Linki do ciekawych stron

Dwie zmiany które pokochacie w GM:S 1.2.1261

Pierwsza - Short-circuit evaluation, do wyłączania w GGS - pomija resztę warunków gdy jakiś and ma wartość false, albo jakiś or true: en.wikipedia.org/.../Short-circuit_evaluation

Druga - szybki dostęp do map, list i gridów:

map[? klucz]
list[| index] (przez jeden dzień był to wykrzyknik, ale mógł się mylić z negacją)
grid[# index, index]

oczywiście za map/list/grid podstawiamy nazwę. Jest też sprawdzanie jakiego typu jest dana struktura, czy oznaczanie w mapach list itp. - tu już odsyłam do manuala.

Update: gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=607823&p=4486468

Update 2:
W kolejnej wersji (EAP) dojdzie też
a[@ index] = val
Dla modyfikowania oryginalnej tablicy przekazanej do skryptu zamiast tworzenia kopii.

Komentarze (łącznie 20, wyświetlam 1 - 15):
Shocker51374 (Pon., 20 Sty. 14, 22:19)
#1

To GM nie miał tej 1szej? ;o god, nic z tego już nie pamiętam.

h
hamtaren (Pon., 20 Sty. 14, 22:26)
#2

Ada ma chyba coś takiego jak to pierwsze: "and then" i "or else" się nazywa... jedyna rzecz jaka do tej pory mi się podobała w Adzie wreszcie znajdzie swoje odzworowanie w GMie :)

ANtY (Pon., 20 Sty. 14, 22:32)
#3

to, że tego pierwszego nie było to już od zawsze była czarna rozpacz,

a drugie to w dupie mam, kiedy struktury dodadzą :/

HuderLord (Pon., 20 Sty. 14, 22:34)
#4

Z tym pierwszym dało się poradzić zagnieżdżając ifa w ifie zamiast pisać && ale i tak to jest udręka i stosowałem to tylko tam gdzie kod naprawdę musiał być szybki.

gnysek (Pon., 20 Sty. 14, 22:35)
#5

Ogólnie poza tym podobno gry przyspieszyły ludziom znacząco (niektórzy mówią o 2x w FPSach...).

Shocker51374 (Pon., 20 Sty. 14, 22:48)
#6

hamtaren, chodzi o np. takie coś (przykład z Javy): string s = null; if (s != null && s.length() > 0) { ... }

Shocker51374 (Pon., 20 Sty. 14, 22:49)
#7

*String

P
PsichiX (Pon., 20 Sty. 14, 23:13)
#8

Java, a fuj D:

gnysek (Pon., 20 Sty. 14, 23:42)
#9

O właśnie, bo pisałeś, że śmieszna składnia, ale Java też ma różne potworki, ciekawe czy to nie stąd :P

Shocker51374 (Pon., 20 Sty. 14, 23:42)
#10

Jakkolwiek by mi się nie podobały niektóre rzeczy z C#, póki co preferuję Javę.

P
PsichiX (Wto., 21 Sty. 14, 00:03)
#11

też tak mowilem, jak nie mialem kompa rok i bylem przykuty do androida <3 potem spowrotem poznalem swoja milosc C++ <3 <3

Shocker51374 (Wto., 21 Sty. 14, 11:12)
#12

Bleh, nie lubię C++. Znaczy, nie lubię w nim pisać. Upierdliwe definiowanie rzeczy w kolejności, cykliczne zależności, "miliony" operatorów castujących... Nie lubię. + tak samo jak w C# wymuszone słówko "virtual" żeby móc override'ować metody (tylko że C# jest językiem stricte obiektowym, więc tam to ma jeszcze mniej sensu).

Uzjel (Wto., 21 Sty. 14, 15:53)
#13

Dlaczego aktualizacja ominęła EAP?

gnysek (Wto., 21 Sty. 14, 17:06)
#14

EAP będzie zaktualizowany w ciągu tygodnia.

P
PsichiX (Wto., 21 Sty. 14, 18:34)
#15

shockah - widac nie wiesz po co wlasciwie ten virtual jest :P ma sens jak najbardziej

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 77 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 136 dni temu
Beta
2024.200.0.505 • 2024.200.0.523
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
45 użytkowników online na discordzie:
MKP, s..., Alice, Carl-bot, p..., Grela, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, b..., 21Lancz, Kowu, Kuzyn, Filyps, fervi, YoungKrystian, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., Uzjel, Skini, lethian, HappyOrange, Arrekin, Jayu, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Morro, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Miłosz, bagno, 🧁Cupcake🧁, Tidżi, Mtax, l..., moeglich, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo), xVANiLL
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?