Linki do ciekawych stron

Najnowsza aktualizacja GM:Studio w związku z wymaganiami Google'a co do minimalnej wersji Androida (obecnie API lv. 9) pozwoli na tworzenie gier dla wersji 2.3 "Gingerbread" wzwyż zamiast - jak do tej pory 2.2 "Froyo".
Nie jest to duża zmiana, gdyż większość Androidów ma już wersję 4.x, ale warto wiedzieć, jeśli wasza gra zostanie odrzucona, że musicie zaktualizować GM:S :)

Kolejne dwie gry dołączyły do GMCLANowych produkcji które przeszły przez Steam Greenlight - Warlocks i TopHat, dobrze wam znane produkcje za którymi stoją ANtY oraz Nikas. Gratulujemy i liczymy, że do końca roku jeszcze pare osób osiągnie sukces - ten rok jest naprawdę bogaty!

Z innych dobrych wieści - GM:S jest mocno przeceniony. Promocja co prawda nie dotyczy wersji Master, ale jest wiele innych fajnych paczek: GM:S + jeden moduł za 120 dolarów; zamiast 200 dolarów lub GM:S z wszystkimi modułami komórkowymi za 400 dolców zamiast 800.
Wszystkie zestawy promocji tutaj: yoyogames.com/developers/promotions/summer-sale - ważne aby dodać produkty do koszyka z powyższej linka, inaczej nie zostanie zaaplikowany specjalny kod promocyjny.

Darmowe GM:Studio już bez limitów i na zawsze.

Świetna wiadomość z YoYoGames. Od dziś na zawsze znika wersja GM:Studio Free z ograniczoną liczbą zasobów. Darmową staje się wersja Standard która pozwala tworzyć gry na Windowsa - nie ma żadnych limitów ilości zasobów, więc cieszcie się i radujcie, oraz pobierajcie i twórzcie. Nic was już więcej nie blokuje.

Cinders dostępne na Steam!

Nadszedł historyczny dzień dla historii Game Makera w Polsce. Tomek TeeGee Grochowiak wraz ze swoją grą zadebiutował dziś w serwisie Steam. Mimo, że gra w dniu premiery została przyćmiona wielką promocją Activision i w 3 godziny wypadła z listy najnowszych na stronie głównej, trzymamy mocno kciuki za sukces finansowy produkcji MoaCube.

store.steampowered.com/app/293680

Jeżeli zakupiliście Cinders w wersji cyfrowej, możecie napisać aby Tomek wysłał wam klucz do wersji Steam, w zamian oczywiście wypadałoby dać pozytywną recenzję jego dzieła.

Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów MoaCube!

3 wersja EAP

Wczoraj ukazała się 3 wersja GM:S 1.3 EAP, oznaczona numerkiem 1.99.97. Przypominamy, że wersja ta może działać "obok" stabilnej wersji GM:S 1.x i nie nadpisuje jej, aczkolwiek projekty otwieranie w EAP powinny być zawsze kopią gdyż mogą nie otworzyć się potem we wcześniejszej wersji.

Na szybko z nowości - w nowym debuggerze jest profiler, który pokazuje jakie skrypty zjadają najwięcej czasu gry - świetne narzędzie do optymalizacji, bo widać który event w jakim obiekcie zjada całą moc.
Poza tym, wszystkie okienka moga teraz "wyjść" z programu - do wyłączenia w opcjach.
Skrypty mają sub skrypty. Działa to tak, że całość jest potem sklejana w jeden skrypt, więc działa to bardziej na zasadzie podziału na strony. Doszły też zakładki.
Doszedł nowy engine fizyki - LiquidFun.

Reszta zmian: store.yoyogames.com/.../release-notes-studio.html

Dwie zmiany które pokochacie w GM:S 1.2.1261

Pierwsza - Short-circuit evaluation, do wyłączania w GGS - pomija resztę warunków gdy jakiś and ma wartość false, albo jakiś or true: en.wikipedia.org/wiki/Short-circuit_evaluation

Druga - szybki dostęp do map, list i gridów:

map[? klucz]
list[| index] (przez jeden dzień był to wykrzyknik, ale mógł się mylić z negacją)
grid[# index, index]

oczywiście za map/list/grid podstawiamy nazwę. Jest też sprawdzanie jakiego typu jest dana struktura, czy oznaczanie w mapach list itp. - tu już odsyłam do manuala.

Update: gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=607823&p=4486468

Update 2:
W kolejnej wersji (EAP) dojdzie też
a[@ index] = val
Dla modyfikowania oryginalnej tablicy przekazanej do skryptu zamiast tworzenia kopii.

GM:Studio 1.3 w wersji alpha dostępne!

YoYoGames walcząc z niestabilnymi wersjami swojego oprogramowania coraz częściej wypuszcza bety, które dopiero po czasie stają się stabilne, a teraz w związku z wersją 1.3 wypuszczono nawet EAP - czyli "wczesny dostęp", aby wyeliminować wszystkie błędy z nowych ficzerów przed premierą.
Co ważne, GM:S 1.3 EAP działa obok GM:S 1.2 i mozna mieć oba zainstalowane na raz bez problemów i konfliktów. Warto jednak pamiętać, że projekt otwarty w 1.3 może nieprawidłowo działać potem na 1.2 (nowe eventy i funkcje), dlatego zaleca się najpierw zrobić kopię a dopiero ją odpalić w 1.3. Tak na wszelki wypadek, w końcu jest jeszcze sporo bugów.

Więcej info: yoyogames.com/tech_blog/38
Instalka: store.yoyogames.com/.../GMStudio-Installer-1.99.exe

W związku ze zbliżającą się betą GM:Studio 1.3 (plotki mówią o najbliższym tygodniu), YoYoGames opublikowało szereg artykułów dotyczących nowości w tej wersji.

Wektorowe sprites: yoyogames.com/tech_blog/33

GM:S umożliwi import grafik z Flasha i wyświetlanie ich jako polygonów co umożliwi ich skalowanie bez dużej straty. Zapowiedziana została też możliwość ustawienia teselacji takowych zasobów. Poza oczywistą zaletą w braku pikseli, jest też waga takowych zasobów - nawet kilkaset razy mniejsza.

Rozszerzenia iOS oraz Android: yoyogames.com/tech_blog/34

GM:S pozwoli na import klas w Objective C lub Javie zależnie od platformy i wykorzystanie wszelakich bibliotek których nie oferuje GM:S. Część rzeczy które GM:S obecnie już oferuje, jak facebook, reklamy itp. również zostanie tutaj przerzucona, odchudzając nasze gry gdy takowych rzeczy nie potrzebujemy.

Debugger: yoyogames.com/tech_blog/35

Najfajniejsza zmiana. Debugger pozwoli na wstawienie breakp...

Przeczytaj dalszą część »

Wersja Pro za 25 dolarów!

Dopiero co mieliśmy promocję dzięki której GM:S z wersji free za darmo dało się przenieść do wersji Standard, a już dziś z wersji Standard można przejść do Pro za 25 dolarów (wersja ta umożliwi testy na Androidzie, zarządzanie teksturami).

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 74 dni temu
LTS
2022.0.3.83 • 2022.0.3.98
wydana  2 dni temu
Beta
2024.1100.0.686 •
2024.1100.0.707
 0.13.0

wydana 8 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?