Linki do ciekawych stron

Nowy przykład

Witam wszystkich.
Można już ściągnąć mój pierwszy przykład pod tytułem Tury. Miłego ściągania!

Kiedy GM6?

Game Maker 6 coraz bliżej!
Czyż to nie świetne wieści? Oddajmy głos Markowi Overmarsowi:
Actually, what I have been working on is real boring stuff like creating the new registration key mechanism and changing file formats to make it harder to decompile things. All this work does not bring any features but is unfortunately neccesary because there are all these hackers out there. I hope that the first beta can be out in something like two to three weeks time. But don't count on it. Main thing that I have to finish before the beta is the key exchange mechanism such that people can exchange their version 5 key for a version 6 key.Beta w połowie września? To by chyba było zbyt piękne. ;)

GMDM

GMDM, wspaniały mag tworzony przez Morphosisa, doczekał się kolejnego wydania. Czwarta część oferuje aż 78 stron, jest co poczytać. Zapraszam do lektury:
GMDM

Cztery pliczki

Od dzisiaj z GMCLAN można pobrać silniki 3D GM Irrlicht 0.5 i GM Irrlicht 0.6, Xtreme3D wraz z bibliotekami dla niego (!!) oraz bibliotekę z zbiorem klocków do tworzenia gier multiplayer.

Poza tym jak niektórzy wiedzą, Xception pracuje nad nową wersją silnika Xtreme3D, który wprawdzie nie dorasta Irrlichtowi do pięt, ale zawsze to zróżnicowanie. Była już wersja 1.5 alpha, 1.5 beta, teraz czekamy na 1.5 Full :)

Dll'e w natarciu

Na GMCLAN systematycznie będę wrzucał wartościowe dodatki w postaci dll dla Game Makera.

Dzisiaj jest to jeden z najnowszych dodatków, a mianowicie GM ODE czyli złożony engine fizyczny. Jak autor napisał na oficjalnym forum, planuje połączyć go z GM Irrlichtem. Oj będzie się działo! Tymczasem zapraszam do ściągania.

Plik
Screen

Złożony System Ruchów - przykład

I tak oto na download ląduje mój pierwszy przykład: "Złożony System Ruchów" dla gry platformowej. Przykład ten wyróżnia się z pośród innych tego typu tym, że dla zwiększenia realizmu poruszania się bohatera gry, uwzględniono w nim siły tarcia i bezwładności. Oznacza to że postać rozpędza się od 0 do prędkości stałej i hamuje od prędkości stałej do 0, zamiast ruszać z miejsca i stawać dęba gdy puścimy klawisz ruchu. Praktyczne zastosowanie przykład ten może znaleźć przy robieniu ślizgawki w platformówce lub do dodania realizmu ruchom bohatera. Zapraszam do przetestowania.

2 programy..

Witam w dzisiejszym pięknym dniu . Pierwsze od czego chciałem zacząć, to powitanie w szeregu redaktorów nowego członka, a mianowicie Mosta23, znanego już z Game Maker'owego Bloga. No nic miejmy nadzieję, że niedługo się wam przedstawi wrzucając coś siekawego, jednak teraz przejdę do konkretów. W tej chwili na stronie ląduje mała cząstka downloadu ze starej gmclan, a mianowicie Action Decoder i Lib Builder. Wiem, że to mało, jednak jeszcze dziś zostanie dodane jescze coś, a co, to sami zobaczycie. Tym czasem chcę was zachęcić postiwania na forum i w komentarzach i nie zapominajcie o Shoutboxie :) Pozdrowienia.

Artykuł , pełna gra + source code

Dodałem nowy artykuł zatytułowany "Jak stworzyć grę logiczną". Jest to opis algorytmów wykorzystanych przezemnie do stworzenia klona chińskiej gry "GO" Do artykułu dołączony jest kod programu oraz plik wykonywalny.

Do artykułów

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  4 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 202 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  6 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
33 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, DungeonFairy🧚, Carl-bot, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, fervi, m..., Sevitaus, Kalor, r..., antek, LadyLush, MKP (GEM), Arrekin, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Korodzik, Miłosz, Ulti, bagno, Tidżi, g..., Danieo, Alkapivo, moeglich, d..., Nikas, Kandif, Cosplyfanka, exigo
Shoutbox
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?