Linki do ciekawych stron

Nowy przykład

Dzisiaj na naszej witrynie ląduje kolejny przykład. Obrazuje on w jaki sposób korzysta się z wbudowanych możliwości pathfinding'u. Dziękujemy autorowi (most23) za kolejny zasób. :)

Konkurs GMCLAN

Jakby ktoś nie zauważył, to powyżej, w bloczku "Nowości z forum" widnieje link do konkursu. Tak, to już 4 edycja, ale po raz pierwszy z dwoma nagrodami. :) Miłego czytania warunków konkursu.

Przykłady - c.d.

Mamy kolejne przykłady na stronę. Tym razem postarali się Maximal i Tymon, którzy stworzyli kolejno: AI w platformówce oraz skrypt ładujący zasoby .

Waypoint by Maximal.

Loader by Tymon.

Przykładów ciąg dalszy

Po serii 3 przykładów autorstwa Tymona i 1 autorstwa Zakola, przyszedł czas na dwa mojego autorstwa.

Pierwszy to efekt znany z filmu matrix, czyli spadające zielone literki.
Szybki link

Drugi to efekt pola tekstowego jak w grach RPG (używam go w mojej grze Farmer Fran), używający kolejek (ds_queue).
Szybki link

Nowości, nowości...

Na stronie wreszcie pojawił się porządny FAQ. Propozycje nowych pytań możecie pisać na forum. Poza tym mamy nowo dodany przykład autorstwa Ranmusa i równie nową ankietę. Miłego korzystania z zasobów GMC. :)

Nowa ankieta

Tak rzadko coś się dzieje na tej stronie, więc postanowiłem dzisiaj spytać was czego najbardziej wam brakuje na GMCLANie. Zapraszam do odpowiadania w ankiecie po prawej stronie ekranu.

gamemaker.pl

Od dzisiaj nasz serwis dostępny jest także spod domeny gamemaker.pl

Na razie dodatkowa domena będzie funkcjonowała jako zwykłe przekierowanie (do czasu zrobienia porządków na stronie).

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 16 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 214 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 18 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
39 użytkowników online na discordzie:
s..., Alice, Carl-bot, RogerDodg3r, Draczeq, p..., Grela, Wielki Druid, Add92, 21Lancz, Kowu, Kuzyn, OdrzuconyKrakers, fervi, Sevitaus, Kalor, LadyLush, Chell, DungeonFairy🧚, MKP (GEM), Arrekin, MagnusArias, yazaa, Dyno, Korodzik, Morro, ZYGZAK, Miłosz, LeD, m..., bagno, Danieo, Alkapivo, m..., 🧁Cupcake🧁, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif
Shoutbox
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?