Linki do ciekawych stron

Zniżka na GMS:Pro i moduły

YoYo Games wystartowało z kolejną promocją na Game Makera i moduły. Co prawda dolar jest dość drogi, ale zawsze to jakaś okazja żeby zaoszczędzić.

GMS: Pro - 50% taniej - 49.99 dolarów
Moduł Android - 40% taniej - 179.99 dolarów
Moduł iOS - 40% taniej - 179.99 dolarów
Moduł Windows Phone 8 - 40% taniej - 179.99 dolarów
Moduł Tizen - 40% taniej - 119.99 dolarów

Pamiętajcie, że możliwość kompilowania przez YYC jest zawarta w każdym module. Czyli kupując moduł Androida, otrzymujecie dodatkowo moduł Android YYC.

Community Awards 2014 - wyniki

Przyznano nagrody dla najlepszych GMCLANów za zeszły - 2014 - rok.

Najlepszą grą został Top Hat Nikasa.
Najlepszym użytkownikiem został Threef.
Najlepszym silnikiem/przykładem został Ptakopysk od Psichixa.
Najlepszą zapowiedzią została gra Warlock vs. Shadows ANtY'ego.
Najlepszym demem został Grum Strzelca.
Najlepszym trailerem/screenem/artem została Bitwa pod Połonką Propaganjy.

Gratulujemy, jeśli ktoś nie widzi wpisów ze swoimi nagrodami przy profilu na forum prosimy o kontakt :)

Głosowanie na CA2014 trwa

Na forum trwa głosowanie na Community Awards 2014 - nagrody za najfajniejsze osiągnięcia za zeszły rok.
Głosujemy poprzez dodanie posta z naszym wyborem i krótkim uzasadnieniem, co powinno wykluczyć nabijanie głosów przez "nowych" użytkowników i zapewni transparentność.

forum.gmclan.org/index.php?showforum=51

YoYoGames sprzedane

Wczoraj dobiegła nas niespodziewana wiadomość. Za 16 MILIONÓW DOLARÓW sprzedane zostało YoYoGames. Nowym właścicielem firmy jest PlayTech, zajmujący się hazardem poprzez sieć.

Tak naprawdę wróżeniem z fusów można teraz nazwać dalszą przyszłość GameMakera. Były szef YYG, Sandy Duncan twierdzi, że wersja 2.0 jak najbardziej nadal jest w planach i nowa firma (zatrudniająca do różnych celów 3200 osób) pomoże przyspieszyć prace nad nowym software. Wszyscy jednak wiemy, jak kończy się kupowanie małych firm przez gigantów - w czym najlepszy jest Google. Równie dobrze za pół roku czy rok nowy właściciel może powiedzieć "adieu" i nowych wersji GM:S nie doczekamy.

Jeśli planowaliście zakup GM:S a nie macie gotowej gry - wstrzymałbym się z porywaniem się na wersję master - kolejne miesiące mogą przynieść więcej informacji o przyszłości i może lepiej przetrzymać chwilę i zainwestować w ulepszone 2.0, a może okaże się, że jedyną naszą przyszłością jest... Unity.

17. GMC Jam

W najbliższy weekend GM Community organizuje 17. już GMC Jam. Jeśli lubicie wyzwania, to najbliższy weekend możecie spędzić na robieniu gier. Temat zostanie podany gdy zawody wystartują (1 w nocy z piątku na sobotę) i od tego czasu macie 72h na skończenie gry.

Więcej informacji: gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=650769

GM:Studio 1.4 wydane

Wczoraj wieczorem z kanału beta do kanału stable przeszedł GM:Studio 1.4 (1.4.1474) - Ci którzy pobrali już bętę nic nie muszą zmieniać, reszcie zalecamy pobranie EXE ręcznie (link na liście zmian, lub poniżej) zamiast robienia update - tylko wtedy macie pewność, że wszystko będzie działać :)
Nowości:
- Marketplace (do sprzedawania rozszerzeń i przykładów)
- GM: Player (zamiast Sandboxa, można tam wydawać swoje gry)
- Eksport na konsole (XOne, PS4, PSV, PS3)
- Lepszy support audio (bufory, grupy audio, nagrywanie z mikrofonu)
- LiquidFun particles (efekty cząsteczkowe dla cieczy)
- YYCompiler dla Windows Phone
- Wparcie dla iOS 8
- Zmiany w IDE (redefinowanie skrótów, filtrowanie zasobów, subskrypty)

yoyogames.com/studio/whats-new

Pobieranie: store.yoyogames.com/.../GMStudio-Installer-1.4.1474.exe

Od 6 listopada do GM:Studio nie będzie można już dokupić YYCompilera budującego binarne wersje aplikacji zamiast programów interpretujących skompilowany kod. Będzie on teraz dostarczany w pakiecie na daną platformę a nie jako dodatkowa opcja. Oznacza to, ze wszystkie rozszerzenia pojedynczo podrożeją prawie dwukrotnie - nie zdrożeje jednak wersja master, która będzie tańsza o ok. 60% w stosunku do kupowanych osobno elementów.
Strzelam też, że 6 listopada będzie dniem premiery GM:S 1.4.

