Od 6 listopada do GM:Studio nie będzie można już dokupić YYCompilera budującego binarne wersje aplikacji zamiast programów interpretujących skompilowany kod. Będzie on teraz dostarczany w pakiecie na daną platformę a nie jako dodatkowa opcja. Oznacza to, ze wszystkie rozszerzenia pojedynczo podrożeją prawie dwukrotnie - nie zdrożeje jednak wersja master, która będzie tańsza o ok. 60% w stosunku do kupowanych osobno elementów.
Strzelam też, że 6 listopada będzie dniem premiery GM:S 1.4.
Nowe ceny zobaczycie tutaj: yoyogames.com/studio/new_prices
[kolor=red]Update[/kolor] Wcześniej napisalem, ze YYC będzie domyślną formą rozpowszechniania gier, ale dopytałem w YYG i pod tym względem nic się nie zmienia - nadal będzie kompilacja do VM i do pełnej binarki, tylko będą teraz w jednym pakiecie.
Linki do ciekawych stron
Nie, po prostu nie będzie tańszej wersji modułów bez YYC. Będą tylko takie z. Poza tym wiesz, z czegoś trzeba ludzi którzy tam pracują utrzymać, a to nie jest polska gdzie zarabiasz mniej niż 2000 na rękę - najniżsi szczeblem pracownicy mają tam 3x tyle, a taki Mike czy Russell to pewnie kilkanaście tysięcy w złotówkach zarabia. Żeby utrzymać jednego pracownika trzeba pewnie ze 3-4 licencje master sprzedać.
Czyli mam rozumieć, że YYC i tak trzeba dokupić ale jak już się dokupi nie ma się dostępu do starej formy? Wytłumacz to trochę bo nie do końca rozumiem jak to będzie miało działać.
Nie, jak kupisz export na Maca, to dostaniesz Maca+YYC Maca, bo będzie tylko w wyższej cenie. I tak z każdym. Nawet wersja PRO zdrożeje i tylko wersja standard nie będzie mieć YYC.
Aaa, dobra, w stosunku do reszty elementów. No cóż, to trzeba spiąć dupę i szybko kupić licencje master.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 74 dni temu
wydana 2 dni temu
wydana 8 dni temu