W zeszły czwartek, 14 maja, YYG cichaczem zdjęło ze swojej strony najpierw link do pobrania GM 8.1, potem wszelkie linki w release notes, a w końcu i same pliki instalatora z serwera - obecnie nie da się pobrać już ŻADNEJ z wersji tego programu.
Po prawie równo 3 latach od premiery GM:S (23.05.2012) nie ma już miejsca dla przeszłości - a prawdopodobnie latem powinniśmy zobaczyć pierwsze informacje o nowym IDE działającym pod Win/Mac/Linux.
Jeśli macie instalki GM 8.1 na dysku - radzę je wam zostawić i zrobić backup, albo pozostanie wam przejście na GM:Studio.
gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=664394&p=4806960
Linki do ciekawych stron
Zniżka na GMS:Pro i moduły
YoYo Games wystartowało z kolejną promocją na Game Makera i moduły. Co prawda dolar jest dość drogi, ale zawsze to jakaś okazja żeby zaoszczędzić.
GMS: Pro - 50% taniej - 49.99 dolarów
Moduł Android - 40% taniej - 179.99 dolarów
Moduł iOS - 40% taniej - 179.99 dolarów
Moduł Windows Phone 8 - 40% taniej - 179.99 dolarów
Moduł Tizen - 40% taniej - 119.99 dolarów
Pamiętajcie, że możliwość kompilowania przez YYC jest zawarta w każdym module. Czyli kupując moduł Androida, otrzymujecie dodatkowo moduł Android YYC.
Community Awards 2014 - wyniki
Przyznano nagrody dla najlepszych GMCLANów za zeszły - 2014 - rok.
Najlepszą grą został Top Hat Nikasa.
Najlepszym użytkownikiem został Threef.
Najlepszym silnikiem/przykładem został Ptakopysk od Psichixa.
Najlepszą zapowiedzią została gra Warlock vs. Shadows ANtY'ego.
Najlepszym demem został Grum Strzelca.
Najlepszym trailerem/screenem/artem została Bitwa pod Połonką Propaganjy.
Gratulujemy, jeśli ktoś nie widzi wpisów ze swoimi nagrodami przy profilu na forum prosimy o kontakt
Głosowanie na CA2014 trwa
Na forum trwa głosowanie na Community Awards 2014 - nagrody za najfajniejsze osiągnięcia za zeszły rok.
Głosujemy poprzez dodanie posta z naszym wyborem i krótkim uzasadnieniem, co powinno wykluczyć nabijanie głosów przez "nowych" użytkowników i zapewni transparentność.
forum.gmclan.org/index.php?showforum=51
YoYoGames sprzedane
Wczoraj dobiegła nas niespodziewana wiadomość. Za 16 MILIONÓW DOLARÓW sprzedane zostało YoYoGames. Nowym właścicielem firmy jest PlayTech, zajmujący się hazardem poprzez sieć.
Tak naprawdę wróżeniem z fusów można teraz nazwać dalszą przyszłość GameMakera. Były szef YYG, Sandy Duncan twierdzi, że wersja 2.0 jak najbardziej nadal jest w planach i nowa firma (zatrudniająca do różnych celów 3200 osób) pomoże przyspieszyć prace nad nowym software. Wszyscy jednak wiemy, jak kończy się kupowanie małych firm przez gigantów - w czym najlepszy jest Google. Równie dobrze za pół roku czy rok nowy właściciel może powiedzieć "adieu" i nowych wersji GM:S nie doczekamy.
Jeśli planowaliście zakup GM:S a nie macie gotowej gry - wstrzymałbym się z porywaniem się na wersję master - kolejne miesiące mogą przynieść więcej informacji o przyszłości i może lepiej przetrzymać chwilę i zainwestować w ulepszone 2.0, a może okaże się, że jedyną naszą przyszłością jest... Unity.
17. GMC Jam
W najbliższy weekend GM Community organizuje 17. już GMC Jam. Jeśli lubicie wyzwania, to najbliższy weekend możecie spędzić na robieniu gier. Temat zostanie podany gdy zawody wystartują (1 w nocy z piątku na sobotę) i od tego czasu macie 72h na skończenie gry.
