Linki do ciekawych stron

Od 6 listopada do GM:Studio nie będzie można już dokupić YYCompilera budującego binarne wersje aplikacji zamiast programów interpretujących skompilowany kod. Będzie on teraz dostarczany w pakiecie na daną platformę a nie jako dodatkowa opcja. Oznacza to, ze wszystkie rozszerzenia pojedynczo podrożeją prawie dwukrotnie - nie zdrożeje jednak wersja master, która będzie tańsza o ok. 60% w stosunku do kupowanych osobno elementów.
Strzelam też, że 6 listopada będzie dniem premiery GM:S 1.4.

Nowe ceny zobaczycie tutaj: yoyogames.com/studio/new_prices

Update Wcześniej napisalem, ze YYC będzie domyślną formą rozpowszechniania gier, ale dopytałem w YYG i pod tym względem nic się nie zmienia - nadal będzie kompilacja do VM i do pełnej binarki, tylko będą teraz w jednym pakiecie.

Komentarze (łącznie 16, wyświetlam 1 - 15):
captain1999 (Pią., 10 Paź. 14, 20:21)
#1

Najwyższy czas przestawić się na unity.

M
MaxGaming (Sob., 11 Paź. 14, 01:35)
#2

Dwa razy drożej? Strzał w stopę jak dla mnie...

gnysek (Sob., 11 Paź. 14, 11:09)
#3

Nie, po prostu nie będzie tańszej wersji modułów bez YYC. Będą tylko takie z. Poza tym wiesz, z czegoś trzeba ludzi którzy tam pracują utrzymać, a to nie jest polska gdzie zarabiasz mniej niż 2000 na rękę - najniżsi szczeblem pracownicy mają tam 3x tyle, a taki Mike czy Russell to pewnie kilkanaście tysięcy w złotówkach zarabia. Żeby utrzymać jednego pracownika trzeba pewnie ze 3-4 licencje master sprzedać.

Threef (Sob., 11 Paź. 14, 14:41)
#4

Wiec teraz nasuwa się nowe pytanie. YYC na Windowsa będzie dostępny dla wszystkich jako domyślny?

gnysek (Sob., 11 Paź. 14, 16:54)
#5

Tak wygląda.

art22pl (Pon., 13 Paź. 14, 10:31)
#6

Takie coś już dawno powinno być w standardzie , a nie tylko ludzi denerwować ...

gnysek (Pon., 13 Paź. 14, 11:50)
#7

OK, dopytalem i obie formy zostają, po prostu będą "w pakiecie".

I am vader (Wto., 14 Paź. 14, 03:59)
#8

Czyli mam rozumieć, że YYC i tak trzeba dokupić ale jak już się dokupi nie ma się dostępu do starej formy? Wytłumacz to trochę bo nie do końca rozumiem jak to będzie miało działać.

gnysek (Wto., 14 Paź. 14, 10:18)
#9

Nie, jak kupisz export na Maca, to dostaniesz Maca+YYC Maca, bo będzie tylko w wyższej cenie. I tak z każdym. Nawet wersja PRO zdrożeje i tylko wersja standard nie będzie mieć YYC.

I am vader (Wto., 14 Paź. 14, 16:13)
#10

Ah, dobra.

Nikas (Wto., 14 Paź. 14, 19:01)
#11

Czyli, że za mastera zapłacę koło 400 dolców zamiast 800 i wszystko będzie śmigało jak powinno?

Nikas (Wto., 14 Paź. 14, 19:05)
#12

Aaa, dobra, w stosunku do reszty elementów. No cóż, to trzeba spiąć dupę i szybko kupić licencje master.

T
123tomek (śro., 15 Paź. 14, 07:22)
#13

Ale przecież master chyba nie ma znowu podrożeć.

gnysek (śro., 15 Paź. 14, 10:34)
#14

No wiesz, obecnie nie, ale reszta tak drożeje, ze lepiej szybko kupić :)

T
123tomek (Wto., 28 Paź. 14, 09:34)
#15

Kurcze liczyłem na jakąś super promocję na koniec roku na Mastera a tu się zanosi, że jak się cena 799$ utrzyma to będzie dobrze :(

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 69 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 128 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
43 użytkownicy online na discordzie:
LadyLush❄, 🧁Cupcake🧁, DungeonFairy🧚, MKP, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, Voytec, Dominator2v, Grela, Wielki Druid, Kowu, YoungKrystian, r..., Uzjel, lethian, HappyOrange, Moldis, Arrekin, Jayu, LeD, Domeen0, Dyno, Deusald, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, blackamul, Marco, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., Alkapivo, moeglich, Nikas, Krzysiek1250, lakas, Shockah, Kandif, Cosplyfanka, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
I am Lord (16:56, 28.01.24)
Co jest nie tak z tymi particlami z IDE, masakra jakaś. Ile to trzeba kombinować żeby użyć je prosto z kodu
p
pablo1517 (17:57, 27.01.24)
Czyli GML nie dostał jakiś drastycznych zmian?
gnysek (14:47, 26.01.24)
Czy ja wiem... generalnie zamysł ten sam, tylko IDE nieco inne.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?