygotowałem wam opis jak umożliwić wrzucanie wiadomości na Facebooka przez waszych graczy - dziś na platformie Android, a na iOS postaram się dodać opis na dniach.
gmclan.org/index.php?czytajart=80
++ i -- w końcu w Game Makerze
GameMaker:Studio 1.1.732 wprowadza dwie naprawdę ciekawe zmiany, na które od dawna czekaliśmy!
Po pierwsze, działa post- i pre- inkrementacja/dekrementacja. Tzn.:
[CZCIONKA=Courier]i++; i--; --i; ++i;[/CZCIONKA]
Kto nie wie jak to działa, znaki za zmieniają wartość po wykonaniu wyrażenia, a te przed zmienną, przed wykonaniem wyrażenia. Przykład w dalszej części newsa
Druga zmiana, to ustawianie wartości zmiennych przy definiowaniu:
[CZCIONKA=Courier]var a = 1, b = 3;[/CZCIONKA]
Reszta zmian do zobaczenia pod adresem: goo.gl/fElAF
Nowy przykład - geolokalizacja
Był już podobny przykład z pobieraniem danych ze strony WWW - więc pewnie kod będzie znajomy, tym razem jednak pobieramy lokalizację użytkownika i wyświetlamy na mapie świata - taką funkcjonalność ma wprowadzić GM:Studio 1.4, a my mamy to już dziś
gmclan.org/index.php?plik=227
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 73 dni temu
wydana wczoraj
wydana 7 dni temu