Więcej informacji: gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=650769
GM:Studio 1.4 wydane
Wczoraj wieczorem z kanału beta do kanału stable przeszedł GM:Studio 1.4 (1.4.1474) - Ci którzy pobrali już bętę nic nie muszą zmieniać, reszcie zalecamy pobranie EXE ręcznie (link na liście zmian, lub poniżej) zamiast robienia update - tylko wtedy macie pewność, że wszystko będzie działać
Nowości:
- Marketplace (do sprzedawania rozszerzeń i przykładów)
- GM: Player (zamiast Sandboxa, można tam wydawać swoje gry)
- Eksport na konsole (XOne, PS4, PSV, PS3)
- Lepszy support audio (bufory, grupy audio, nagrywanie z mikrofonu)
- LiquidFun particles (efekty cząsteczkowe dla cieczy)
- YYCompiler dla Windows Phone
- Wparcie dla iOS 8
- Zmiany w IDE (redefinowanie skrótów, filtrowanie zasobów, subskrypty)
yoyogames.com/studio/whats-new
Pobieranie: store.yoyogames.com/.../GMStudio-Installer-1.4.1474.exe
Od 6 listopada GM:S tylko z pełnymi kompilatorami - a więc droższy
Od 6 listopada do GM:Studio nie będzie można już dokupić YYCompilera budującego binarne wersje aplikacji zamiast programów interpretujących skompilowany kod. Będzie on teraz dostarczany w pakiecie na daną platformę a nie jako dodatkowa opcja. Oznacza to, ze wszystkie rozszerzenia pojedynczo podrożeją prawie dwukrotnie - nie zdrożeje jednak wersja master, która będzie tańsza o ok. 60% w stosunku do kupowanych osobno elementów.
Strzelam też, że 6 listopada będzie dniem premiery GM:S 1.4.
Nowe ceny zobaczycie tutaj: yoyogames.com/studio/new_prices
[kolor=red]Update[/kolor] Wcześniej napisalem, ze YYC będzie domyślną formą rozpowszechniania gier, ale dopytałem w YYG i pod tym względem nic się nie zmienia - nadal będzie kompilacja do VM i do pełnej binarki, tylko będą teraz w jednym pakiecie.
Redefiniowanie skrótów klawiszowych w GM:Studio 1.4
W przyszłym tygodniu ma pojawić się kolejna beta GM:S 1.4. Jedną ze zmian od ostatniego razu będzie redefiniowanie skrótów klawiszowych. Rozwiąże to z pewnością znany wam problem z wpisywaniem polskich liter, ale wygląda też, że dojdą nowe miejsca do których skrót można przypisać. Więcej informacji tutaj: yoyogames.com/tech_blog/82
W kolejnym EAP, który ukaże się za kilka tygodni dojdzie też grupowanie utworów audio (być może chodzi o eksportowanie różnych bitrate zależnie od platformy), odtwarzanie audio z bufora, nagrywanie z mikrofonu, aktualizacja i nowe funkcje dla SVN, Git, Mercurial (dwa ostatnie to nowość) i pewnie inne poprawki - nie wiem jednak czy to część GM:S 1.4 czy może 1.5.
Lista zmian w 1.4, wsparcie dla Xbox One
Z okazji targów w Kolonii YoYoGames we współpracy z Microsoftem ogłosiło wsparcie exportu gier z GM:S na Xboxa One. Było to raczej do przewidzenia - taka opcja istnieje dla 3 najnowszych konsol Sony, a Sandy, właściciel YYG był kiedyś wiceprezesem Xbox Europe.
Na blogu YYG opublikowało listę nowości w 1.4: yoyogames.com/tech_blog/73
- Marketplace - miejsce gdzie można sprzedawać swoje fragmenty kodu, rozszerzenia i przykłady (dostępne juz w wersji EAP)
- Grupowanie utworów w systemie audio - pozwala wyeksportować utwory tylko na wybraną platformę (np. mniejszy rozmiar pliku na Androida, większy na Windowsa)
- Liquid Fun dla Box 2d
- Podskrypty - można dodawać skrypty jako nowe karty w edytorze i nie będzie ich widać w drzewie, ale można je nadal wywołać
- GML dodaje nowe typy: pointers, enums, undefined
Oraz w najbliższym czasie dojdzie wsparcie dla GITa i poprawki w room editorze
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 74 dni temu
wydana 2 dni temu
wydana 8 dni temu