Ostatnio było demo LLVM, dziś dostajemy demo shaderów dla Androida - możecie sprawdzić na swoich telefonach jak działa:
gmnewsbite.net/Downloads/PlatformDemo_shaders-Default-1.0.12.apk
P.S. Wraz z wydaniem wersji 1.2 GameMaker:Studio (lato) cena wersji Master pójdzie w górę, gdyż zdaniem YYG różnica pomiędzy nią, a kupowaniem osobno modułów jest zbyt wielka.
Linki do ciekawych stron
35000 dolarów do zgarnięcia w konkursie YYG
YoYoGames ogłosiło nowy konkurs, w którym do wygrania jest łącznie aż 35 000 dolarów! Zasady są proste - stwórz za pomocą GameMaker:Studio grę i opublikuj ją w Windows Store przed 28 lipca 2013 (musi przejść certyfikację, grę mogłeś stworzyć dawno temu w dowolnym GM, nie musi być nowa). Spośród zgłoszonych gier wylosowane zostaną nagrody:
- 10000 dla najlepszej gry
- 5000 za drugie miejsce
- 5x 1000 dolarów za trzecie miejsca
- 5000 dolarów dla najlepszej gry która nie ukazała się wcześniej na żadną platformę
- 50 nagród po 200 dolarów oraz klucze do GM:Master (500 dolarów)
Dodatkowo pierwsze 200 gier które zostaną zgłoszone do Windows Store zostanie nagrodzonych oryginalnym kluczem Windows 8 PRO!
Przetestuj LLVM na swoim telefonie już dziś
Do premiery GM:Studio 1.2 pozostało jeszcze parę tygodni, tymczasem Russell dziś udostępnił demo które pokazywali na GDC, pokazujące jedną z ważniejszych zmian - LLVM, czyli pełną kompilację kodu nie do maszyny wirtualnej GMa, a tak samo jakby aplikacja była pisana w czystym C++ (lub odpowiednich dla danej platformy), niemalże na Assemblerowym poziomie.
Demo pokazuje jedynie 10x przyspieszenie, ponieważ korzysta jedynie z CPU, ale w połączeniu z telefonami które mają GPU (ze względu na brak interpretowania eventu draw i wykonywania go dopiero wtedy), gry mają działać szybciej o 100x (oczywiście pod warunkiem, że nie zwiększamy zużycia pamięci).
APK bez LLVM: dropbox.com/.../GDC_Stars-NoLLVM-1.0.0.apk
APK z LLVM: dropbox.com/.../GDC_Stars-LLVM-1.0.0.apk
Win8RT - kolejna platforma w GM:Studio
YoYo Games dodało kolejną platformę docelową dla gier z GM:Studio - Windows 8 RT (procesory ARM). Aby ją uzyskać, wystarczy zaktualizować swoją licencję w programie (Help > Update licence).
Wróciły też funkcje game_load i game_save, doszedł support dla gamepadów na bluetooth w Androidach (Ouya?).
Zmienił się też mechanizm deaktywacji i aktywacji obiektów, więc mogą być bugi...
Zniżka na GM:Studio Master Collection
Z okazji Game Developers Conference, YoYo Games w tym tygodniu oferuje upgrade programu GameMaker:Studio Professional na wersję Master za 199 dolarów! Ktoś jest chętny? Ja chyba tak.
YYG padło ofiarą hackerów - mogło wyciec twoje hasło!
Forum YYG zostało dziś zamknięte na kilka godzin w celu update. Jak się jednak okazuje, powodem było włamanie na serwery. Ktoś podmienił pliki PHP tak, że wpisując login i hasło były one zapisywanie do pliku txt, a dopiero potem skrypt IPB kontynuował swoją robotę. To raptem 2-3 linijki kodu, jednak jeśli w ciągu ostatnich tygodni logowaliście się na gmc.yoyogames.com - zmieńcie hasła gdzie sie da.
Eksport na Linuxa dostępny
Jeśli macie ostatni update GM:S, oraz posiadacie wersję "master" - zaktualizujcie swój klucz (Help > Update Licence) i eksport na Linuxa pojawi się na liście platform.
Eksporter jest nastawiony na Ubuntu, ale być może wspiera inne platformy.
Przykładowa gra mojego autorstwa, którą możecie testować, dostępna jest tutaj: db.tt/dq1xhbf5 (jest to demko Angry Cats z zeszłorocznego GDC).
Jak skonfigurowac GM:S z Ubuntu do testowania gier - przeczytacie tutaj: wiki.yoyogames.com/index.php/Setup_Gamemaker:Studio_for_Ubuntu_(Linux)
YYG przyznaje: 1.1.867 jest trochę zepsute, ale dzięki temu znaleźliśmy pewien hack
Pojawił się problem z trybami mieszania (blending) w wersji 1.1.867 - przez to gry zwalniają, bądź grafiki dziwnie się wyświetlają (zwłaszcza w 3D). Przed wydaniem tej wersji nikt w YYG tego nie zauważył, jednak sporo osób zgłosiło ten problem i okazało się, że od ostatniej wersji usunięto z windowsowej wersji pewną funkcję Direct X odpowiedzialną za rysowanie polygonów, która powodowała pewne kłopoty z dalszym rozwojem GM (chodzi pewnie o shadery). Okazało się jednak, że ta funkcja posiadała pewien hack, który optymalizował rysowanie grafik które korzystają z blendingu. Mike i Russell pracują już nad poprawką, która wprowadzi ten hack ponownie do GM, ale bez wracania do funkcji DirectX którą usunęli.
Minus jest taki, że teraz część gier może mieć poważne spadki FPS, plus taki, ze na Androidach i iOS gry które korzystają z blendingu i particli powinny znacznie przyspieszyć, ponieważ one nie korzystały z DirectX, zatem nie korzystały też z tego "hacku".
Funkcje sieciowe jeszcze szybciej
Nie w wersji 1.4, nawet nie w 1.2, a już w przyszłym tygodniu funkcje sieciowe pojawią się w GameMaker:Studio. Oczywiście nie trzeba tłumaczyć co to znaczy - 39dll przechodzi na emeryturę.
Funkcje zaoferują połączenia za pomocą TCP, UDP oraz... Bluetooth. Do tego Mike wspomniał coś o tym, że wkrótce YYG udostępni platformę która będzie pozwalała na odpytywanie o aktywne serwery danej gry, dzięki czemu będzie można tworzyć tzw. lobby.
Lista funkcji: gamemakerblog.com/.../exclusive-gamemaker-multiplayer-features-and-function-names-revealed
-50% za GM:Studio na Steam!
Jeszcze przez 8 godzin na Steam możecie kupić GM:Studio za połowę ceny! Jeżeli ktoś planował zakup - teraz jest najlepszy moment.
store.steampowered.com/sub/17001
(Zjeżdżając niżej każdy pakiet można kupić oddzielnie)
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 73 dni temu
wydana wczoraj
wydana 7 dni temu