W przyszłym tygodniu ma pojawić się kolejna beta GM:S 1.4. Jedną ze zmian od ostatniego razu będzie redefiniowanie skrótów klawiszowych. Rozwiąże to z pewnością znany wam problem z wpisywaniem polskich liter, ale wygląda też, że dojdą nowe miejsca do których skrót można przypisać. Więcej informacji tutaj: yoyogames.com/tech_blog/82
W kolejnym EAP, który ukaże się za kilka tygodni dojdzie też grupowanie utworów audio (być może chodzi o eksportowanie różnych bitrate zależnie od platformy), odtwarzanie audio z bufora, nagrywanie z mikrofonu, aktualizacja i nowe funkcje dla SVN, Git, Mercurial (dwa ostatnie to nowość) i pewnie inne poprawki - nie wiem jednak czy to część GM:S 1.4 czy może 1.5.
Linki do ciekawych stron
Zmiany klawiszy są mega. Teraz brakuje mi aby dbclick na słówko w kodzie podświetlał wszystkie jego wystąpienia. Tak jak w Notepad++
To ja bym jeszcze dodał duplikowanie całej linijki, to też ma notepad++ i inne edytory. Przydatne jak robisz coś na tablicach i większość kodu się powtarza (głównie przy definiowaniu).
Chyba nie, bo zarówno w Delphi jak i Visual Studio go nie ma. Więc mogą z niego nie korzystać. Z kolei jak zarówno w N++ jak i PhpStormie czy NetBeansie je mam i korzystam.
Jeszcze gdyby dodali możliwość wyłączenia klocków w interfejsie , i szybka możliwość zwiększania wartości o daną liczbę ... czasami jak na otwieram tych okienek to dodatkowe miejsce by się przydało .
tak, tylko nie mów, że jest już coś takiego ... dokładniej chodzi mi o częste powtarzanie się w kodzie "x+150+50" na "x+200" , następnie modyfikowanie tej wartości w całym kodzie (wiem, nie jest to profesjonalne a z ctrl+r trochę schodzi ) . Nie raz przez szybkie testy , robi się mi niezły bałagan . Np przy tworzeniu zabezpieczeń itp. Potem muszę poprawiać ręcznie
Nie rozumiem o co chodzi chyba... nie możesz napisać x + a, a w create dać a = 200? wtedy tylko w jednym miejscu poprawisz, a potem w całym kodzie możesz mieć kilka razy a.
Nie , chodzi mi po prostu o obliczenia , w celu optymalizacji . Ostatecznie mogę tak zrobić ale czasowo wyjdę na to samo (muszę samemu zmieniać kod) .
Ale to co byś chciał, żeby GM:S sam za Ciebie zmieniał 150+50 na 200? Możesz sobie napisać program który to zrobi, skrypty są jawnie zapisane na dysku.
źle mnie zrozumiałeś , napisze sobie taki program , tylko u mnie w kilku projektach powtarza się taka sytuacja . Myślałem że ktoś też ma ten 'niby' problem . Tam to był tylko przykład , te wartości w innych linijkach są różne , nie do przewidzenia . Np x=t+120 , z=t+320 itp. i chodzi po prostu o zwiększenie każdej wartości przy 't' o 10 . Wiem że można zamienić i dodać +10 i tak dalej ....
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 74 dni temu
wydana 2 dni temu
wydana 8 dni temu