Nowe ceny zobaczycie tutaj: yoyogames.com/studio/new_prices

[kolor=red]Update[/kolor] Wcześniej napisalem, ze YYC będzie domyślną formą rozpowszechniania gier, ale dopytałem w YYG i pod tym względem nic się nie zmienia - nadal będzie kompilacja do VM i do pełnej binarki, tylko będą teraz w jednym pakiecie.

Redefiniowanie skrótów klawiszowych w GM:Studio 1.4

W przyszłym tygodniu ma pojawić się kolejna beta GM:S 1.4. Jedną ze zmian od ostatniego razu będzie redefiniowanie skrótów klawiszowych. Rozwiąże to z pewnością znany wam problem z wpisywaniem polskich liter, ale wygląda też, że dojdą nowe miejsca do których skrót można przypisać. Więcej informacji tutaj: yoyogames.com/tech_blog/82
W kolejnym EAP, który ukaże się za kilka tygodni dojdzie też grupowanie utworów audio (być może chodzi o eksportowanie różnych bitrate zależnie od platformy), odtwarzanie audio z bufora, nagrywanie z mikrofonu, aktualizacja i nowe funkcje dla SVN, Git, Mercurial (dwa ostatnie to nowość) i pewnie inne poprawki - nie wiem jednak czy to część GM:S 1.4 czy może 1.5.

Lista zmian w 1.4, wsparcie dla Xbox One

Z okazji targów w Kolonii YoYoGames we współpracy z Microsoftem ogłosiło wsparcie exportu gier z GM:S na Xboxa One. Było to raczej do przewidzenia - taka opcja istnieje dla 3 najnowszych konsol Sony, a Sandy, właściciel YYG był kiedyś wiceprezesem Xbox Europe.

Na blogu YYG opublikowało listę nowości w 1.4: yoyogames.com/tech_blog/73
- Marketplace - miejsce gdzie można sprzedawać swoje fragmenty kodu, rozszerzenia i przykłady (dostępne juz w wersji EAP)
- Grupowanie utworów w systemie audio - pozwala wyeksportować utwory tylko na wybraną platformę (np. mniejszy rozmiar pliku na Androida, większy na Windowsa)
- Liquid Fun dla Box 2d
- Podskrypty - można dodawać skrypty jako nowe karty w edytorze i nie będzie ich widać w drzewie, ale można je nadal wywołać
- GML dodaje nowe typy: pointers, enums, undefined

Oraz w najbliższym czasie dojdzie wsparcie dla GITa i poprawki w room editorze :)

Najnowsza aktualizacja GM:Studio w związku z wymaganiami Google'a co do minimalnej wersji Androida (obecnie API lv. 9) pozwoli na tworzenie gier dla wersji 2.3 "Gingerbread" wzwyż zamiast - jak do tej pory 2.2 "Froyo".
Nie jest to duża zmiana, gdyż większość Androidów ma już wersję 4.x, ale warto wiedzieć, jeśli wasza gra zostanie odrzucona, że musicie zaktualizować GM:S :)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 74 dni temu
LTS
2022.0.3.83 • 2022.0.3.98
wydana  2 dni temu
Beta
2024.1100.0.686 •
2024.1100.0.707
 0.13.0

wydana 8 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
44 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, 🧁Cupcake🧁, Moho, Alice, Nitro Slav, Carl-bot, Jamabaiz (Matrix_), Grela, Alkapivo, m..., Kowu, Kuzyn, GMRussell, Gameduro, OdrzuconyKrakers, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., antek, Moldis, Pako, Arrekin, MagnusArias, LadyLush, 🆅🅸🆃🅾74🅼, szmalu, Morro, LeD, Miłosz, Voytec, m..., bagno, Mtax, g..., Sporek, l..., Jayu, moeglich, s..., Add92, Krzysiek1250, Cosplyfanka, PeekoHiko, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?